RickK Geplaatst: 10 november 2008 RickK 53 1 Geplaatst: 10 november 2008 Beste HL'ers, Ik heb samen met mijn vrouw een VOF. Stel dat zij uit de VOF wil stappen is zij dan verplicht om meteen af te rekenen met de fiscus? We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen dus ik neem aan dat ik met dezelfde balans verder kan gaan? Groeten Rick Link naar reactie
0 ronaldinho Geplaatst: 10 november 2008 ronaldinho 3,8k 296 Geplaatst: 10 november 2008 Je vrouw staakt haar onderneming. Dat betekent dat zij haar stakingswinst vast moet stellen en daarover moet afrekenen. Er zijn enkele faciliteiten voor stakers (denk aan stakingsaftrek, stakingslijfrente). Als jullie al lang genoeg samenwerken, is het wellicht ook een mogelijkheid om gebruik te maken van de bedrijfsopvolgingsfaciliteit. Maar dan zou ik eerst eens uitrekenen wat staking zou gaan kosten. Jij gaat verder als eenmanszaak. Fiscaal verandert dat voor jou niet zoveel (voor de IB). Echter, waarschijnlijk zul je wat activa en passiva van je vrouw overnemen, die moeten dan wel op jouw ondernemingsbalans komen. Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden". Link naar reactie
RickK
RickK
Beste HL'ers,
Ik heb samen met mijn vrouw een VOF.
Stel dat zij uit de VOF wil stappen is zij dan verplicht om meteen af te rekenen met de fiscus?
We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen dus ik neem aan dat ik met dezelfde balans verder kan gaan?
Groeten Rick
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag