• 0

Hulp nodig voor de Zibb Businesschallenge.

Beste medeondernemers,

 

Mijn naam is Ralf van Kempen en ik doe mee aan een ondernemerschallenge op www.ZIBB.nl/businesschallenge.

 

Hiervoor moet ik een daadwerkelijke uitdaging van een andere ondernemer oplossen ???. Dat hoef ik niet alleen te doen, het is de bedoeling gebruik te maken van mijn netwerk en van internetforums zoals higherlevel. De bedoeling is een 5 stappenplan te maken wat de ondernemer zou moeten volgen om zijn doel te bereiken.

 

Hieronder vind u de SWOT analyse en de challenge van het bedrijf waarover ik iets moet zeggen. Graag heb ik daarover uw mening: Het ontbreekt mij aan verdere informatie. Ik kan enkele vragen stellen aan de ondernemer.

 

Omschrijving bedrijfsactiviteiten:

Binnenkort start *********** met het verzorgen van restaurantreserveringen op basis van beschikbare tafels. Online en via een telefoonnummer.

 

SWOT

Strength

1. Unieke propositie: restaurants reserveren op basis van beschikbaarheid

2. Landelijk restaurantinformatienummer: vinden, doorverbinden of reserveren van restaurants in heel Nederland

3. Meer gasten, minder gedoe voor restaurants

 

Weaknesses

1. Afhankelijk van aangesloten restaurants

2. Horeca nog niet voldoende gericht op kansen internet

3. Aansluiten restaurants deels afhankelijk van kwaliteiten account manager

 

Kansen

1. Opkomst mobiel internet

2. Samenwerkingsverbanden

3. De zoekmachine voor internet worden

 

Bedreigingen

1. Concurrentie

2. Aantal reserveringen

3. Aansluiten van aantal restaurants.

 

De challenge:

- Hoe restaurants over de streep te trekken om zich aan te sluiten bij **********

- Hoe gasten online en offline te laten reserveren via website of telefoonnummer.

 

In ieder geval bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ralf van Kempen

 

Edit topic titel aangepast

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij zijn hier zeer gekant tegen "huiswerkvragen", maar een "business challenge" is misschien wel aardig. Iig al een punt voor jou door je hier te melden. Begrijp ik dat je al een ondernemer hebt die je gaat helpen, en die ondernemer zit in de restaurantreservering?

 

De swot is duidelijk, maar wat is je vraag aan ons? De meesten hier hebben maar een korte aandachtsboog, zoals dat heet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie.

Zelf heb ik twee ondernemingen (waarvan één in de kinderschoenen staat) www.reanimeren.eu en www.dirtyratgames.nl. Voor deze challenge moet ik echter een uitdaging van een ANDERE ondernemer uitwerken.

de vraag:

Op welke manier kan ik gegeven de SWOT een 5 stappenplan maken om de ondernemer te helpen zijn doel te bereiken?

 

Ik hoef geen conreet plan, al mag dat wel, maar handvatten over hoe deze opdracht te verwezenlijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ralf van Kempen

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

 

Een van de oorzaken dat deze topic even niet beschikbaar was, is waarschijnlijk mijn onduidelijkheid geweest betreffende de "opdracht vanuit Zibb".

 

Door enkelen werd dit gezien als huiswerk of het inzenden van de gedachten van anderen om er zelf mee te scoren. Het is echter de bedoeling dat ik bovengenoemde case binnen 10 dagen uitwerk met hulp van derden (netwerk, internetforums e.d.) In zekere zin is het dus inderdaad de bedoeling dat er gescoord wordt met punten van anderen.

 

De bedoeling is op basis van bovengenoemde case een 5 stappenplan te schrijven hoe mijn collega ondernemer zijn doel kan bereiken. Ik ben bezig geweest en heb de volgende 5 stappen gemaakt. (bijgevoegd als PDF.

 

Graag uw mening, commentaar maar bovenal verbeteringen

 

Met vriendelijke groet,

 

Ralf van Kempen

BB3_businesscase_dion.pdf

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Voor het reserveren van een hotelkamer heb je een hele populaire site in Nederland, Booking.com. Tik in de plaats, aantal sterren of andere keuzes en je ziet wat er beschikbaar is. Deze site bestaat al jaren en wordt steeds populairder. Waarom zou dit niet bij het reserveren van een restaurant kunnen?

 

Het overtuigen van een restaurant is het kleinste probleem lijkt mij. Als restaurateur heb je niets te verliezen alleen maar te winnen. Het meest effectieve lijkt mij om de restaurateurs te bellen, kort het idee uitleggen en de info in PDF mailen. Je hebt 7 afgeronde calls per uur en direct contact. Het populair maken bij de consument of B2B is een kwestie van tijd waarvoor je de gebruikelijke communicatie instrumenten kunt inzetten. Landelijke advertentiecampagne is zo geregeld.

 

Je zou ook nog een veilingsite kunnen toevoegen. Om 09:00 uur een aantal tafels in de veiling met als deadline 12:00 uur bijvoorbeeld om zo bekendheid te geven aan het idee. www.uitetenveiling.nl is nog vrij.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Excuus voor de late reacties. Op de een of andere manier kreejg ik geen mails meer bij een reactie. Dat moet ik aanpassen.

 

Het doel is:

Hoe Nederland aan te zetten om inline een restaurant te reserveren via website of telefoonnummer op basis van een beschikbare tafel.

 

Ik heb inderdaad ook gekeken naar soortgelijke diensten. Dat geeft echter geen antwoord op de vraag hoe het voor elkaar te krijgen maar geeft slechts een idee waar naartoe te gaan.

 

@Ernst:

Het populair maken bij de consument of B2B is een kwestie van tijd waarvoor je de gebruikelijke communicatie instrumenten kunt inzetten. Landelijke advertentiecampagne is zo geregeld.

 

Wat zijn de gebruikelijke communicatie instrumenten voor de consument of B2B?

 

Je zou ook nog een veilingsite kunnen toevoegen. Om 09:00 uur een aantal tafels in de veiling met als deadline 12:00 uur bijvoorbeeld om zo bekendheid te geven aan het idee. www.uitetenveiling.nl is nog vrij.

 

leuk idee! ik zal het zeker meenemen in mijn presentatie!

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Gebruikelijke communicatieinstrumenten voor de B2C markt.

 

Was simpel gezegd echter je kunt je voorstellen dat e.e.a. afhankelijk is van het beschikbare budget. Ik denk dat het raadzaam is om niet direct landelijk te beginnen maar te starten in een grote stad. Lokaal adverteren, bill boards, folderen in de grote winkelstraten, bij evenementen, sportverenigingen, in ieder geval op plaatsen waar veel publiek komt. Daarnaast kun je bij de huis aan huis bladen in combinatie met een advertentie een redactioneel stuk geplaatst krijgen over het concept. Lokaal adverteren via bijvoorbeeld Google Adwords is ook een optie. Lokale radio en TV stations benaderen is kansrijk.

Link naar reactie
  • 1

Even de knuppel in het hoenderhok:

 

Elders op het net zie ik ook al verzoeken om hulp in het kader van deze Businesschallenge van andere kandidaten.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit soort verzoekjes.........

Waarom zouden wij iemand gaan helpen (bij een wedstrijd) die nieuw is op dit forum en zich tot nu toe alleen tot dit forum gewendt heeft om adviezen te vragen voor zichzelf. TS heeft tot nu toe het forum enkel en alleen gebruikt om zijn vragen beantwoordt te krijgen maar nog nergens laten blijken dat hij ook actief mee wil doen aan de gedachte achter Higher Level, namelijk elkaar om advies vragen en elkaar dat geven.

 

Ik heb in de afgelopen jaren al teveel vragers voorbij zien komen die hun vraag stellen en daarna weer foetsie zijn. D'r zijn er ook velen die nog niet eens de moeite nemen om op de antwoorden te reageren. Zeker als het om een wedstrijdje gaat, vind ik dat we (met onze community) een ACTIEF lid prima kunnen helpen, maar iemand die alleen daarvoor hier komt..................

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Beste edraket,

 

Je hebt helemaal gelijk.

 

Een klein excuus hiervoor is dat ik pas sinds kort op de hoogte van de mogelijkheden van de online communities, mede dankzij de genoemde challenge. Als beginnend bedrijf heb ik de afgelopen jaren weinig tijd gestoken in het -al dan niet online- netwerken. Ik ben van plan hierin verandering te brengen aangezien mij de mogelijkheden nu duideljiker zijn.

 

Daarnaast heb ik zeker nogal wat topics bekeken, ik heb echter nooit de behoefte gehad om te reageren of de meerwaarde van mijn mening kunnen ontdekken. Ik ben zelf van mening dat een reactie in ieder geval inhoudelijk iets te zeggen moet hebben. Omdat op dit forum nogal wat gelouterde ondernemers onderbrengt is de kleine bijdrage die ik, als beginnende ondernemer, wil geven al genoemd (of onderuit gehaald :-)

 

Met vriendelijke groet,

 

Ralf van Kempen

 

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Dit systeem bestaat al wel degelijk. Maar ik denk dat een grote kans voor dit systeem een samenwerking met een kassa/software leverancier.

 

dus bv een restaurant meld zich aan bij jullie site, en krijgt hierdoor 10% korting op een nieuwe kassa met ingebouwd reserverings- en tafelindeel systeem.

Link naar reactie
  • -1

Beste Quinten,

 

Je hebt gelijk als je zegt dat een soortgelijk systeem al bestaat. Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan. Alles valt en staat met een grote dekkingsgraad van aantallen restaurants. Daarin schieten veel aanbieders tekort.

Daarin schuilt mijns inziens, ook de zwakte van jouw idee. Als er maar weinig mensen een kasse kopen heb je maar weinig restaurants en kun je de consument niets bieden.

 

gr

Ralf

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.