• 0

Je marketing momenteel

Hallo!

 

Ik ben benieuwd wat de startups die hier regelmatig op bezoek komen "aan marketing doen". Dat is nogal een ruim begrip, en daarom juist wel iets dat ik erg interessant vind om te weten.

Ruim je er tijd voor in, doe je maar wat, huur je er een bureau voor in (en zo ja; wat voor bureau), wat voor bottlenecks kom je tegen, hoe meet je of je acties effect hebben?

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
De wereld van ondernemers en investeerders is namelijk erg klein.

 

Nu ik er over nadenk, het ligt er ook maar net aan in welke vijver je vist. Want het wereldje is naar mijn mening niet erg klein (even investeerders buiten beschouwing gelaten), maar wat heb ik als slager op de hoek te zoeken bij borrel van de metaalindustrie. Goed nu weet ik dat Nils waarschijnlijk wel weer gaat zeggen dat juist daar de mooiste ideeën van komen :P Maar wat ik bedoel te zeggen is, je moet wel weten waar je wezen moet.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Welleke,

 

Het zou goed kunnen dat die slager op een borrel van de staalindustrie een prima deal kan doen voor een nieuwe messenset ;)

 

Wat mij betreft is de vijver trouwens erg groot... het probleem is alleen dat je aan een persoon op een borrel niet kunt zien of hij een vis is, een haakje, of wellicht geen van beide...

 

Of moet ik hiervoor nog een zevende zintuig ontwikkelen??

 

groetjes,

 

Marcel

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
wat heb ik als slager op de hoek te zoeken bij borrel van de metaalindustrie

 

Ha Welleke, Ik heb het wel over "onze wereld". Het moet allemaal iets te maken hebben met ambitie en groeipotentie, met innovatie en ontwikkeling. Geen detailhandel, geen O.G. geen horeca of leasure, geen verstofte en/of stagnerende familiebedrijven en ook geen "bestuurderstypes" of managers. Ik heb het over mensen die graag zelf met producten en klanten in de weer zijn, die of een bedrijf aan het staren zijn, of leiding geven aan een snelgroeiend bedrijf en er net één verkocht hebben of die voornoemde mensen tot hun klanten mogen rekenen. Haal je al die mensen bij elkaar, dan zijn het er een paar duizend. Niet veel meer.

 

Of moet ik hiervoor nog een zevende zintuig ontwikkelen??

 

Ja Celletje, de grote grap is, als er een paar gesproken hebt, ga je patronen herkennen. Spandeer je in het begin nog 3 weken van je goede tijd aan iemand die je niet gaat financieren, na een half jaar is dat nog maat een uur en na 1,5 jaar zie je ze uit de verte aankomen.

 

Het voordeel van die kleine wereld is van je via via altijd bij die éne persoon terecht kan komen die jou gaat helpen en waar het helemaal mee klikt. Soms duurt het even en daarom moet je niet te lang bij de verkeerde contacten blijven hangen. Maar naar verloop van tijd ontwikkel je er inderdaad een 7e zintuig voor.

 

Misschien denk je: "Daar heb ik nu niks aan", nee dat kan ook kloppen, maar misschien heb je er wél wat aan voor je volgende bedrijf. Of het bedrijf daarna, of het bedrijf daarna. Of denk je soms dat dit het enige bedrijf is dat je gaat starten?

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Misschien denk je: "Daar heb ik nu niks aan", nee dat kan ook kloppen, maar misschien heb je er wél wat aan voor je volgende bedrijf. Of het bedrijf daarna, of het bedrijf daarna. Of denk je soms dat dit het enige bedrijf is dat je gaat starten?

 

Ben ik helemaal met je eens. Een carriere kan je ook hebben door als ondernemer verschillende bedrijven te hebben (gehad), net zoals je als werknemer verschillende functies doorloopt.

 

Ondernemen is een levenswijze en dat past er dus mooi in.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Welleke, ik was druk ;D

 

 

Wat mij betreft is de vijver trouwens erg groot... het probleem is alleen dat je aan een persoon op een borrel niet kunt zien of hij een vis is, een haakje, of wellicht geen van beide...

 

Of moet ik hiervoor nog een zevende zintuig ontwikkelen??

 

 

Ik zou in 'mensen' denken in plaats van in termen van vissen, haakjes (of aas). Iedereen kan een zinvol contact zijn. Dat je selectief met je tijd om moet gaan lijkt me voor zich spreken, maar ik zou vooral niet op je eigen (voor)oordeel afgaan-- de mensen van wie je het het minst verwacht geven een leuk contact, of hebben je ooit eens nodig, of klimmen in 2 jaar zo binnen de organisatie dat ze je ineens op hele leuke manieren kunnen 'belonen' voor het feit dat jij ze destijds dat leuke contact gaf, die goede boektitel, een glimlach, aandacht.

Dat klinkt voor verse netwerkpuppy's een beetje sentimenteel misschien, maar zelf merk ik na 2,5 jaar netwerken dat ik (vind ik zelf ;D) een erg leuk netwerk heb.

Mensen bij wie het om mensen draait, en dat is in the end of the day wel zo opbouwend en leuk zakendoen.

Netwerken is mijn hoofd-marketing-activiteit overigens. Het kost behoorlijk wat tijd en energie maar ga eens na wat ik bespaar op inefficiënte marketing ;D

 

My two cents...

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Ha kijk als je over de duivel spreekt...... :P

 

Ach mijn eerste aanzet is wel gemaakt door hier wat te "rommelen", het is ten slotte ook een netwerk. Maar ik moet wat te doen hebben om te netwerken. Daarmee bedoel ik dat er een activiteit omheen moet hangen. Hier zijn dat zinvolle vragen waar het mee begint, in de Atletiek Vereniging waarin ik in het bestuur zit zijn het bestuurlijke kwesties, maar een seminair vind ik doodeng. Een hoop gebral om me heen met een hoop buzz words (en dat woord vind ik ook al een buzz woord ;D) waardoor ik me een beetje verloren voel. Maar wie weet komt de dag dat ik ook dat leuk vind.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb seminars nooit begrepen :-)

Ik ben er vaak naartoe gegaan en meestal was het totaal oninteressant en ik heb aan al die dingen waar ik plichtsgetrouw naartoe gegaan ben dan ook maar weinig gehad. Eigenlijk is zoiets direct marketing, en daar ben ik niet zo'n voorstander van. Erg inefficiënt, erg vermoeiend en het gezoek naar opportunities ... als ik nou een pak met een babbel was, misschien? :D

Wat ik een keer op een congres gedaan heb was een guerillamarketing idee; ik was daar met een tas vol sleutels met van die labeltjes eraan (je kent ze wel, van die plastic labeltjes met zo'n venstertje) en die heb ik her en der 'laten liggen', met de url van dat bedrijf destijds erop (een samenwerking met iemand)....

helaas ging dat bedrijf in rook op (... ook die dingen gebeuren), maar de actie was geweldig!

Zulke events zouden voor mij misschien leuker zijn als ik niet verlegen zou zijn. (Via e-mail e.d. heb ik nergens moeite mee, maar andere situaties zijn eeh heel ander verhaal :-[ )

 

Misschien is een antibralseminar wel leuk ;)

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gaan we elkaar dan verlegen aan zitten kijken tijdens zo´n antibralseminar (2x woordwaarde) of verzinnen we een "praat eens ergens anders over" bijeenkomstje. He wacht misschien komt ie er binnenkort, kijk maar eens bij evenementen. HL-ers zijn actief geworden in het organiseren van een evenement (nou ja nu wordt er alleen nog gepolst)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik een keer op een congres gedaan heb was een guerillamarketing idee; ik was daar met een tas vol sleutels met van die labeltjes eraan (je kent ze wel, van die plastic labeltjes met zo'n venstertje) en die heb ik her en der 'laten liggen', met de url van dat bedrijf destijds erop (een samenwerking met iemand)....

 

Prachtig idee! Zat er ook nog een vervolg aan? Zoiets als een korting op basis van het sleutelnummer ofzo? Of had je dat er bewust niet aan vast geplakt om het 'toeval' niet in een doorgestoken kaart te veranderen??

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Celletje,

nee het moest echt een 'verloren sleutel' lijken, zodat mensen op de url zouden kijken (er stond op [bedrijfsnaam]: dan ben je binnen! www.de naam van ons bedrijf.nl) ...

 

Jouw idee is ook leuk :)

dan met kaartjes ofzo, 'ongebruikte' loterijkaarten!

:)

"Kijk op www.blablabla.nl of jij de winnaar bent van ons gratis huisstijlontwerp!"

 

;D

 

Link naar reactie
  • 0

Als verlegen persoon (in eerste contacten) heb ik besloten beurzen te gaan bezoeken en te proberen gesprekken aan te knopen met standhouders. Maar ik prefereer toch nog altijd bijeenkomsten waarbij je "gedwongen" in gesprek komt door een gebeurtenis (bv een gezamenlijk project). Als bij mij eenmaal het ijs is gebroken dan komt het wel goed, maar ik mis een beetje dat hamertje.

 

(Dat blauw is wel een beetje irritant ja)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

In mijn persoonlijkheid/karakter. Ik ben iemand die eerst eens rustig rond kijkt en "toeslaat" als ik meer weet. Zo speelde ik vroeger ook Riske en zo onderneem ik ook. Het heeft als probleem dat ik te lang wacht met "ondernemen" en eerst alles zeker wil hebben. Inmiddels heb ik wel geleerd dat er juist niets zeker is en dat je daarom juist gewoon moet beginnen, maar dat is een omslag.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Mijn marketing momenteel:

 

Zoals de meeste wel weten komt er nu erg snel een goede internetsite en folder. Dat is de eerste stap en dat duurt niet lang meer.

 

Vervolgens ga ik met een bedrijf uit de buurt een gezamelijke marketingactie doen. We schrijven al hun klanten aan en bieden mijn diensten aan. Het voordeel voor hun is de meerwaarde die ik toevoeg en de eventuele extra verkopen. Ik profiteer weer van hun goede naam.

 

Ook loop ik met het idee om iets in de media te gaan doen. Denk dan aan een advertentie, perbericht of misschien zelfs een extra bijlage bij een krant.

 

Daarnaast is het netwerken zeker belangrijk. Vertel tegen iedereen enthousiast (en op je eigen manier) wie je ben, wat je doet en waarom klanten je bedrijf zouden moeten kiezen. Mijn vriendin werdt hier wel gek van, maar nu is ze er wel aan gewend :) Het is de goedkoopste en beste marketing naar mijn idee, vul dat aan met andere ideeen en je hebt een goede marketing.

 

Uiteraard ga ik wel experimenteren met het één en ander. Welke advertenties leveren een groot respons op, welke niet? Iets wat je zeker niet mag vergeten, want adverteren is duur!

 

Greetz,

Persoon

 

Belangrijk is om binnen te komen bij de doelgroep.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 43 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.