• 0

De online en offline marketing mix

Bron: Nieuwsbrief van http://www.emerce.nl

 

Online advertising verhoogt effectiviteit offline campagne

 

Consumenten die zowel online als offline reclame hebben gezien voor Unilever`s Dove-producten, zijn eerder tot aankoop overgegaan dan zij die alleen de offline campagne kenden. Dit blijkt uit onderzoek van Microsoft web portal MSN, het Internet Advertising Bureau en marktonderzoeker Marketing Evolution in november 2001.

 

De campagne duurde zes weken en vond plaats via tv, printed media en online media. Tegelijkertijd hield Marketing Evolution een online enquete. De belangrijkste uitkomst van het onderzoek was dat consumenten die zowel offline als online reclame hadden gezien, vaker zeiden het product te zullen kopen en meer belangstelling voor het merk Dove toonden.

 

Voor de campagne gaf 8,5% van de respondenten aan een Dove-product te zullen aanschaffen. Onder degenen die alleen offline reclame hadden gezien, gold dat voor 11,5% en onder consumenten die beide campagnes zagen voor 14,2%. De niet-geholpen merkbekendheid was 8% hoger onder respondenten die online en offline reclame hadden gezien.

 

Marketing Evolution concludeert dat de toevoeging van online reclame aan de marketing mix de gehele campagne 35% effectiever maakte.

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dit geeft toch weer een steuntje in de rug voor iedereen die zeer geïnteresseerd is om alles te combineren.

Ik heb vandaag één rode schoen en één groene kaplaars aan is ook een leuke combi, maar werk niet zo goed.

Zorg dan wel dat je boodschap zowel ofline als online hetzelfde is (peace of kaakie).

 

Van dit soort berichten word ik nu helemaal blij.

Heb het afgelopen jaar als een redelijk lone ranger (of lonesome wolff, tis maar hoe je het bekijkt) gezegd dat JUIST die combi het beste werkt!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij bevenstaande maar er mag niet vergeten worden dat je met offline en online marketing ook deels een andere doelgroep benadert. Hangt sterk af van het product of de dienst die je promoot. Een sterke overlapping is aanwezig maar een actieve internetgebruiker behoort nog altijd deels tot een andere doelgroep die ook enigszins een aangepaste benadering nodig heeft! Het is erg zwart wit om te zeggen dat online precies dezelfde benadering behoeft als offline.

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Exact!

 

En dezelfde boodschap offline en online gebruiken is wel goed, alleen moet het wel in een eigen vorm gegoten worden. Gelukkig zie je het de laatste tijd steeds minder, maar tenenkrommend waren de websites waar de nieuwe folder direct op gekopieerd was als ingescand plaatje, of waar je in de teksten omschrijvingen las als "Op onze website www.bedrijf.nl kunt u meer informatie vinden over dit onderwerp" of "op de achterkant kunt u....."

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
Gast Nils Luyt

Ja, dat klopt. Ik denk dat je mijn mening een klein beetje verkeerd begrijpt. De winnende sloguns, direct mail brieven(email marketing), etc kunnen zowel online als offline gebruikt worden.

 

 

 

 

 

 

Ik sluit me aan bij bevenstaande maar er mag niet vergeten worden dat je met offline en online marketing ook deels een andere doelgroep benadert. Hangt sterk af van het product of de dienst die je promoot. Een sterke overlapping is aanwezig maar een actieve internetgebruiker behoort nog altijd deels tot een andere doelgroep die ook enigszins een aangepaste benadering nodig heeft! Het is erg zwart wit om te zeggen dat online precies dezelfde benadering behoeft als offline.

 

Kanban

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.