• 0

Betalingsregeling met leverancier bindend voor beide partijen?

Vraagje: Ik heb afgelopen vrijdag met één van mijn leveranciers een betalingsregeling getroffen voor de betaling van een factuur van September. (ouder dan 60 dagen )

De betaling gaat plaatsvinden in 3 opeenvolgende termijnen per de 1e van de maand.

Hij heeft mij dit per e-mail bevestigd en daarin geschreven dat ik per kerende e-mail ook moest antwoorden dat ik met de beschreven regeling akkoord ging, omdat hij de regeling anders als niet geldig beschouwde.

Dat heb ik dus gedaan, ik heb daar weer een bevestiging van en wat mij betreft was de zaak zo geregeld.

Nu belt hij mij op en zegt dat ik dezelfde regeling hou, maar dat het betaald moet worden aan zijn incassant (een advocatenkantoor) en dat daar rente en kosten aan verbonden zijn.

Een en ander is omdat zijn kredietverzekeraar dat als eis stelt om voor uitkering in aanmerking te komen.

Ik heb aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ben en dat ik van mening ben dat het zijn probleem is dat hij op eigen gelegenheid met mij tot een betalingsregeling is gekomen.

Ik wil dus die rente en kosten niet betalen en me aan de tussen ons overeengekomen regeling houden.

Hoe sterk sta ik hiermee?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

heel sterk. Als het gecorrespondeerd is zoals u zegt, dan is er een - nadere - overeenkomst tot stand gekomen waarin afspraken zijn gemaakt over de betaling.

Deze overeenkomst kan niet achteraf éénzijdig gewijzigd worden.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Dus als ik ze nu een e-mail stuur waarin ik stel dat ik ze vanwege het niet accepteren van een éénzijdige wijziging van de betalingsregeling ga houden aan de overeengekomen betalingsregeling, en dat ik dus niet via hun incassant / advocatenkantoor ga betalen maar aan hunzelf met gebruikmaking van het opgegeven rekeningnummer en bijbehorend betalingskenmerk, zou het klaar moeten zijn?

• 0

Dus als ik ze nu een e-mail stuur waarin ik stel dat ik ze vanwege het niet accepteren van een éénzijdige wijziging van de betalingsregeling ga houden aan de overeengekomen betalingsregeling, en dat ik dus niet via hun incassant / advocatenkantoor ga betalen maar aan hunzelf met gebruikmaking van het opgegeven rekeningnummer en bijbehorend betalingskenmerk, zou het klaar moeten zijn?

Als zij liever hebben dat je aan de advocaat betaalt, dan is er toch niets op tegen dat je daaraan meewerkt? maar de meerkosten zijn dan toch echt voor hun rekening.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Als zij liever hebben dat je aan de advocaat betaalt, dan is er toch niets op tegen dat je daaraan meewerkt? maar de meerkosten zijn dan toch echt voor hun rekening.

Klopt, ik heb daar ook niet echt problemen mee, want ik kan het makkelijk betalen.

Maar ze willen de factuur aanmelden voor uitkering door hun Kredietverzekeraar en dus mag ik daarom nu alsnog rente en kosten ophoesten.

En juist die meerkosten wil ik dus niet betalen en dat heb ik ze ook al gezegd.

Het antwoord was dat hij zou proberen om het zonder meerkosten te doen......en dat moet ik eerst nog zien.

Ze hebben een foutje gemaakt door de regeling rechtstreeks met mij te treffen en dat zelfs ook al toegegeven via de telefoon.

Vandaar dat ik hier scherp op ben om ze direct aan te kunnen pakken indien ze komen met het verhaal dat ik toch rente en kosten zal moeten gaan betalen.

En voor ik het weer vergeet.......uiteraard bijzonder bedankt voor je snelle antwoord trouwens! :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar