• 0

Marktonderzoek; The European Exhaust aftermarket

 

Ik ben een International Economics & Business student aan de universiteit van Groningen en nu wil ik als jonge ondernemer een bedrijfje beginnen die sportuitlaten uit China en Amerika importeert. Nu weet ik dat voordat ik een goed bedrijf kan starten ik eerst een goed idee moet hebben van hoe groot de markt is van Sportuitlaten. Daar ligt mijn probleem;

 

Ik weet namelijk wel hoe groot de markt in amerika is http://findarticles.com/p/articles/mi_m0UDO/is_/ai_75179174, maar kan er niet achterkomen hoe groot die markt is in Europa laat staan hoe groot de nederlandse markt is

 

heeft iemand ideeën hoe ik daar wel achter zou kunnen komen, zonder als student teveel kosten te maken?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De markt hiervoor is er wel, maar niet grootschalig.

 

In Nederland kan je wel wat verkopen als de prijs goed is. Maar er zijn 2 zaken waar je rekening mee moet houden.

 

1. je moet knokken tegen de gevestigde merken als HKS en Lazer die al een behoorlijk netwerk hebben.

2. Als je europees wilt verkopen zullen je uitlaten een E-keurmerk moeten hebben anders heb je direct over

de grens al een afzetprobleem.

 

België / Frankrijk / Duitland en Italië zijn al landen waar mensen veranderingen aan hun auto op moeten

geven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook eens navraag kunnen doen bij de grotere tunings-winkels. Ik ga ervan uit dat zij wel over cijfers zullen beschikken voor wat betreft de vraag naar bepaalde 'aftermarket' uitlaten. Als je je vraag, en doelstellingen duidelijk weet over te brengen denk ik dat de meesten wel mee zullen werken. Uiteraard zul je waarschijnlijk geen exacte cijfers krijgen maar dit zal al een mooie indicatie geven over deze markt en jouw potentiële kopers.

 

Op welke doelgroep wil je je trouwens richten? Op de rally en circuit 'scene' of op de straat-legale uitlaten die onder de gemiddelde kleine hatchback geschroefd worden. Bij de eerste spelen namelijk heel andere kwaliteitsverwachtingen en criteria dan bij de straat-tuning.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.