• 0

Holding in Luxemburg

We willen een nieuw bedrijf (BV) opstarten met een hoge technische waarde. Nu wordt ons geadviseerd om het bedrijf in Luxemburg te vestigen met een nevenvestiging, zijnde een werkmaatschappij in Nederland. En boven het bedrijf in Luxemburg dan ook nog een Holding. Deze Holding zou dan belastingvrij zijn. Een legale fiscale routing volgens de adviseur.

Is dit korrekt en zo ja, waar kunnen we terecht voor het oprichten van een Luxemburgs Bedrijf met Holding.

???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

We willen een nieuw bedrijf (BV) opstarten met een hoge technische waarde. Nu wordt ons geadviseerd om het bedrijf in Luxemburg te vestigen met een nevenvestiging, zijnde een werkmaatschappij in Nederland. En boven het bedrijf in Luxemburg dan ook nog een Holding. Deze Holding zou dan belastingvrij zijn. Een legale fiscale routing volgens de adviseur.

Is dit korrekt en zo ja, waar kunnen we terecht voor het oprichten van een Luxemburgs Bedrijf met Holding.

???

 

Maak je al veel winst? Heb je nog veel geld nodig?

 

In het eerste geval kan je er over denken. Maar dan moet je NU veel winst maken. En dan nog vraag ik me af of je als ondernemer met dit soort dingen bezig moet zijn.

 

In het tweede geval, als je nog serieuze investeerders aan wil trekken, zou ik er vooral niet aan beginnen. Echte investeerders hebben de pest aan ondernemers die alleen maar bezig zijn met slimme truukjes om de huid te verdelen, terwijl de beer nog in geen velden of wegen te bekennen is. Dat wekt geen vertrouwen.

 

Klinkt allemaal als een adviseur die zichzelf aan een opdracht probeert te helpen.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is iets complexer. Eenmaal een BV opgestart in Nederland kan niet naderhand nog eens aan een Luxemburgse Holding koppelen. Je kan dus een bestaand bedrijf niet onder een holding in Luxemburg hangen.

ERGO: dat moet op voorhand gebeuren. Op zich is er niets op tegen om de hoofdvestiging in Luxemburg te vestigen. En er is ook niets op tegen om een neven vestiging of dochterbedrijf in Nederland te vestigen. Deze nederlandse vestiging valt onder het Nederlands recht en betaald hier ook VNB. Zeker als er ook plannen zijn om in Frankrijk het product te gaan verkopen.

Maar hoe ga je te werk? Wie kan helpen om een bedrijf in Luxemburg te vestigen.

Er zijn "hulpvaardige" bedrijfjes, maar die vragen veel geld en willen er zelf beter van worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Nog vergeten, Ja er zijn al klanten. We hebben al voor 1,2 mio in de order portefeuille.

We zijn nog wel op zoek naar een participant, want uiteraard hebben we geld nodig en wel om de inkoop te kunnen doen. Klanten betalen immers pas na levering.

Link naar reactie
  • 0

Hmm, ik denk dat KISS toch de beste oplossing is.

 

Als je 1.3milj. in je order portefeulle hebt dan zou ik niet met dit soort ingewikkelde constructies bezig gaan.

 

Gewoon simpel, doorzichtig en down to earth te werk gaan... Dan kan het daarna altijd nog complexer maken, andersom is een stuk moeilijker.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nog vergeten, Ja er zijn al klanten. We hebben al voor 1,2 mio in de order portefeuille.

We zijn nog wel op zoek naar een participant, want uiteraard hebben we geld nodig en wel om de inkoop te kunnen doen. Klanten betalen immers pas na levering.

Als er klanten zijn, zijn er opdrachten. Er is een mogelijkheid om de facturen te verpanden aan de bank! Zie het als voorschot financiering. Geloof dat op 70% ligt bij de meeste banken.

Wel één tip: let ONWIJS goed op hoe het contract wat je van de bank krijgt omschreven is ... uit eigen ervaring genekt door dé ABN AMRO (die zo aardig is voor starters), doordat in het contract stond "levenlang persoonlijk aansprakelijk". Weet niet of je zonder deze voorwaarden een factuur kan verpanden, maar als je een BV hebt lijkt mij dat de BV aansprakelijk is!

Anniewees ... verpanden aan de bank geeft je wel financiële ruimte om de orders uit te voeren.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Wat legaal is in Nederland hoeft niet legaal te zijn in andere landen, zeker wanneer het gaat om fiscale routes. Voor vragen over Holdingstructuren kun je altijd bij internationale trustkantoren terecht, meestal bankgerelateerde trustkantoren (management services heet dat dan).

Laat de belastingadviseur een ruling aanvragen bij de Luxemburgse belastingautoriteiten om zijn standpunt vast te leggen, dan krijg je zekerheid vooraf over de fiscale gevolgen.

 

Het kan nooit kwaad vanaf het begin een goed doordachte juridische structuur neer te zetten. Startpunt dient te allen tijde de bedrijfseconomische realiteit te zijn en niet de fiscale. Begin daarom niet bij fiscale adviseurs bij het zoeken naar buitenlandse afzetmarkten, maar eindig er wel zodra je er zeker van bent dat je niet alleen in Nederland diensten gaat aanbieden.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.