Retweet

Aanbevolen berichten

O ja cool twitter. Wordt heel mijn leven gedigitaliseerd. En heb je er wel eens over nagedacht waarom mensen een site zouden openen waar ik korte berichtjes zou sturen naar weet ik veel wie? Gewoon omdat zij het leuk vinden? En natuurlijk hebben zij er geen interesse bij. Ze doen het voor de kat zijn piep.

 

Word wakker ... als zij marketing informatie willen hebben via zaken die zich in mijn persoonlijk leven afspelen zullen zij er gewoon voor moeten betalen.

 

"Business Transfers Twitter may sell, transfer or otherwise share some or all of its assets, including your personally identifiable information, in connection with a merger, acquisition, reorganization or sale of assets or in the event of bankruptcy. You will have the opportunity to opt out of any such transfer if the new entity's planned processing of your information differs materially from that set forth in this Privacy Policy."

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

O ja vergeten, quantitatief kan je dus vaststellen dat je niet helemaal uit je melis bent om nu reeds in een paars kledingstuk te gaan lopen. Sinds er weer 225.000 ton gif gespoten wordt dit jaar om miljoenen mensen voor een groot gedeelte in, dit keer paarse katoenen spullen te kleden. Veel mensen doen het dus is het goed.

 

Ok, jij je zin.

 

Nee helaas, Maarten van Rossum is weer op TV geweest ( briljant als altijd ). Ik denk dat het een droge Rossumiaanse opmerking zou zijn om over Twitter te zeggen .... het niet meer is dan wat de dildo is voor sex. Een kunstmatig sociaal gevoel waarin mensen afgelezen worden, via allerlei dingen die verpakt zitten in digitale informatie, waarvan de vorm je zelf niet in de hand hebt. En er is een prijs te betalen voor deze kunstmatigheid.

 

... Je moet het zelf weten. Maar voor mij hoeft zo'n digitale socioldo niet.

 

Daarbij, ik laat niks van mijn leven verhandelen, behalve als ik daar voor kies. Life must be worth much more than gold.

 

Alle goeds.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
Wat ik voorstel is een apart hoekje op HL. Een hoekje dus waar we jou niet zullen zien. Waar je vanaf Twitter HL tips naar kan doorsturen.

 

Maar het hele idee achter Twitter is toch dat je via die site al 'informatie' met elkaar uitwisselt? Waarom zou dat dan ook nog een keer op HL moeten komen?

 

Daarnaast zijn de gebruikelijke twitter-one-liners over het algemeen niet inhoudelijk genoeg voor een forum, dus als je iets inhoudelijks wilt delen, maak er dan gewoon een nieuw draadje voor.

Link naar reactie

Tweets zou een andere vorm van communicatie betekenen dan de forum communicatie nu. lijkt mij voor de niet-Twitteraars handig om voorbeelden te geven, die hier bij HL goed zouden passen.

 

Bijv - live verslagen van congressen, overpeinzingen van (interessante hl-persoonlijkheden - bijv.

 

@xtien en @annedien kunnen jullie nog meer voorbeelden geven?

Link naar reactie

@xtien en @annedien kunnen jullie nog meer voorbeelden geven?

 

Het voorbeeld waardoor ik op het idee kwam, op Twitter tweet iemand een voor HL handige link, dan is het handig om dat met een druk op de knop naar HL te pushen. Maar ook idd als je onderweg bent. Het omgekeerde zou je ook kunnen doen, dat HL een tweet genereert als een bepaalde topic meer dan 20 reacties heeft of zo.

 

Op twitter kan je geen uitgebreide discussies hebben, of helemaal geen discussies. Die verplaats je liever naar HL, of welk forum dan ook.

Link naar reactie
Het voorbeeld waardoor ik op het idee kwam, op Twitter tweet iemand een voor HL handige link, dan is het handig om dat met een druk op de knop naar HL te pushen. Maar ook idd als je onderweg bent.

 

Maar dat is toch niet wat je op HL wilt? Je wilt hier toch een onderwerp lezen met wat onderbouwing en argumenten en zo, en niet alleen een 'handige link'? Daar is http://ondernemert.startpagina.nl voor.

 

Het omgekeerde zou je ook kunnen doen, dat HL een tweet genereert als een bepaalde topic meer dan 20 reacties heeft of zo.

 

En dat is handig voor de statistici onder ons, of zo? Lees dat zinnetje hierboven nog eens door - wie heeft daar nou in godsnaam wat aan? Dat is toch alleen maar krampachtig proberen een nuttig klinkende link tussen HL en Twutter te bedenken?

 

Op twitter kan je geen uitgebreide discussies hebben, of helemaal geen discussies. Die verplaats je liever naar HL, of welk forum dan ook.

 

Precies, dus gebruik Twitter om gezellie te Tweeten of zo, en gebruik Higherlevel om te discussieren. Ga alstjeblieft niet proberen die twee door elkaar te husselen.

 

Als je dat ontzettend onmisbaar vind, bouw dan een vet kewle web 2.0 RSS2Tweet applicatie waarbij je zelf kan aangeven bij hoeveel berichten je een Twat wilt krijgen, of waarbij je 20 Twoots kunt samenvoegen tot een samenhangend en leesbaar verhaal waar de rest van de wereld ook iets mee kan.

 

Maar goed, genoeg getrasht, nu even serieus - is er een mogelijkheid waarbij ik op de 102" LCD van mijn villa in Second Life real-time statistieken van het bezoekersgedrag van Higherlevel gefeed kan krijgen?

Link naar reactie

 

Maar goed, genoeg getrasht, nu even serieus - is er een mogelijkheid waarbij ik op de 102" LCD van mijn villa in Second Life real-time statistieken van het bezoekersgedrag van Higherlevel gefeed kan krijgen?

 

:) Waar staat die villa trouwens?

 

btw: leuke docu gisteren bij de VPRO over SL:

http://player.omroep.nl/?aflID=8211131

Link naar reactie

btw: leuke docu gisteren bij de VPRO over SL:

Hmm...ik moest toch echt na 3 minuten afhaken. Nou nog zo'n 'filisofische' documentaire over iets dat allang dood is gaan uitzenden...

 

Het is best een leuke docu als je het als algemeen document ziet. Het gaat immers niet om SL zelf, het kan zich in elke virtuele "tweede wereld" afspelen. Maar wel vaag dat het nu pas op TV komt, de docu is al ruim twee één jaar geleden gemaakt.

Link naar reactie

 

Het is best een leuke docu als je het als algemeen document ziet. Het gaat immers niet om SL zelf, het kan zich in elke virtuele "tweede wereld" afspelen. Maar wel vaag dat het nu pas op TV komt, de docu is al ruim twee jaar geleden gemaakt.

Ene meneer Bakker :P schrijft in het aangehaalde artikel uit sept 2007:

Het is overigens nog niet bekend wanneer HBO de 10-delige serie gaat uitzenden, één en ander zal afhangen van een eventuele inzending voor de Oscars. In Nederland zal de VPRO de film volgend jaar uitzenden.

Dus strak op schema!

Overigens is de film maar een jaar geleden gemaakt.

Link naar reactie

Ja en er zijn zelfs nog steeds mensen die tv kijken :P

 

Touché, maar ja - als je midden in de weilanden woont is er niet veel anders te doen...

Na Man bijt hond zet ik hem uit, tot dat Man bijt hond weer komt. Weilanden kunnen o zo interessant zijn. Het is maar hoe je het bekijkt.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie

Tweets zou een andere vorm van communicatie betekenen dan de forum communicatie nu. lijkt mij voor de niet-Twitteraars handig om voorbeelden te geven, die hier bij HL goed zouden passen.

 

Bijv - live verslagen van congressen, overpeinzingen van (interessante hl-persoonlijkheden - bijv.

 

@xtien en @annedien kunnen jullie nog meer voorbeelden geven?

Snelle links naar filmpjes, blogposts van anderen, tips.

Ik denk dat een Twitter-hoekje prima allerlei levendigheid en kruisbestuiving kan veroorzaken.

Maar wat weet ik nou van internetcommunities ... :P

 

Link naar reactie
Snelle links naar filmpjes, blogposts van anderen, tips.

 

Maar de vraag is dus of dat iets toevoegt aan HL. Dit is een discussieforum, en als iemand daar een nieuw onderwerp op plaatst is het prettig om daar een verhaaltje bij te hebben - waarom plaats je dit, wat vind je er zelf van, wat wil je van ons weten. Dat zijn de zaken die juist uitnodigen tot een discussie, en die heb je met links en oneliners niet.

 

Begin dan een HL-Twitter account en gebruik dat er voor. Da's toch veel logischer?

Link naar reactie

Een discussieforum met vraag & aanbod op de frontpage. Een discussieforum met random links op de frontpage.

 

Ik zou juist een Twitter dingetje wel leuk vinden, precies om de redenen die Christine aangeeft.

 

Peter, heb je deze presentatie al gezien? http://www.techcrunch.com/2008/11/06/mary-meekers-view-of-the-world-in-50-slides/

 

Ik kom er aan via Twitter. Ik had een retweet kunnen doen naar HL. Ik denk dat dat voor veel mensen interessant geweest was. Maar om het nou te posten als aparte thread?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.