• 0

Bonje? Koop je partner uit

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Neem als dit gebeurt ook snel een advocaat aan. Zorg ervoor dat je een compleet dossier over je ex-partner hebt en leg al je gesprekken vast.

 

Je hoeft niet gelijk tegen je ex-partner te zeggen dat je dit hebt gedaan. Het is gewoon slim om als backup te hebben voor het geval dat het een bikkelhard gevecht wordt.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Lastig iets hoor samen met een ander een bedrijf runnen (als beide eigenaar zijn) Je moet wel heel goed op elkaar zijn afgestemd om in tijden van crisis beslissingen te kunnen nemen die door allebei ondersteunt worden. Nee dat is toch een heel nieuwe dimensie aan het ondernemen denk ik. Vooralsnog houd ik het graag zoals het nu is. Ik baas, 1 meedenkende enthousiaste medewerker en wat incidenteel in te zetten zelfstandig ondernemers ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Met een ander bedrijf gaat vaak goed voor zover ik weet. Dan ligt vaak alles in het samenverwerkingsverband (of fusie) goed contractureel vast.

 

Waar het vaak vreselijk mis gaat is als vrienden samen een bedrijf starten. Dan eindigen ze als vijanden ... vandaar de vergelijk met "echtscheiding".

 

Zijn er ondernemers die hier ervaring mee hebben?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee. Mijn partner (en daarvoor al vriend) en ik werken uitstekend samen. We hebben ieder ons eigen terrein waar we ons op richten, en belangrijke beslissingen worden altijd in goed overleg genomen. Tot nu toe zijn we daar altijd uitgekomen, wellicht omdat we echt alles tegen elkaar kunnen zeggen (en dat dus ook doen!).

 

Belangrijk is ook dat je fouten van elkaar moet kunnen accepteren, wie nieuwe dingen probeert zal af en toe fouten maken...

 

Als je bang bent dat het eventueel fout gaat, kun je dan niet beter twee 1-manszaakjes starten en een samenwerking aangaan?

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0

Of je kunt (moet) de zaken goed regelen wanneer je een vof opricht (bv even buiten beschouwing gelaten) En met goed regelen bedoel ik precies omschrijven wat de verantwoordelijkheden zijn, wat de inbreng van de afzonderlijke vennoten is en waar ze recht op hebben binnen de onderneming. Net zoals een samenlevingscontract dus, of huwelijkse voorwaarden.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Beter nog dat alle afspraken, contracten en truuks is een goede partner, die je wat gunt en die jou ook wat gunt. Wat dat betreft is het net een huwelijk. Er zijn geen huwelijkse voorwaarden die een scheiding kunnen voorkomen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mee eens !!!

Maar toch ...waarom leggen we dingen die ons verstand (gelijk aan gevoel) ons ingeven vast in contracten .... ?

Kan het mis hebben, maar uit ervaring denk ik dat er naar mijn idee veelal sprake is van eerst fase connection en later de veranderende gevoelens die niet te voorspellen zijn, laat staan vast te leggen. En tsja ... tuurlijk ... dan is zo'n papiertje om mee te schermen en je recht te halen het meest veilige advies! Dat zal ik niet tegenspeken ... vertaal please ALLES wat mogelijk is in zwart/witte lettertypes.

Maar gevoelsmatig, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld ... Somethimes you winn ... some times you .... but BEWARE of that !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, goede huwelijkse voorwaarden kunnen een scheiding niet voorkomen, maar ze kunnen wel de schade beperken. Er zijn wel degelijk goede overeenkomsten nodig bij een samenwerking, maar dat is dan voor het geval het mis gaat. En contracten komen nooit in de plaats van gezond verstand en een goed inschattingsvermogen op menselijk gebied.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Waar het vaak vreselijk mis gaat is als vrienden samen een bedrijf starten. Dan eindigen ze als vijanden ... vandaar de vergelijk met "echtscheiding".

 

 

Het zou me niet zo verbazen als het regelmatig voorkomt in de "friends, fools and family"-sfeer. Als men familie of vrienden wil overtuigen om geld te investeren en eventueel mee willen ondernemen -in ruil voor een bepaald aandeel- is het denk ik goed om hun op het hart te drukken dat het mis kan gaan, dat er niet meteen na een jaar een miljoen op hun bankrekening staat, dat ze niet verzekerd zijn van een baan of carriere binnen het bedrijf tot aan hun pensioen, dat ze niet automatisch ergens verstand van hebben als ze gaan investeren, enz, enz.

 

Maar ja, als startend ondernemer ben je denk ik blij als je dat geld kunt krijgen.

 

Zoveel mogelijk toch zwart op wit proberen te krijgen.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Een paar tips voor het zaken doen met "Friends, Family & other Fools"

 

- Houd de bedragen bescheiden (max enkele 10-duizenden euro's)

- Zorg dat het geld echt gemist kan worden (geen zuurverdient spaargeld of pensioenvoorziening)

- Beloof helemaal niks. Geen winst, geen rendement, geen terugbetalingstermijn. Beloof alleen dat je heel hard gaat werken om je droom van een eigen zaak te realiseren.

- Koop geen auto en ga niet op vacantie als je net geld van vrienden of familie hebt gekregen. Dat kun je NOOIT uitleggen.

- Laat ze zien hoe hard je werkt en doe zo snel mogelijk wat kleine terugbetalingen. Betaal in ieder geval vrienden en familie terug voordat je jezelf gaat belonen.

 

Houdt het bovenstaande in acht en er is prima zaken te doen met ff&f's

 

Greetz,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Yep ;D Ik heb ooit met mijn vader samengewerkt. Dat is helemaal mislukt. Ik werk nu een aantal jaren met mijn vrouw samen en dat werkt prima (zie je elkaar nog een keertje).

 

Maar ik geef toe, "samenwerken" met familie en vrienden is een verhaal apart. Ik heb daar geen makkelijke tips over, behalve dat veel vriendschappen stuklopen op te hoog gespannen verwachtingen. Het is extreem moeilijk om in je enthousisme met beide benen op de grond te blijven staan. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je anderen niet "meesleept". Laat ze zelf maar komen. Temper het enthousiastme en maak het ze vooral tegen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.