• 0

Je marketing momenteel

Hallo!

 

Ik ben benieuwd wat de startups die hier regelmatig op bezoek komen "aan marketing doen". Dat is nogal een ruim begrip, en daarom juist wel iets dat ik erg interessant vind om te weten.

Ruim je er tijd voor in, doe je maar wat, huur je er een bureau voor in (en zo ja; wat voor bureau), wat voor bottlenecks kom je tegen, hoe meet je of je acties effect hebben?

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tips en trucks, hmm als dat er was. Er zijn de bekende uitspraken; van iedere gulden die ik investeer (het was lang geleden) is 50 cent weggegooid geld, maar welke helft dat weet ik niet.....

 

Het meten van het effect in reclame inspanningen is heel moeilijk. Directe verkopen zijn zichtbaar, maar hoe waardeer je het effect dat een campagne heeft op de waardering van je merk?

 

Ik denk dat het belangrijkste is dat je goed kijkt naar de doelgroep. Jawel daar gaan we weer. Je moet goed weten wat de doelgroep leest, doet en daar op inspelen. Dat beperkt het risico van verloren geld. Natuurlijk moet je ook de prijzen van verschillende media tegenover elkaar zetten en zoals altijd afdingen op de prijs ;D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

...is moed niks anders dan "bevroren angst". Hoe banger je bent hoe moediger je kan zijn...

Klopt als een bus. Moed opbrengen is eigenlijk een soort karate. Bij karate gebruik je gewicht en kracht van je tegenstander in je eigen voordeel. Zo kun je ook je eigen angst gebruiken om moed te verzamelen.

 

Meestal komt het echter neer op de vraag waar je banger van bent: van 'het doen' of van de consequenties die 'het niet doen' met zich meebrengt. (nee, ik ben niet 'zen' of zo ;D

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Het meten van het effect in reclame inspanningen is heel moeilijk. Directe verkopen zijn zichtbaar, maar hoe waardeer je het effect dat een campagne heeft op de waardering van je merk?

Meten is weten. Om te kunnen meten zet je een campagne op die een meetbaar resultaat oplevert. Je hebt zelf al iets aangegeven over diversiteit in een mailing om het effect van de verschillen te meten. De Nationale Postcodeloterij doet dit ook. De responskaart geeft aan wat voor soort mailing de respondent had ontvangen. Zo kun je statistische informatie verzamelen en (voorzichtige!!!) conclusies trekken.

 

Niet alle vormen van marketing zijn overigens geschikt voor meting. Maar heel vaak kun je onderscheid maken door de respons langs gescheiden wegen binnen te halen. Vermeld bijvoorbeeld een bijzonder e-mail adres of reserveer een van je telefoonnummers alleen voor internet-bezoekers etc. Als je alle contacten (klanten, prospects, leads, leveranciers) langs dezelfde weg binnenhaalt, zie je geen verschil.

 

Wij stonden privé vroeger een beetje apart in het telefoonboek. Daardoor konden we aan de post gelijk zien of we uit de 'kaartenbak van Nederland' waren getrokken. Die kaartenbak is namelijk gebaseerd op het telefoonboek van KPN.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Even over lay-out: Dit is geen marketing op zich, maar huisstijl. Die leg je een keer vast en dan doe je daar ook niks meer aan. Dat geldt voor advertenties, websites, brieven etc. Het is niet aan te raden om iedere maand de nieuwspagina van je site helemaal nieuw vorm te geven.

Ik gebruik zelf een website-programma om nieuws in een bestand te beheren. Nieuwsbeheer is dan ook een zuiver inhoudelijke bezigheid (=contentmanagement).

 

Kijk eens op www.universalspace.net. Op de voorpagina zie je de vijf laatste berichten. Vanuit het menu kun je bovendien naar het archief (link: news). De lay-out ligt muurvast (in programma's en stijlen)

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Zo, het is weer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost. (computer kapot :( )

 

Het lijkt wel of veel mensen bij marketing alleen aan reclame en aanbiedingen denkt. Maar marketing is nog veel meer! Prijs en promotie zijn niet de enige zaken die relevant zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het bovenstaande heeft te maken met de werving van klanten. Maar marketing houdt naar mijn mening meer in. Het gaat over het gehele klantencontact. Ook hiermee heb ik rekening gehouden. Ik heb "procedures" geschreven over de wijze waarop we contact hebben met klanten en op welke tijdstippen dit te doen.

 

Niet alleen promotie en prijs dus Hans ;)

 

Marketing houdt meer in want; Wat je zegt dat je doet en wie je bent moet in alles dat je doet uiting krijgen.

 

Het product dat je ontwikkelt, het mailtje dat je stuurt, misschien zelfs de auto die je rijdt, het moet allemaal overeen komen met je positionering.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.