Ik heb een vraag over wat (fiscaal?) aantrekkelijke pensioensvoorzieningen zijn in onze situatie.
Om dit goed te kunnen beoordelen eerst wat achtergrond informatie.
Mijn vrouw is sinds kort bezig als freelancer met een eenmanszaak.
Ik heb een aandeel in een BV waarvanuit ik als zelfstandige zou kunnen beginnen.
Dit is wel het plan, maar voorlopig werk ik nog in vaste dienst.
Wat zouden voor ons (fiscaal?) aantrekkelijke/handige/veel gebruikte opties zijn?
- alle inkomsten uitkeren als salaris en nu inkomstenbelasting betalen, van dit netto geld een potje opbouwen
- een deel van de inkomsten van mijn vrouw voor de inkomsten belasting dus bruto over te maken naar een pensioen BV die het beheert tot het nodig is, hier eventueel voorzichtig mee kan beleggen en dus later de inkomsten belasting betalen ?
Bruto sparen op de rekening van de eenmanszaak kan voor zover ik weet (?) niet
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TheJester
TheJester
Hallo all !
Ik heb een vraag over wat (fiscaal?) aantrekkelijke pensioensvoorzieningen zijn in onze situatie.
Om dit goed te kunnen beoordelen eerst wat achtergrond informatie.
Mijn vrouw is sinds kort bezig als freelancer met een eenmanszaak.
Ik heb een aandeel in een BV waarvanuit ik als zelfstandige zou kunnen beginnen.
Dit is wel het plan, maar voorlopig werk ik nog in vaste dienst.
Wat zouden voor ons (fiscaal?) aantrekkelijke/handige/veel gebruikte opties zijn?
- alle inkomsten uitkeren als salaris en nu inkomstenbelasting betalen, van dit netto geld een potje opbouwen
- een deel van de inkomsten van mijn vrouw voor de inkomsten belasting dus bruto over te maken naar een pensioen BV die het beheert tot het nodig is, hier eventueel voorzichtig mee kan beleggen en dus later de inkomsten belasting betalen ?
Bruto sparen op de rekening van de eenmanszaak kan voor zover ik weet (?) niet
- andere slimme constructies ?
- iets anders waar we aan moeten denken ?
alvast bedankt, alle tips welkom ! !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18013-man-en-vrouw-en-pensioen-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag