• 0

Site laten bouwen , gewoon standaart osComerce ?

Beste Highlevelaars,

 

Ik heb laatst door iemand die ik kende via de email een site laten bouwen , had erg veel functies genoemd die ik er in wou waaronder paypal ideal etc.

 

Hij zei dat dat allemaal kon dus ik had er vrij hoge verwachtingen van want het zou maar 200 euro kosten ....

 

Nu 3 weken later is de site dus ''af'' maar ik had het dus totaal anders verwacht , ik vind het verdacht veel op een standaard OScomerce systeem lijken en dan zou het die 200 euro echt niet waard zijn.

 

Het is ook helemaal niet handig om te bewerken en als ik eerlijk ben vind ik het nog minder mooi als mijn oude website dus nu was mijn vraag is deze website gewoon een standaard kant en klaar script is wat ik zelf ook nog wel had kunnen bouwe...

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe het zit.

 

De website is www.coolatgadgets.nl

 

En dit is niet bedoelt als spam >;(

 

Met vriendelijke groet

 

Reinier ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hij zei dat dat allemaal kon dus ik had er vrij hoge verwachtingen van want het zou maar 200 euro kosten ....

 

Alles kan voor 200 euro ??? >;(

 

Is deze website gewoon een standaard kant en klaar script, wat ik zelf ook nog wel had kunnen bouwen?

 

Dit is inderdaad het standaard pakket! Maar had je nou echt iets anders verwacht?

Normaal gesproken ga je rustig aan tafel zitten en bespreek het gehele concept. Met een beetje geluk ben je voor een op maat gemaakte shop zo 10.000 euro kwijt!

Beetje naief als je het mij vraagt...

 

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Tja, standaard oscommerce is het, zelfs met de standaard template die voor het gemak maar van copyright vermelding onderaan is ontdaan. Aan de andere kant, voor installatie van het standaard systeem plus plaatsing en configuratie van een ideal module is 200 euro niet exorbitant.

 

Wellicht is het meer een kwestie van veel te hoge verwachtingen dan van slecht werk - al moet er denk ik wel het nodige aan gebeuren wil je hiermee wat verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Dit is zoals iedereen hierboven al aangeeft de standaard-template. Feitelijk heb je dus alleen voor de installatie betaald. Als dat is wat je bent overeengekomen dan is 200 euro naar mijn mening redelijk veel aangezien het installeren van OS-commerce inclusief modules zo'n kwartier in beslag neemt.

 

Ik zou persoonlijk nooit voor OS-commerce kiezen. Het is het bekendste Open-Source systeem maar de rede daarvoor is mij bijster. Er zijn zoveel goede alternatieven die veel gemakkelijker naar je hand te zetten zijn en er zelfs standaard al veel professioneler uitzien.

Link naar reactie
  • 0

Ja mij is ook toegezegt dat het een mooie profesionele site in php werd ???

 

En je kan het naief noemen maar het was ook iemand die ik al wat langer kende via de email dus het was wel een '' vrienden prijsje''

 

Maar ik weet zelf ook wel redelijk veel van computers af en had dit denk ik zelf ook nog wel gekunt vandaar dat ik het zonde vind.

 

De producten zijn gewoon van mijn oude site gekopierd inclusief plaatsjes dus daar heeft verder ook geen werk ingezeten.

 

Dus ik vind het zelf de 200 euro eigenlijk helemaal niet waard.

Ik heb ook zelf het domein en hosting geregeld !

Link naar reactie
  • 0

Zelf zoeken kan natuurlijk ook: ;) google eens op open source shop.

Aanrader is deze site: http://www.opensourcecms.com/

Hierop kun je allerlei open source-php-sites uitproberen, natuurlijk wel de standaardinstallaties. In de linkerkolom vind je een menu met verschillende typen sites. E-commerce is waar je moet zijn! Zowel de klantenkant als admin-kant kun je dan testen.

Zen Cart is ook een veel gebruikte shop.

 

200 euro voor een webshop is natuurlijk peanuts, zelfs 2000 is goedkoop, dus het resultaat verbaast mij dan ook niet. Maar wil je serieus aan de gang met online verkopen, bedenk dan eerst goed wat je wilt, zowel in functies als uiterlijk. En misschien biedt osCommerce wel alle functies die je wilt? Dan is het een kwestie van aanpassen.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar betalen voor iets wat ik ook zelf kan ....

 

Ik geef die 200 liever uit aan voorraad voor me winkeltje natuurlijk he ;D

 

Ik kan ook heel veel zelf maar ook die dingen wil ik nog wel eens uitbesteden. Zie dit als een goede les, volgende keer maak je gewoon eerst duidelijke afspraken op papier.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Of ik laat gewoon weten dat ik dit geen manier van werken vind , hij zegt dat die er 3 weken lang met 2 mensen aan bezig is geweest ???

 

Daar geloof ik dus niks van als ik het zie en als ik het hier zo hoor is het niet meer als 1 uur werk.

Nu hoor ik jullie denken wat zit die jongen toch te zeuren om 200 euro , maar daar werk ik wel 1.5 maand voor >:(

Link naar reactie
  • 0

Och,

 

Die jongen heeft een zeer wijze les geleerd en gaat er vanaf nu aan voor zorgen dat hij meer dan 200 euro per maand verdiend. ;D

 

Zoiets opzetten lijkt trouwens wel meer dan 1 uur werk, maar geef diegene die jou de website heeft verkocht eens ongelijk dat hij boven het bestaansminimum wil verdienen.

 

Wie was het ook alweer die rondliep met de quote: "An expert is somebody who made all possible mistakes in a very narrow field." ?

Link naar reactie
  • 0

Of ik laat gewoon weten dat ik dit geen manier van werken vind , hij zegt dat die er 3 weken lang met 2 mensen aan bezig is geweest

 

Dat lijkt me qua besteedde tijd inderdaad waanzin.

 

Aan de andere kant is het plaatsen + configureren van oscommerce, en het inbouwen van ideal module plus uitvoeren van de vereiste testbestalingen mogelijk best een uur of 3 werk... in dat licht is 200 euro best een markconform tarief, alleen heb je totaal iets anders gekregen dan wat je verwachtte.

 

Maar goed, laten we eerlijk zijn, als je ergens 200 euro voor neertelt kun je niet verwachten dat er ook maar 1 persoon 1 hele dag aan bezig is. Uiteraard heb ik geen idee wat jullie precies overeen gekomen zijn, dus het blijft voor ons HL'ers een beetje gissen hoe dit nou precies zit.

Link naar reactie
  • 0

oscommerce heb je inderdaad in 15 minuten geinstaleerd.

daarna nog wel wat configuratie werk,

extra modules downloaden en instaleren.

producten in het systeem zetten (texten kunnen wel overgenomen zijn maar moet wel ingevoerd worden)

 

als je inderdaad beloofd is wat je zegt valt dit dus inderdaad erg tegen maar zoals gezegt is het ook weer niet erg duur.

Maar hij had er wel eerlijk over moeten zijn dat hij oscommerce gebruikte.

 

kijk eens op www.oscommerce.nl en www.oscommerce.com (laatste voor duizenden oscommerce contributies)

 

Vraag me wel af welke leeftijds klasse we hier mee te maken hebben. (ik schat gezien de genoemde bedragen kwa inkomsten en dergelijke op rond de 14 a 15)

Link naar reactie
  • 0

16 om precies te zijn , goede schatting.

 

Het is wel serieus ben ook al ingeschreven bij belastingsdienst en heb al btw nummer.

 

Krijg nu al gratis hulp van iemand die helpt met Prestashop ,

Vond dit er zelf wel mooi uitzien en wil zelf ook welleens wat proberen 8)

 

Ik vertel nog wel hoe het aflloopt ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.