• 0

Webconcept voor freelancer en opdrachtgevers is helemaal gratis

Zeer recentelijk ben ik ( freelancer) begonnen aan een concept voor vraag en aanbod van tijdelijk werk.

Door het afronden van een project had ik ineens tijd beschikbaar voor het vervullen van nieuwe opdracht(en). IK kon echter nergens kenbaar maken dat ik voor nieuwe opdrachten beschikbaar was. Het idee voor UurtjeOver is toen geboren.

 

In het kort komt het hier op neer:

Opdrachtgevers kunnen gratis meerdere vacatures / opdrachten plaatsen en freelancers / werknemers kunnen hun profiel plaatsen en aangeven wanneer ze beschikbaar zijn. Ze kunnen hierbij kiezen uit verschillende branches waarin men werkzaam is / wil zijn.

 

http://www.uurtjeover.nl

 

De reden van het ontwikkelen van deze site is ontstaan door het gebrek aan functionaliteit en de kosten die in rekening worden gebracht bij andere sites. Vooral de kosten staan vaak niet in verhouding tot de inspanning die wordt geleverd. Dit kan dus anders.....

 

Inmiddels wordt de site goed gevonden / gebruikt door Freelancers, het aantal bezoeken en inschrijvingen nemen dagelijks toe. De opdrachtgevers blijven nu nog een beetje achter. Dit heeft naar mijn idee meerdere oorzaken;

1. men is nog niet bekend met uurtjeover.nl

2. de huidige economische situatie maakt dat er minder opdrachten vrij komen.

 

Aangezien ik de site graag gratis wil houden zoek ik mensen die mij ( liefst ook gratis) willen helpen om de site bij een groter publiek onder de aandacht te brengen. Hebben jullie tips?

 

Groet,

 

Paul

www.UurtjeOver.nl

Freelancers en Opdrachtgevers plaatsen gratis een profiel / oproep / vacature / opdracht

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

IK kon echter nergens kenbaar maken dat ik voor nieuwe opdrachten beschikbaar was.

 

LinkedIn? Dan leest automatisch je hele netwerk het. Of anders iets als Freelance.nl, dat is toch veel logischer?

 

Een andere vraag: mag ik vragen wat je businessmodel hier achter is?

 

Ik zou, als ik een site als deze zou bouwen, meer focussen op het brengen van informatie naar plekken waar de beoogde doelgroep al is, dan weer een destiny creëren waar mensen naar toe moeten. Richt je blik op kwaliteit (het koppelen van mensen), niet op kwantiteit (zoveel mogelijk profielen op je site), en je groei komt vanzelf. Dit soort concepten moet namelijk waarde bewijzen. Lukt je dat, dan heb je iets in handen.

Link naar reactie
  • 0

Via LinkedIN is inderdaad mogelijk maar je geeft het zelf al aan.... Je verstuurt het alleen naar je netwerk. Daarnaast zit niet iedereen er op te wachten om continue mail te ontvangen van mensen die weer op zoek zijn naar een opdracht.

Het gaat er juist om dat bedrijven je weten te vinden op het moment dat zij daar behoefte aan hebben. Freelance.nl lijkt dan een logische stap. Echter, Nadat ik daar een account had aangemaakt liep ik tegen een aantal beperkingen aan. Daarnaast wordt je in een standaard abonnement / account beperkt in functionaliteit. En, je moet betalen voor een dienst waarvan je niet weet of het je iets oplevert.

UurtjeOver biedt gratis een grote functionaliteit en wordt inmiddels ook zeker gewaardeerd. De bedrijven moet ik alleen nog wel beter zien te bereiken.

www.UurtjeOver.nl

Freelancers en Opdrachtgevers plaatsen gratis een profiel / oproep / vacature / opdracht

Link naar reactie
  • 0

- Begin eens met je website in je signature te zetten, een van de weinige vormen van reclame die niet als spam worden beschouwd;

- Vervolgens heel veel nuttige input leveren op het forum, zodat je hier een beetje (positief) bekend raakt;

- Dan over een poosje nog eens in google zoeken naar jezelf: higherlevel.nl wordt "best wel goed" geïndexeerd.

 

Dat is nou wat we noemen een "win-win" situatie!

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hai, ja, het is een logische gedacht om dit te doen. Zo bestaan er al sites als http://www.you2b.nl/ en http://www.m-freelance.nl/default.aspx

 

Je zou zeggen: start een marktplaats zoals die van jou en hierboven genoemd en : presto! De opdrachtgevers drommen naar jouw gratis site en snijden op deze manier de intermediairs er eenvoudig uit.

 

Wat ik tot nu toe mis in deze sites: voor opdrachtgevers is het een hel om met individuele freelancers te spreken, onderhandelen en te controleren. Als je goede ervaring hebt met een intermediair, dan blijf je daarbij - je kan ze, kortweg, vertrouwen. Bovendien: als een freelancer ziek wordt: wie vervangt haar dan? Van een intermediair kan je eisen dat zij een vervanger voor je regelen. Als je een interimmer (snel) nodig hebt : wie kan je dan vragen om heeel snel deze vacature in te vullen ? Zelf heb je er nl. geen tijd voor.

 

En dan heb ik het nog niet eens over de gevoeligheid die je hebt als je een belangrijke functie invult met iemand waar je geen tot weinig ervaring mee hebt als interim marketing manager.

 

Daarom zijn intermediairs zo populair en zijn opdrachtgevers bereid om veel te betalen : het neemt ze veel werk, zorg en controle uit handen.

 

Zijn opdrachtgevers echt bereid om al deze voordelen op te geven voor een website met geen reputatie en geen extra services om het bovenstaande tenminste voor een deel op te vangen ?

Link naar reactie
  • 0

En iets heel anders - zet het testen op PDF-plugins in je statistieken-programma uit. Bij elke pagina die geladen wordt bij mij Adobe Acrobat opgestart, en dat is mateloos irritant.

 

Inderdaad. Erg irritant. Acrobat doet dat bij mij overigens nog maar sinds kort, dus waarschijnlijk is het via een update binnengekomen. Volgens mij moet dit wel uit te schakelen zijn, ik zal eens zoeken.

Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct!

Link naar reactie
  • 0

In dit bericht zal ik proberen op iedere reactie een antwoord te geven....

 

Ewout, Ik ben het volkomen met je eens dat een intermediar een toegevoegde waarde heeft. Deze zoekt gericht een professional en heeft er ook de eerste gesprekken mee en beoordeelt de CV. Echter, als ik kijk naar de meerfunctionaliteit van een betaalde vacature site(s) dan zie ik werkelijk geen verschil met UurtjeOver.nl. Ik vind de prijzen ( tot wel 500 euro voor een enkele vacature) bijna gelijk staan aan diefstal. Een vacaturesite heeft aan het plaatsen en "matchen" van de vacature namelijk net zo veel werk als ik..... Niets dus....

Je biedt een platform voor opdrachtgevers / nemers en hebt daar wel enige onkosten aan. IK ben overigens van mening dat ik de onkosten kan dekken met banner inkomsten. Aangezien ik zelf freelancer ben heb ik inkomsten uit werk / opdrachten. Ik ben dus niet afhankelijk van de inkomsten van de site. De site is inmiddels een tijdvullende hobby geworden waar ik trouwens niet alleen voor sta.

 

Als ik kijk naar UurtjeOver.nl dan biedt deze ook aan freelancers mogelijkheden om "partners" te vinden. Zelf zit ik weleens in de situatie dat ik eigenlijk ook een andere freelancer nodig heb voor bijvoorbeeld een functie binnen een project. Een Site als www.uurtjeover.nl helpt daar dan bij.

 

Als Freelancer is het trouwens ook prettig als je "op je gemak" op internet kunt zoeken naar een potentiele opdracht. Wanneer een opdrachtgever het project / de opdracht plaatst ben ik prima in staat om in te schatten of het project iets voor mij zou zijn. Afhankelijk hoe de opdrachtgever hier mee om wenst te gaan heb je verder mailcontact en / of maak je een afspraak.

 

Intermediairs maken overigens al aardig gebruik van de site. Ze zoeken vrijwel dagelijks naar de nieuwe freelancers op UurtjeOver.nl. ;D

 

PaulGO, Zou je mij aan kunnen geven welke typen salesmanagers of zakenpartners je bedoelt? Ik zal ze vervolgens aanmaken zodat je ze kunt selecteren.

 

Peter Bonjernoor, Zelf was ik het nog niet eerder tegengekomen. Maar inderdaad, als je een adobe programma ( of PDF) open hebt staan dan blijft iedere pagina "hangen". DANK voor het doorgeven, We gaan het verwijderen!

 

Als er naar aanleiding van deze discussie mensen zijn die opmerkingen / suggesties hebben voor het verbeteren van de website dan zie ik die graag tegemoet!

Groet,

 

Paul

www.UurtjeOver.nl

Freelancers en Opdrachtgevers plaatsen gratis een profiel / oproep / vacature / opdracht

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de prijzen ( tot wel 500 euro voor een enkele vacature) bijna gelijk staan aan diefstal. Een vacaturesite heeft aan het plaatsen en "matchen" van de vacature namelijk net zo veel werk als ik..... Niets dus....

 

Ha Paul, ik ga iets hards zeggen: wat je hier namelijk typt is één van dé standaard uitspraken van naïeve starters en getuigt van weinig inzicht in hoe een bedrijf werkt. Wat denk je namelijk van onder meer:

 

- Inkomen voor de eigenaren

- Salarissen, pensioenen e.d. voor medewerkers

- Huisvesting

- Verzekeringen

- Hosting

- Saleskosten (wil je bedrijven gaan benaderen om op jouw site te adverteren, dan kost dat geld)

- Promotionele kosten (je site bekend maken en écht groot maken kost geld)

 

Zonder al die dingen kun je wel een site starten, en héél misschien verdien je er genoeg mee, maar als je er echt een serieuze business van zou willen maken dan ga je echt wel meer kosten maken. Én dan moet je meer toevoegde waarde bieden dan alleen een siteje op een shared hosting account. Je zult merken dat als je dit serieus op zou pakken (meer dan de befaamde 'build it and they will come'-strategie die amper een strategie te noemen is), je maar wat blij zult zijn als je wel al een businessmodel geïmplementeerd hebt en inkomsten genereert.

Link naar reactie
  • 0

Dag Jeroen,

 

Dit zou haast betekenen dat ik een beetje naief ben... ;)

 

Volgens mij zijn er voldoende sites die een goede service bieden en toch niet zulke extreme bedragen vragen voor de dienst die ze leveren. Als je wilt wil ik er wel een paar doorsturen die een zeer goed verdienmodel hebben puur op basis van Bannering.

M.a.w. Ik zeg dus niet dat er geen inkomsten uit de site moeten komen, ik zeg alleen dat dat op basis van bannering kan en en er dan ( voor mij) voldoende overblijft.

www.UurtjeOver.nl

Freelancers en Opdrachtgevers plaatsen gratis een profiel / oproep / vacature / opdracht

Link naar reactie
  • 0

M.a.w. Ik zeg dus niet dat er geen inkomsten uit de site moeten komen, ik zeg alleen dat dat op basis van bannering kan en en er dan ( voor mij) voldoende overblijft.

 

Dat kan, maar dat is een ander businessmodel. Sommige kiezen er juist voor geen banners en adsense te willen, en vragen dus een fee. Er zijn verschillende businessmodellen, maar feitelijk komt het op hetzelfde neer: er moet wel geld verdiend worden. Dus zomaar zeggen dat Jantje wel erg veel geld vraagt en het veel goedkoper kan is makkelijk, maar dat bewijzen is vaak veel moeilijker wanneer je je echt in een probleem verdiept en een echte oplossing wilt bieden :)

Link naar reactie
  • 0

En iets heel anders - zet het testen op PDF-plugins in je statistieken-programma uit. Bij elke pagina die geladen wordt bij mij Adobe Acrobat opgestart, en dat is mateloos irritant.

 

Voor zover wij het hebben kunnen testen is het probleem nu verholpen. Mocht jij er alsnog last van hebben, wil je het mij dan laten weten? Bij voorbaat dank!!!!!

www.UurtjeOver.nl

Freelancers en Opdrachtgevers plaatsen gratis een profiel / oproep / vacature / opdracht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.