• 0

import uit usa

Goedemiddag allemaal,

 

Ik als "rookie" heb een vraagje omtrent het importeren van een product uit de USA. Ik heb al diverse stukjes gelezen op het forum en op KvK over dit onderwerp maar wil graag de mening horen van lotgenoten/kenners.

Ik wil een plastic product importeren en wederverkopen wat een leuke aanvulling kan zijn op hetgene wat ik al doe.

De persoon in USA is zeer enthousiast over mijn idee om zijn product hier (of zelfs in europa) te gaan verkopen. Naar mijn mening is er voor dit product geen CE-keurmerk nodig.(nog ff goed checken) Eerst wil ik wat samples laten overkomen om dan na te gaan of er genoeg animo voor is.

Mijn vraagjes zijn: - daar ik al ingeschreven ben bij de KvK en een bedrijfsverzekering heb moet ik me nog extra verzekering hebben voor verkoop van artikelen.(thans heb ik een part-time bedrijfje wat een dienstverlening levert)

- zitten er nog haken en ogen aan het importeren uit USA.

- wie heeft er ook ervaring met een nieuw product uit de USA wat nog niet hier verkrijgbaar is?

 

Met vr gr , Ron

roning

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat de verzekering betreft: neem contact met ze op. Het verkopen van producten neemt namelijk extra risico met zich mee. Als importeur ben jij verantwoordelijk voor de productveiligheid. Ik weet niet hoe je contract eruit ziet, maar in mijn geval (webwinkel) zijn er allerlei gegevens gevraagd over hoeveel ik verkoop, of ik importeer, van buiten europa, of ik exporteer etc. Blijkbaar weegt dit allemaal mee in het bepalen van de risico's, en dus de premie en dekking. Misschien betekent het gewoon een uitbreiding van je verzekering (lijkt me wel bij een eenmanszaak) en dus een wat hogere premie, maar ben je tenminste wel verzekerd.

 

 

Haken en ogen aan importeren: degene die iets van buiten Europa importeert, is dus verantwoordelijk voor de productveiligheid. Verder denken aan invoerrechten en btw bij importeren. En met speelgoed, electrisch spul e.d. heb ik geen ervaring. Over de CE-markering kun je hier meer vinden: http://www.evd.nl/home/wet_regelgeving/ce-markering.asp

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.