• 0

Starten Outletshop, de weg naar contacten !

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals Rebel al zegt hebben de meeste merken zelf al een outletshop. Kijk maar eens in Bataviastad in Lelystad daar zie je op een enkeling na niet anders. Maar contact zoeken met de desbetreffende bedrijven lijkt mij het meest zinvolle. Mocht dat niet werken zou je het kunnen proberen om met de enkeling in bijvoorbeeld Bataviastad die niet van de merken zelf zijn contact te zoeken en te informeren welk wegen zij bewandeld hebben.

 

En welke doelgroep wil je, je op richten?

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Buiten het feit dat de fabrikanten niet blij zullen zijn als er achter hun rug om gehandeld word met goederen van hun merk, denk ik ook niet dat het interessant is. Want het spul in de uitverkoop gooien levert vaak meer op dan het doorverkopen, of je moet meer willen betalen dan zij al betaald hebben voor de inkoop. Maar dan is het voor jouw niet meer interessant lijkt me.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Qua prijs gesproken,

 

Als je een outlet start met merkkleding moet je minstens halve prijs doen om het aantrekkelijk te maken. Je haalt dan de mensen die de volle prijs niet willen/kunnen betalen. Enkel is er ook een greep van die groep die speciaal op de uitverkoop wacht voordat ze eens komen kijken. Als je alles voor de helft doet spreek je die mensen aan om ook een voor de uitverkoop van de gewone winkels die merk-producten te kopen.

Enkel als je dezelfde marges wilt aanhouden moet je dus wel voor de helft in kunnen kopen. Hiervoor zoek en maak je connecties uiteraard.

Een hoop detaillisten gooien het natuurlijk liever met 40% korting de deur uit dan voor halve inkoop(sprijs).

 

Dit is mijn visie. Het is een leuk idee alleen zijn er wel een hoop outlets de aflopen 2 jaar als paddestoelen uit de grond gevlogen aangezien het outlet-shoppen even goed beviel bij een groot publiek. Je hebt dus concurrentie, maar blink bijvoorbeeld uit in service o.i.d.

 

Hoop dat ik je aan het denken heb gezet, beter een jaar langer gedacht dan een half jaar te vroeg een winkel open.

10 dubbeltjes is ook een euro!

Link naar reactie
  • 0

Artikelen in een outlet moeten altijd goedkoper zijn dan in de winkel. Maar dat hoeft niet per definitie voor de helft te zijn. Alleen de naam outlet trekt al mensen aan. Verder is het een kwestie van een netwerk opbouwen. Heeft iemand nog ideeën hoe ik achter de juiste verkopers van de groteren merken kan komen ?

 

Ik heb nog geen contact gehad met bedrijven/fabrikanten. Volgens mij moet ik in dit geval echt gewoon de straat op gaan.

Overigens als het niet interessant zou zijn dan werden deze winkels niet gestart. Ik ken een aantal outletshops die al jaren lang draaien. Zei verdienen een goede boterham eraan ;D

 

In antwoord

 

Gr

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn groothandels die speciaal aan outlet winkels leveren. het een en ander is afhankelijk van jouw doelgroep. Ik heb hier enige ervaring mee opgedaan met een net gestarte outletwinkel in kinderkleding die ik geholpen heb en help.

 

Kortom, er zijn zeker kansen en mogelijkheden maar wees inventief en neem initiatief.

 

Succes en als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.

 

 

Groeten,

 

 

Paul Tonino

CompanyStart

CompanyStart

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me erg moeilijk fabrikanten bereid te vinden om te leveren. Duren merken hebben liever het exclusiever imago dan dat hun producten in een webshop te koop zijn.

Maar het kan wél, ik bestel zelf bijvoorbeeld vaak op www.dress-for-less.nl, een bedrijf uit Duitsland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.