• 0

Softwarebedrijf starten zonder enige ervaring met ontwikkelen van software

Hallo, ik wil graag wat vragen.

 

Is het mogelijk een software-project op te bouwen, terwijl je zelf geen verstand hebt van het ontwikkelen van software?

Wie weet hier een antwoord op, en als dat mogelijk is, in welke vorm moet ik dat zien? Moet ik dan software-developers in dienst nemen? Of kan ik een partner nemen die er van afweet? Het enige wat ik heb is een goed idee.

 

Alvast bedankt.

 

Nucleolus.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is inderdaad waar dat ik dit al zelf heb bedacht. Maar ik denk dat het proces iets ingewikkelder ligt, aangezien er veel iddeeen worden kopieerd en er natuurlijk heel veel opties zijn wat betreft software-projecten. Bovendien lijkt het mij dan moeilijk om te weten wat je rol is binnen dat proces als je het uitbesteedt, aangezien je de 'ondernemer' bent van het geheel.

 

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk een software-project op te bouwen, terwijl je zelf geen verstand hebt van het ontwikkelen van software?

 

Bedoel je een software project of een software bedrijf? Een software bedrijf kun je niet opzetten als je zelf geen verstand van software hebt. Een dienstverlenend bedrijf kun je wel opzetten als je er geen verstand van hebt.

Voor een project zou ik beginnen iemand in te huren die er wel verstand van heeft en die het voor je managet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt natuurlijk ook contact leggen met een software bedrijf en daar een partnership mee aangaan.

Zij hebben verstand van zaken en jij verstand van de materie. Op die manier zijn vele grote en winstgevende software projecten gestart !

 

Ps: ik kan het weten want wij realiseren een dergelijk project momenteel in een dergelijke constructie .. ik ben geinteresseerd om eens van gedachten te wisselen hierover !

Link naar reactie
  • 0

Een software bedrijf kun je niet opzetten als je zelf geen verstand van software hebt. Een dienstverlenend bedrijf kun je wel opzetten als je er geen verstand van hebt.

 

Welk verschil zie jij hierin? Waarom zou iemand wel bijvoorbeeld een assurantiekantoor kunnen oprichten zonder kennis van assurantiën, maar geen software bedrijf zonder kennis van software?

 

@Nooble

Het nadeel van een goed idee is dat het alleen een goed idee is. Om er een succesvol bedrijf van te maken heb je meerdere facetten nodig. Wat je zelf niet hebt of kan, zul je erbij moeten betrekken. Wat daarvoor de beste oplossing is hangt van zoveel factoren af dat het voor ons geen doen is daar een reactie op te geven. Wellicht dat wanneer je over jouw situatie verder kunt uitwijden, we je ook gerichter kunnen helpen?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

In jou geval lijkt het me dat je zeker een partner moet zoeken die wel software kan ontwikkelen. Niet iemand aannemen, want die moet je dan ook managen. als je totaal geen verstand hebt van software kan je dat niet goed managen denk ik, dan kan je beter samen met iemand je plan uitwerken!

 

Voordelen:

1. Met een software ontwikkelaar erbij kan je samen bekijken of je plan haalbaar is en welke stappen je moet nemen (en in welke volgorde).

2. In het management team zit software ervaring en kennis

3. 1+1 = 3 in dit soort gevalen (je bereikt veel meer met zijn 2en)

 

succes!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0
Waarom zou iemand wel bijvoorbeeld een assurantiekantoor kunnen oprichten zonder kennis van assurantiën, maar geen software bedrijf zonder kennis van software?

 

Een assurantiekantoor is eigenlijk een dozenschuiver met een bescheiden adviesfunctie, dat zou je moeten vergelijken met een softwarepakkettenwinkel.

 

Ontwikkeling van complexe maatwerksoftware is ingenieurswerk, dat zou je eerder moeten vergelijken met het opzetten van een vliegtuigontwikkelbedrijf, of zoiets. In de praktijk blijkt dat softwareontwikkeling vrijwel altijd met kwaliteits- en begrotingsproblemen gepaard gaat, en dat zal niet minder worden als je er als ondernemer geen verstand van hebt. Je eerste problemen zijn het begroten van de ontwikkelkosten in je ondernemingsplan en de selectie van het deskundige personeel.

 

Nu komt er vast iemand met een voorbeeld van een succesvol softwarebedrijf dat is opgericht door een softwarenitwit :)

Link naar reactie
  • 0

ik wil maar zeggen! :)

 

Maar eigenlijk redeneerde ik de andere kant op. Ik denk dat iemand die een assurantiekantoor begint zonder kennis van verzekeringen zich net zo goed in de problemen brengt als iemand die een software ontwikkeling begint zonder kennis van software.

 

Aan de andere kant, ondernemen hoeft niet altijd vanuit vakkennis te gebeuren uiteraard!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het verhaal dat je schets is zeer herkenbaar. Ik ben mede-eigenaar van een softwareontwikkelbedrijf en het komt vaker voor dat wij door bedrijven/particulieren benaderd worden met een goed idee. De crux van het verhaal zit m natuurlijk in de vertaalslag van idee naar product en daar is kennis van de markt en IT kennis voor nodig.

 

Er zijn diverse paden die je kunt bewandelen:

- Zelf een bedrijf oprichten en iemand in dienst nemen met IT kennis;

- Project volledig uitbesteden aan een softwarebedrijf;

- Partnerschap aangaan met een ontwikkelaar.

 

Met zowel de laatste als de middelste variant hebben we ervaring. Als je van gedachten wilt wisselen ben je vrij om een mailtje te sturen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.