• 0

Anti-cyclisch budgetteren?

In tijden van economische teruggang, laait de discussie over anti-cyclisch budgetteren weer op. In plaats van gaan snijden in de kosten, juist extra gaan investeren in belangrijke bedrijfsactiviteiten.

 

Als we het over marketing hebben, is het dan juist nu de tijd om jouw merk en/of propositie eens flink in de schijnwerpers te gaan zetten? Of kun je beter even de hand op de knip houden?

 

Guido David, MerketingVisie

MerketingVisie is een Rotterdams adviesbureau gespecialiseerd in MKB positionering vraagstukken en de doorvertaling naar een effectieve marketingstrategie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zo'n sterk vermoeden waar je qua antwoorden op hoopt :)

 

Maar ik zie en ervaar dit echt zo:

 

- Er komen nu goede mensen beschikbaar, van wie door de afdeling bij hun huidige werkgever een flinke tocht waart (niet zozeer sec een marketingpunt, maar wel mooi meegenomen);

 

- Er ontstaat ruimte om eens flink uit te pakken met algemene marketing (er valt flink meer te onderhandelen, voor kleinere partijen is er nu meer mogelijk), en er is meer ruimte en aandacht voor low-cost marketing wanneer de grote organisaties hun grote marketingkanonnen laten zwijgen;

 

- Echt ouderwets adverteren doen wij sowieso al niet (of heel weinig), maar je merkt dat partijen meer open gaan staan voor andersoortige deals.

 

Ik vind het (vooralsnog) wel een interessante tijd als ik zo kijk wat er nog voor ons ligt :)

Link naar reactie
  • 1

Wat ik merk is dat ik de laatste weken nog nooit zoveel ben benaderd om samenwerkingen aan te gaan met de grote clubs (de grootste 3) die je eerst niet eens zagen staan.

 

(ik kan hun ticketverkoop natuurlijk onderscheid maken)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Same here, na een relatief rustige periode loopt de laatste weken storm. De komende maanden hoef ik mij niet te vervelen, eigen projecten gaan weer op een laag pitje. Ik heb het gevoel dat mijn grote concullega's zich uit de markt prijzen. Alhoewel een paar kruimels van hen bij mij al snel een vol bord betekenen. De gedachte doemt wel op om mijn tarieven ook maar eens te verhogen en de marketing wat terug te schroeven. Misschien nog iets te vroeg daarvoor.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeroen,

 

Goede constatering ;)

 

Ik denk er aan om binnenkort een artikeltje te schrijven over juist de kansen die de economische teruggang voor inventieve ondernemers biedt.

Wellicht zijn er Highlevelers die het leuk vinden om mee te lezen, wellicht te schrijven....

 

Groeten,

Guido

 

MerketingVisie is een Rotterdams adviesbureau gespecialiseerd in MKB positionering vraagstukken en de doorvertaling naar een effectieve marketingstrategie.

Link naar reactie
  • 0

Mooi voorbeeld: Toen begin deze eeuw de internet'bubble' klapte en de economische neergang snel merkbaar was door stijgende werkloosheid en minder beschikbare banen, heeft Randstad anti-cyclisch de vestigingen op sterkte gehouden. Bij de minste opleving van de economie en dus de arbeidsmarkt, kon Randstad direct - zonder eerst te investeren - erop inspelen, met positief resultaat. Dus met langere termijn visie is anti-cyclisch denken en handelen soms aan te raden.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.