Je kent dat wel, hagelslag. En hoe hagelslag werkt. Je strooit het op je broodje en de een doet er wat meer boter onder dan de ander, boter om het mee vast te lijmen aan je boterham. Dan snij je het broodje aan stukjes om het eetbaar te maken. Of vouw je boterham dubbel om het te laten plakken. Dan ga je eten en de helft valt dan toch van je boterham af. Een bord vol bruine, of sinds een tijdje gekleurde en wit & bruine, muizenkeuteltjes.
Wat je ook doet: ze vallen eraf. Alle kanten op. Het hangt van jouw effectiviteit en creativiteit af hoeveel het er zijn. Dat is net zo met je profilering, je communicatiemix. Hagelslagmix oftewel: met hagel schieten.
Ik zie dit enorm vaak in m’n omgeving. Ondernemers die er maar op los schieten, geen boter op hun brood doen voor de plakfactor, of ‘m dubbelvouwen voor het behoud. Er is ook zoveel dat je kan doen en soms word je een beetje overladen door die mogelijkheden en doe je maar wat.
Toch meer boter dan?
Jouw huisstijl is op iets gebaseerd, net als je idee over je klanten. Het is dus echt noodzakelijk om ook even de tijd te nemen, en te blijven nemen, om na te denken welke middelen je gaat toepassen. Ook hier geldt weer, en dat is echt steeds zo, wat past bij jou, je product en je huisstijl. En natuurlijk niet te vergeten: je budget.
Dus nee, niet meer boter. Tegelijk met het bedenken van je huisstijl neem je de tijd om na te denken wat jij vindt passen bij je product. Je hebt veel keuzes uit middelen: flyers, kaarten, advertenties, reclameborden, je auto laten bespuiten, internet met social networks, google adds, banners, je kan acquisitie gaan doen, langs de bedrijven leuren, presentaties geven, nieuwsbrieven, direct mailings en zo kan ik nog even doorgaan.
Maar net als bij hagelslag past niet alles op jouw broodje, hoort het niet bij je of is het voor jouw product niet effectief.
Dus eerst nadenken en plannen is een must. En uiteindelijk scheelt het je veel tijd en geld. Kies een paar middelen die je leuk vindt en waar jij een goed gevoel bij hebt. En bedenk dan, wanneer je die wil gaan toepassen en met welke frequentie. Geef jezelf de rust om daar een tijdsbalk aan te hangen, zodat je er niet de hele tijd mee bezig hoeft te zijn. En meet dan welke middelen je het meest opleveren, zowel in plezier en energie als in reacties.
Rkanne
Rkanne
Je kent dat wel, hagelslag. En hoe hagelslag werkt. Je strooit het op je broodje en de een doet er wat meer boter onder dan de ander, boter om het mee vast te lijmen aan je boterham. Dan snij je het broodje aan stukjes om het eetbaar te maken. Of vouw je boterham dubbel om het te laten plakken. Dan ga je eten en de helft valt dan toch van je boterham af. Een bord vol bruine, of sinds een tijdje gekleurde en wit & bruine, muizenkeuteltjes.
Wat je ook doet: ze vallen eraf. Alle kanten op. Het hangt van jouw effectiviteit en creativiteit af hoeveel het er zijn. Dat is net zo met je profilering, je communicatiemix. Hagelslagmix oftewel: met hagel schieten.
Ik zie dit enorm vaak in m’n omgeving. Ondernemers die er maar op los schieten, geen boter op hun brood doen voor de plakfactor, of ‘m dubbelvouwen voor het behoud. Er is ook zoveel dat je kan doen en soms word je een beetje overladen door die mogelijkheden en doe je maar wat.
Toch meer boter dan?
Jouw huisstijl is op iets gebaseerd, net als je idee over je klanten. Het is dus echt noodzakelijk om ook even de tijd te nemen, en te blijven nemen, om na te denken welke middelen je gaat toepassen. Ook hier geldt weer, en dat is echt steeds zo, wat past bij jou, je product en je huisstijl. En natuurlijk niet te vergeten: je budget.
Dus nee, niet meer boter. Tegelijk met het bedenken van je huisstijl neem je de tijd om na te denken wat jij vindt passen bij je product. Je hebt veel keuzes uit middelen: flyers, kaarten, advertenties, reclameborden, je auto laten bespuiten, internet met social networks, google adds, banners, je kan acquisitie gaan doen, langs de bedrijven leuren, presentaties geven, nieuwsbrieven, direct mailings en zo kan ik nog even doorgaan.
Maar net als bij hagelslag past niet alles op jouw broodje, hoort het niet bij je of is het voor jouw product niet effectief.
Dus eerst nadenken en plannen is een must. En uiteindelijk scheelt het je veel tijd en geld. Kies een paar middelen die je leuk vindt en waar jij een goed gevoel bij hebt. En bedenk dan, wanneer je die wil gaan toepassen en met welke frequentie. Geef jezelf de rust om daar een tijdsbalk aan te hangen, zodat je er niet de hele tijd mee bezig hoeft te zijn. En meet dan welke middelen je het meest opleveren, zowel in plezier en energie als in reacties.
Met zonnige groet,
Rebecca Kanne
Image Builder
www.Dare2be.eu
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag