• 0

Inschatten aantal orders online shop

Goedenavond allemaal,

 

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor een online shop in lichaamsverzorgingsproducten.

Met name het financiële gedeelte roept bij mij nogal wat vragen op, ook omdat ik weinig cijfers kan vinden.

 

In het begin zal ik slecht geïndexeerd staan / gevonden worden in zoekmachines. Dus moet ik het hebben van Google Adwords.

Maar: hoe maak ik nou een reële inschatting van het aantal verkopen?

 

Edit: Er schiet met net zelf een idee te binnen: ik plaats een aantal Google advertenties, om te testen hoe vaak hierop geklikt wordt. Als ik zorg dat dit advertenties voor hele specifieke producten zijn, kan ik het aantal verkopen goed inschatten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoe maak ik nou een reële inschatting van het aantal verkopen?

 

In Adwords kun je statistieken krijgen van het aantal zoekacties op specifieke zoekvragen.

 

De conversie naar verkopen inschatten kan volgens mij alleen met praktijkervaring met dit soort webshops met deze productcategorie. Bovendien hangt het nogal af van het vertrouwen in jouw webshop, je prijs t.o.v. de concurrentie e.d.

Link naar reactie
  • 0

Hallo BuB, internet en Google kunnen je inderdaad een schat aan marketinginformatie opleveren over bezoekers. Je kan met Google AdWords inderdaad kliks (maar ook conversies) meten met de zgn. Conversion Tracker maar dit is niet genoeg. Je moet dan ook Google Analytics op de site installeren om op zoekwoord en pagina niveau kliks en zoekwoorden meten en analyseren. Verder zit er in Google Analytics een zgn. e-commerce module waar je op basis van een door jou ingeschatte gemiddelde orderwaarde ook conversies kunt meten, met bijvoorbeeld landingspagina's. De gemiddelde orderwaarde per product of productgroep kan alleen jij het beste inschatten. Prijs en concurrentie onderzoek zou redelijk makkelijk moeten gaan via het internet en specifieke zoekopdrachten.

 

Succes,

Philip

theweb2.0 search marketing | webanalytics

www.theweb20.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.