• 0

Uitkopen vof

Hallo Iedereen.Ik zit met een aantal vragen.

Eerst even zo kort mogelijk mijn verhaal.

 

Ik ben na 10 werken bij een interieurbouwbedrijfje 1 januari 2008 vertrokken.

Ik heb de laatste 2jaar in de vof gezeten(1/3deel)

Het was een hoop geploeter,onstructueel,werkweken van 50 a 60 uur,inkomsten uit de zaak waren niet zodanig om er normaal van rond te komen.

Hij had een loonachterstand van zo'n 13000euro,daar heb ik toen een plek in het bedrijf mee 'geruild'.

Op dat moment liepen de zaken goed,maar ben nou niet echt 'Boss material'om het maar zo te zeggen.

 

Heb een vriendin die die periode zwanger werd,dus prioriteiten verschuiven uiteraard en zodoende vertrok ik.

Ik was de 'energie' in het bedrijf en hij ging met het laatste personeelslid verder.

Die is nu ook weg en hij doet het alleen.

Hij heeft inmiddels een ton schuld maar gaat samenwerken met een interieurbedrijf (die wel goed loopt) hier uit de omgeving.

En hij neemt daar best wel interessante klussen mee naar toe,die in samenwerking met dat bedrijf best wel eens goed uit de verf kunnen komen.

 

Nu heeft de boekhouder vanwege betalings achterstand nog geen uitsluitsel gegeven over uitkopen/winsten/verlies ed,volgens mij zelfs nog geen boekjaar afgesloten.

Zit hier geen deadline op? Het is inmiddels 11 maanden geleden,belasting zal toch ook wel wat willen zien?

 

Is een deurwaarder of andere juridische stappen nemen een optie?

Als zijn bedrijfje klapt blijft er voor mij denk ik weinig over om mij uit te kopen.

Misschien is het verstandig om even af te wachten.

Ik neem aan dat het uitkoop bedrag verrekend wordt met ev schulden op het moment van vertrek?

Wat is een nu verstandige zet?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi KVL.

 

Toen jij als vennoot in de onderneming kwam, is er toen een vennootschapsovereenkomst opgesteld? In zo'n overeenkomst wordt over het algemeen ook bepaald hoe het vertrek van vennoten geregeld wordt.

 

Afwachten is in dit geval zeker geen goede optie, waarop ga je wachten dan?

 

Daarbij vraag ik me af hoe jouw vertrek dan is gegaan, is er toen ook niet gesproken over een afrekening? Ging het zoiets als "nou ik kom morgen niet meer werken, we spreken elkaar nog he!" Nee toch mag ik hopen ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hallo.Ja alles is geregeld zo als het hoort. KvK,boekhouder,overeenkomst enz.

In de overeenkomst staat alles in ja,maar het was toen wachten op het afsluiten van het boekjaar zodat de boekhouder ermee aan de slag kon.(admin werd gedaan door derden)

Afwachten in de zin van hoe het kan gaan lopen i.v.m de samenwerking.

Het liep 2a3 maanden dat ik weg wilde,we hebben toen de knoop doorgehakt.

Ik lees net:het opzegtermijn... maar niet op papier vastgelegd.

 

Link naar reactie
  • 0
Nu heeft de boekhouder vanwege betalings achterstand nog geen uitsluitsel gegeven over uitkopen/winsten/verlies ed,volgens mij zelfs nog geen boekjaar afgesloten.

Zit hier geen deadline op? Het is inmiddels 11 maanden geleden,belasting zal toch ook wel wat willen zien?

 

Als het dus wachten is op de boekhouder dan si dat een heel raar verhaal. Wat bedoel je daarin met "betalings achterstand"? Heeft de boekhouder zijn rekening niet betaald gekregen en gaat hij daarom niet werken?

 

Jullie hebben zelf toch al wel belastingaangifte moeten doen (jij persoonlijk ook), dus waarop is dat dan gebaseerd geweest? Je bent nog altijd verantwoordelijk als vennoot over die aangifte dus ik zou héél snel duidelijkheid hierover eisen! Hiervoor moet je alles in het werk stellen. Als je nergens aan kunt komen omdat je vennoot de deur dichthoudt dan zul je hem daarop (schriftelijk) moeten aanspreken.

 

Mijn advies is om hierover juridisch advies in te gaan winnen, want je loopt grote risico's op deze manier!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,sorry dat ik zo achterlijk laat reageer.Ben druk geweest de laatste tijd.

Ben ongev een 3 weken geleden weer ff bij hem langs geweest.

De boekhouder is inmiddels betaald dus die is weer aan de slag met het hele gebeuren.

 

De belastingaangifte werd ook door hem gedaan,daar heb ik nog voor gebeld naar hun kantoor.

Hij zelf was op vakantie(was rond Augustus)maar een collega wist te melden dat dat al gedaan was.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.