• 0

Tankpas, BTW buitenland

Ik rij per jaar zo'n ruime 100000km per jaar in het buitenland. Tot nog toe heb ik nooit de moeite genomen te trachten de buitenlandse terug te vorderen.

Met een gemiddeld verbruik van 1 op 7 gooi ik op deze manier een fllink bedrag de prullenbak in.

Ik betaal nu per creditcard, maar ik zit er aan te denken een tanpasje te nemen, bijvoorbeeld DKV.

Wordt hierbij toevallig automatisch BTW-vrij geleverd volgens de intracommunautaire verwerving regelgeving?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Of is het handiger te proberen een buitenlands internationaal tankpasje aan te vragen?

 

Of iemand anders een beter idee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wordt hierbij toevallig automatisch BTW-vrij geleverd volgens de intracommunautaire verwerving regelgeving?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Nee, een tankpas kun je meer zien als een speciaal soort van creditcard, je betaald dus altijd BTW. Ik denk dat een tankstation in het buitenland ook raar staat te kijken als je met een BTW nummer aan komt zetten. Wel denk ik dat je bij de belastingdienst van het land waar je getankt hebt de betaalde BTW terug vorderen als het boven een bepaalde drempel komt, je zal dan alleen wel weer de bonnetjes moeten bewaren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal nieuw voor mij is dat je van prive "voorgeschoten" tankbeurten de BTW niet mag terugvorderen. Ik tank meestal met de zakelijke pas maar als ik die niet bij me heb een heel enkele keer met de prive pas.

http://www.personeelsnet.nl/dossier.php?Id=3480&waar=3

 

Je kan overigens niet in alle landen de BTW terugvorderen.

http://www.ea-vatrefund.com/nl/vattable

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ga eens bij Shell kijken, die hebben een Euroshell pasje waarmee je Europawijd kunt tanken, tolwegen, shop, ferry's etc etc. Hun bieden ook een terugvorderingsservice voor de buitenlandse btw. (dit tegen een x-percentage, altijd goedkoper dan zelf terughalen).

 

Shell vraagt wel een borg van ik dacht 1250 per pasje, maar dit kan ook afhankelijk zijn van het begrote verbruik.

 

DKV is meer een creditcard maatschappij gericht op het beroepsgoederenvervoer. Hier betaal je een percentage bovenop je uitgaven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.