• 0

ING heeft 8 weken nodig om te beslissen of ze een lening kunnen aanbieden

Mijn huidige bank (ING) heeft 8 weken nodig om te besluiten of ze me een lening van € 50.000 kunnen geven voor een bedrijfsovername.

 

* Heeft dit te maken met de kredietcrisis en was dit vroeger anders?

* Is het tegenwoordig sneller mogelijk om een lening af te sluiten via een andere financierder?

 

Dit is natuurlijk niet typisch een onderweg voor op Gathering of Tweakers, maar ik zou het graag horen indien jullie me partijen kunnen aanbevelen die niet 8 weken nodig hebben om te beslissen of ze een lening kunnen geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn huidige bank (ING) heeft 8 weken nodig om te besluiten of ze me een lening van € 50.000 kunnen geven voor een bedrijfsovername.

 

De ING heeft 8 maanden nodig om een rekening op naam van een eenmanszaak om te zetten naar een B.V., het valt mij nog mee dat ze een besluit hebben genomen.

zo dan! echt waar? schandelijk dat zoiets 8 maanden moet duren!

 

Zonder ambities geen motivatie

Link naar reactie
  • 0

Bizner

Ze leveren krediet tot 50.000. Helaas alleen met een vaste looptijd van 36 maanden. De bedoeling is in 9-12 maanden af te lossen.

 

Rabobank

Hiervoor dient u contact op te nemen met de lokale bank. De lokale bank heb ik gebeld en zij zeggen dat er een afspraak gemaakt dient te worden.

 

Het is erg jammer als een overname stuk loopt op de financiering. Het inleveren/betalen van 10 tot 15% rente is geen probleem.

Link naar reactie
  • 0

Het is erg jammer als een overname stuk loopt op de financiering. Het inleveren/betalen van 10 tot 15% rente is geen probleem.

 

Ik maak uit jouw verhaal op dat een bank na 8 weken een besluit heeft genomen om jou geen financiering te verstrekken voor een overname , en dat is best vervelend maar ...

 

Als jij een dergelijk hoog rentepercentage wil én ook kan betalen, dan heb ik nog maar één vraag:

Wat waren de argumenten voor die bank om niet te financieren ?

Link naar reactie
  • 0

Bizner

Ze leveren krediet tot 50.000. Helaas alleen met een vaste looptijd van 36 maanden. De bedoeling is in 9-12 maanden af te lossen.

...

 

So what, als je dan snel een krediet hebt, en je zelfs meer rente wilt betalen, wat maakt het dan uit dat je er 3 jaar over doet? Snelheid is voor jou belangrijker blijkbaar dan kosten. Dus accepteer die 3 jaarstermijn, en klaar ben je. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Bizner

Ze leveren krediet tot 50.000. Helaas alleen met een vaste looptijd van 36 maanden. De bedoeling is in 9-12 maanden af te lossen.

...

 

So what, als je dan snel een krediet hebt, en je zelfs meer rente wilt betalen, wat maakt het dan uit dat je er 3 jaar over doet? Snelheid is voor jou belangrijker blijkbaar dan kosten. Dus accepteer die 3 jaarstermijn, en klaar ben je. ;)

Dan betaal ik (1-1,08^2)*50000 aan extra rente vanwege de financiering. Dit komt neer op € 8.000 weggegooid geld.

 

Dan accepteer ik liever een éénjaarsrente van 12 of 13%.

 

Het is erg jammer als een overname stuk loopt op de financiering. Het inleveren/betalen van 10 tot 15% rente is geen probleem.

 

Ik maak uit jouw verhaal op dat een bank na 8 weken een besluit heeft genomen om jou geen financiering te verstrekken voor een overname , en dat is best vervelend maar ...

 

Als jij een dergelijk hoog rentepercentage wil én ook kan betalen, dan heb ik nog maar één vraag:

Wat waren de argumenten voor die bank om niet te financieren ?

Verstandige vraag. Er is alleen nog contact geweest met de ING hierover. Ik heb telefonisch contact gehad met de ABN Amro en de Rabobank. Deze willen graag persoonlijk een afspraak maken en kunnen pas na die afspraak vertellen hoe lang het gaat duren. ING heeft 8 weken nodig om te kunnen beslissen.

 

Ik heb inmiddels al berichten via het privé deel van het forum gehad dat de ABN Amro ook veel tijd nodig heeft. De ING stond er in principe wel positief tegenover. Ik hoop alleen deze maand nog afspraken van de bedrijfsovername rond te krijgen. Ik accepteer inderdaad liever nog 3 of 4% meer over een jaar, als dit op korte termijn (2 weken) afgerond kan worden.

 

Bizner beslist inderdaad binnen 5 minuten of ze bedrijven krediet geven. Helaas houden ze wel stug vast aan de 36 maanden.

Link naar reactie
  • 0

Een teveel aan krediet als probleem....

 

Wegzetten op een goeie (niet Ijslandse) bank en doen waar je goed in bent. Er zijn weer mogelijkheden waar je redelijk veilig je geld kwijt kan voor 5%. Mis je ergens nog 3% over 3 jaar. 1500 euro per jaar. Als je het echt graag wilt?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een teveel aan krediet als probleem....

 

Wegzetten op een goeie (niet Ijslandse) bank en doen waar je goed in bent. Er zijn weer mogelijkheden waar je redelijk veilig je geld kwijt kan voor 5%. Mis je ergens nog 3% over 3 jaar. 1500 euro per jaar. Als je het echt graag wilt?

Ik wil graag lenen, niet sparen.
Link naar reactie
  • 0

Dag iedereen,

 

Om nog even terug te gaan naar de vraag/opmerking. Ik heb voor een (minimale) kredietaanvraag meerdere banken gecontacteerd. Daarbij heb ik gewoon gevraagd of deze lange wachttijden gevolg waren van de situatie op de financiele markten. Dit bleek inderdaad het geval te zijn. Maar met deze vraag geef ik de bank natuurlijk al een reden voor de vertraging, dus deze grepen zij met beide handen aan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de RABO. Deze hebben mij in exact één week aan een krediet geholpen. Zij verwachtten van mij geen compleet ondernemingsplan, maar de begrotingen en een beknopt bedrijfsidee was voldoende.....GO RABOBANK :)

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp:

 

3 x (8% - 5%) = 3 x 3% van 50.000 = 7500 is een probleem.

1 x 15% van 50.000 = 7500 is geen enkel probleem.

 

Ik snap het niet.

Nu begrijp ik pas wat je bedoelt. Je hebt helemaal gelijk inderdaad. Indien de rentes hetzelfde blijven, dan is dit inderdaad slechts 3% per jaar verlies.

 

Ik zal deze optie nog even in mijn achterhoofd houden.

Link naar reactie
  • 0

 

Belangrijk bij een aanvraag voor een financiering tegenwoordig is dat je alle informatie beschikbaar heb.

Daarbij werkt het in je voor deel als je een aanspreekpunt heb bij een bank.

Mijn ervaring is dat men binnen 5 werkdagen een antwoord heeft.

 

 

www.Hoogkamermkbadvies.nl

 

 

 

Mij castle: www.kasteeldever.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag iedereen,

 

Om nog even terug te gaan naar de vraag/opmerking. Ik heb voor een (minimale) kredietaanvraag meerdere banken gecontacteerd. Daarbij heb ik gewoon gevraagd of deze lange wachttijden gevolg waren van de situatie op de financiele markten. Dit bleek inderdaad het geval te zijn. Maar met deze vraag geef ik de bank natuurlijk al een reden voor de vertraging, dus deze grepen zij met beide handen aan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de RABO. Deze hebben mij in exact één week aan een krediet geholpen. Zij verwachtten van mij geen compleet ondernemingsplan, maar de begrotingen en een beknopt bedrijfsidee was voldoende.....GO RABOBANK :)

 

Ik zit volgende week bij de Rabo. Hoe was je ervaring? Werd er een hoog percentage aan eigen inbreng gevraagd?

 

ING adviseerde mij overigens om mijn plan maar even op te sturen. Er lag een flinke stapel plannen dus ik moest er rekening mee houden dat ik over een week of twee hoor of ze uberhaupt een afspraak met me willen. Heerlijk die service....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.