• 0

Zakelijke spam nu (bijna) echt verboden

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de reactie.

Klopt dat emailas een header hebben.

 

Ik heb inderdaad verschillende opties geprobeert maar die accepteerd het formulier niet. Ik krijg gewoon weer een blanco pagina. Na 4 a 5x proberen heb ik het opgegeven. Spam bleef doorgaan en na een half jaar weer een poging gedaan en weer na eeen tijdje opgegeven.

 

Hebben jullie betere ervaringen met Spam melden?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Nee, want ik heb het nog nooit gedaan.

 

Maar de bedoeling zal zijn, dat je de mailheader met copy/paste even uit je mailclient in een notepad documentje plakt (dan zie je gelijk of je wel de tekst goed geselecteerd had) en daarna de tekst wederom copy/paste in het formulier van de Opta. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen als intikken met je toetsenbord wel lukt.

 

Geef anders even een linkje van het formulier ...?

 

En dat het niet direkt stopt, zou best kunnen. Spamruns worden meestal per keer op een gehackte server uitgevoerd en als de serverbeheerder er achter gekomen is, verhuizen ze naar de volgende gehackte server ......

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

Klopt dat emailas een header hebben.

 

Ik heb inderdaad verschillende opties geprobeert maar die accepteerd het formulier niet. Ik krijg gewoon weer een blanco pagina. Na 4 a 5x proberen heb ik het opgegeven. Spam bleef doorgaan en na een half jaar weer een poging gedaan en weer na eeen tijdje opgegeven.

 

Hebben jullie betere ervaringen met Spam melden?

 

Ik heb daar ervaring mee ja. Formulier van spamklacht werkt prima. helaas duurt het erg lang voordat ze actie ondernemen (als ze dat al doen).

 

heb al een tijd last van een spammer op o.a. prive adressen en doe wekelijks 2 tot 4 meldingen daarvan bij opta, kost hooguit 30 seconden per keer.

 

degene waar ik last van heb is zeer hardnekkig (ondertussen ook bedreigingen van ontvangen tegen mijn leven en over opwachten bij de school van mijn kinderen).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad verschillende opties geprobeert maar die accepteerd het formulier niet. Ik krijg gewoon weer een blanco pagina. Na 4 a 5x proberen heb ik het opgegeven. Spam bleef doorgaan en na een half jaar weer een poging gedaan en weer na eeen tijdje opgegeven.

 

Hebben jullie betere ervaringen met Spam melden?

 

De header is niet altijd direct (helemaal) zichtbaar. In Eudora moet de mail eerst open geklikt worden, waarna je het begin van de header ziet en de mail. Daarna moet je nog op een knopje klikken om de complete header te zien.

De verkorte versie wordt niet door Spam-klacht geaccepteerd, de volledige versie wel.

Hoe andere mailpakketten werken weet ik niet, maar misschien moet je in deze richting zoeken.

 

Ik meld met enige regelmaat bij spam-klacht, nooit vernomen dat er ook maar iets mee gebeurt is. Spammers blijven ook gewoon doorgaan. Zijn uit NL, lijkt geen probeelm te zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

heb al een tijd last van een spammer op o.a. prive adressen en doe wekelijks 2 tot 4 meldingen daarvan bij opta, kost hooguit 30 seconden per keer.

 

degene waar ik last van heb is zeer hardnekkig (ondertussen ook bedreigingen van ontvangen tegen mijn leven en over opwachten bij de school van mijn kinderen).

 

Dat is geen spam meer. :'( Ook meldingen bij de politie gedaan?

Link naar reactie
  • 0

We zijn nu volgens mij zo'n 3,5 jaar verder sinds deze wetgeving van kracht is gegaan. Maar intussen krijg ik alweer bakken Nederlandse reclame van de meest suffe bedrijven, waar ik nog nooit van heb gehoord, in mijn mailbox. In hoeverre wordt deze hele regelgeving nog serieus genomen en wordt er ook nog actie ondernomen als je een klacht indient bij spamklacht.nl? Of is deze hele heisa nu intussen alweer ingekakt en kunnen veel bedrijven gewoon weer hun gang zonder bang te zijn dat ze een boete krijgen?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre wordt deze hele regelgeving nog serieus genomen en wordt er ook nog actie ondernomen als je een klacht indient bij spamklacht.nl?

Ik heb hierover contact gehad met de Opta (inmiddels ACM?). Zij wachten tot er een aantal klachten over een bedrijf zijn binnengekomen. Wat dus zou helpen is als meer ondernemers die zich ergeren aan spam daadwerkelijk een klacht zouden indienen op spamklacht.nl.

 

Misschien een idee om in offtopic een post te openen waarin iedereen kan melden welke spam van welk bedrijf is ontvangen en of er een klacht is ingediend. Daarmee zouden we dan kunnen controleren of de Opta zijn werk wel doet ...

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb hierover contact gehad met de Opta (inmiddels ACM?). Zij wachten tot er een aantal klachten over een bedrijf zijn binnengekomen. Wat dus zou helpen is als meer ondernemers die zich ergeren aan spam daadwerkelijk een klacht zouden indienen op spamklacht.nl.

 

Misschien een idee om in offtopic een post te openen waarin iedereen kan melden welke spam van welk bedrijf is ontvangen en of er een klacht is ingediend. Daarmee zouden we dan kunnen controleren of de Opta zijn werk wel doet ...

 

Quis custodiet ipsos custodes? (Wie bewaakt de bewakers). Kan me voorstellen dat gezien de hoeveelheid spam de werkdruk enorm is om controles uit te voeren en eventueeel boetes uit te delen. Daarentegen zou er een strenger beleid met hoge straffen ingevoerd kunnen worden. Zodat mensen zich wel tweemaal bedenken alvorens te gaan spammen.

 

 

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Kan me voorstellen dat gezien de hoeveelheid spam de werkdruk enorm is om controles uit te voeren en eventueeel boetes uit te delen.

Dat is natuurlijk een kip- en ei-verhaal. Als je een bedrijf na 2 meldingen een waarschuwing geeft en dat publiceert, werkt dat volgens mij preventief. Na de waarschuwing nogmaals spammen betekent een boete. Daarmee krijg je minder spam, dus minder meldingen en als gevolg daarvan minder werk en kun je de meldingen die je wel binnenkrijgt netjes afhandelen. Zoals het nu gaat krijg je misschien over 10000 spam-bedrijven 1 tot 25 klachten per bedrijf binnen en zit je af te wachten tot het er 50 zijn om actie te ondernemen.

 

Spammen leent zich volgens mij prima voor een ouderwetse draai om de oren van de veldwachter. En die wachtte echt niet af tot je voor de tweede keer de fout in ging ...

Link naar reactie
  • 0

Meh...ik krijg al jarenlang spam van Honesto.nl, waar ik echt nooit iets mee te maken heb gehad - afmeldlink werkt niet, terugmailen met de vraag of ze daarmee willen stoppen werkt niet, uitschelden werkt niet. Ik heb ze al meerdere keren bij spamklacht.nl aangemeld, maar het blijft maar binnenkomen.

 

En ik weet zeker dat ik niet de enige ben die door die lui platgespamd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg duizenden spam berichten per dag binnen, met een goed spamfilter worden ze vrijwel allemaal eruit gefilterd. Misschien dat er nog 2 of 3 per dag doorkomen, en dan is delete sneller dan me er druk over maken. ;)

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

De laatste week/ twee weken krijg ik een e-mail van ene Michel Alexander, die zou dan geconstateerd hebben dat mijn website niet te bezoeken zou zijn via de mobiele telefoon en daar wil Michel zich wel voor lenen om dit te doen. Ik heb hem reeds bericht dat ik niet zit te wachten op zijn e-mails. Toch blijf ik ze krijgen. Ik kan uit de mails (afkomstig van eenmobielewebsite @ gmail . com) geen bedrijf halen, dus ook niet melden bij de OPTA of wel?

 

De inhoud van het bericht is:

 

Hallo,

 

Tijdens het zoeken met Google, zag ik dat je momenteel op de eerste pagina staat. Na een klein onderzoekje gedaan te hebben blijkt dat 40% van je bezoekers direct weer van je site afgaat.

 

Ik weet niet of je hiervan op de hoogte bent, maar ...

 

Je website staat momenteel niet goed ingesteld voor mobiele gebruikers.

 

Als deze een soort van mobiele app te zien krijgen die ze makkelijk kunnen bedienen, dan zul je merken dat je conversie omhoog schiet. Dit is allemaal te onderbouwen met onderzoeken van Google en natuurlijk testcases.

 

Het goede nieuws is dat je geen compleet nieuwe website voor nodige hebt, of een dure app hoeft te laten ontwikkelen om dit probleem aan te pakken. Dit kan gewoon op jouw huidige website worden toegepast!

 

Mocht je willen weten hoe, of hulp nodig hebben stuur mij dan een mailtje terug en ik help je graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel Alexander

Link naar reactie
  • 0

Wat houdt het spamverbod in?

... Het is verboden om zonder toestemming ongevraagde elektronische berichten (sms, mms, e-mail, berichten op sociale netwerksites en dergelijke), faxen en berichten gegenereerd door een automatisch oproepsysteem met een commerciële, charitatieve of ideële inhoud te versturen. .. " Uitzondering hierop is het versturen van reclame aan bestaande klanten.

 

Als ik het bericht lees, vermoed ik dat dit zeker een standaard bericht is welke naar meerdere potentiële klanten wordt verstuurd. Of het wordt gegenereerd door een automatisch systeem is moeilijk vast te stellen, maar dat het commercieel is en niet gewenst is zeer duidelijk. Het heeft ook duidelijk een zakelijke insteek, en bedrijfsmatig verzonden.

 

Zelf heb ik ook een gruwelijke hekel aan en ik meld dit soort berichten altijd. Of ze nu wel net binnen of buiten de letter van de wet het bericht hebben gestuurd, kan de OPTA zelf het beste bepalen. Maar voor mijn gevoel en als signaal stuur ik altijd een bericht naar de verzender waarbij ik ze de mogelijkheid geef om binnen 5 dagen met mijn schriftelijke toestemming voor dit SPAM bericht toe te sturen. Aangezien ze die nooit hebben meld ik het bericht dan bij de OPTA (tegenwoordig ACM). En dan op mijn de zwarte lijst van mijn mailsysteem.

Draaijer Engineering - Technisch ontwerp- & adviesbureau binnen de installatietechniek

 

www.draaijer-engineering.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg bakken spam die ik automatisch naar de prullenbak verwijs. Een enkele keer kijk ik in die afvalbak en heel soms is daar toch een klant in terecht gekomen. Maar wat voor mij een klant is, kan voor anderen natuurlijk toch een spammer zijn en daardoor al door de mail provider weggewerkt zijn.

 

Ik krijg wel eens de vraag van een klant, of ik nieuwsbrieven wil versturen. Lijkt me al gauw als spammen opgevat te worden, dus daar ben ik nooit aan begonnen. Het lijkt me ook voor de meeste spammers niet erg effectief te zijn.

Link naar reactie
  • 0

De laatste week/ twee weken krijg ik een e-mail van ene Michel Alexander, die zou dan geconstateerd hebben dat mijn website niet te bezoeken zou zijn via de mobiele telefoon en daar wil Michel zich wel voor lenen om dit te doen. Ik heb hem reeds bericht dat ik niet zit te wachten op zijn e-mails. Toch blijf ik ze krijgen. Ik kan uit de mails (afkomstig van eenmobielewebsite @ gmail . com) geen bedrijf halen, dus ook niet melden bij de OPTA of wel?

vooral nooit antwoord geven, daarmee bevestig je het emailadres...

gewoon binnenkomend bericht (zonder te openen) met rechter muisknop ongewenst markeren en nooit meer last van...

bij mij is het heerlijk rustig in de mailbox! ;D

o ja, Spamfighter doet de rest.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wij versturen dagelijks e-mail aan +- 15.000 bedrijven die zich in het verleden bij ons hebben aangemeld via een aantal websites. Het vreemde is dat er soms bedrijven tussen zitten die we al jaren dagelijks e-mailen ineens zeggen dat ze ons aanmelden bij ACM om dat ze ons niet kennen. Wat moet ik hier nu mee want ze hebben ze zich aangemeld en ontvangen al jaren e-mail van ons. Er zitten wel bedrijven tussen van nog voor de tijd dat je een verplichte opt-in moest hebben.

 

Ik heb 1,5 geleden ook gebeld met de ACM toen nog OPTA en die vroegen mij deze vraag te e-mailen en had nog wat andere dingen. Dit heb ik dus gedaan en wacht nog steeds op een antwoord :(

 

Wat kan ik nu doen nog een keer bellen met de opta want niet dat ze zometeen ineens met een boete komen ofzo want ben me van geen kwade bewust en heb ze ook zelf benaderd, dus mogen ze wel reageren. Heb die e-mail in ieder geval bewaard ;)

 

 

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Wij versturen dagelijks e-mail aan +- 15.000 bedrijven die zich in het verleden bij ons hebben aangemeld via een aantal websites. Het vreemde is dat er soms bedrijven tussen zitten die we al jaren dagelijks e-mailen ineens zeggen dat ze ons aanmelden bij ACM om dat ze ons niet kennen. Wat moet ik hier nu mee want ze hebben ze zich aangemeld en ontvangen al jaren e-mail van ons. Er zitten wel bedrijven tussen van nog voor de tijd dat je een verplichte opt-in moest hebben.

 

Je zegt dat ze zich hebben aangemeld. Waarom is je opmerking dan relevant dat er bedrijven tussen zitten van vóór de opt-in periode? Als ze zich hebben aangemeld voor jouw e-mails, dan is dat toch een opt-in?

 

Stuur je die nieuwsbrief nog steeds vanuit die verschillende websites waar ze zich oorspronkelijk hebben aangemeld, of is de afzender inmiddels veranderd? En gaan die e-mails ook over onderwerpen waar ze zich destijds voor hebben aangemeld? Heeft je nieuwsbrief een afmeld-linkje en werkt dat ook?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.