Beste allemaal,

Ik heb het forum en de site van de Kvk al een paar keer doorgelezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit voor mijn situatie.

Als tekstschrijver bied ik mijn diensten aan via mijn website, en de meeste klanten komen via mijn website binnen.

Ik las bij oude berichten op dit forum dat de algemene voorwaarden goed zichtbaar moeten zijn:

"de geldende regel is dat de klant VOORDAT hij de koop sluit, de mogelijkheid moet hebben gehad de AV in te zien. Dit kan je dus doen door de AV mee te sturen met de offerte, of bij e-commerce op de website te publiceren, waarbij je moet kunnen aantonen dat de klant ze gezien en geaccordeerd heeft voor de aankoop."

Maar is het dan ook voldoende om de algemene voorwaarden op de website te hebben staan, bijvoorbeeld onderaan in de footer, en er dan vanuit te gaan dat dit voldoende is? Bijvoorbeeld zoals: "Door gebruik te maken van deze website en de hierop aangeboden diensten gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden"

Mijn mooiste plekje in de Ardennen

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18090-zichtbaarheid-algemene-voorwaarden/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 1

3 tips;

Zet ze in ieder geval op je site

Zorg dat klanten voor het bestellen actief iets moeten aanvinken (zie afbeelding)

Stuur ze ook met de bevestiging mee

En nog meer tips:

http://www.usarchy.com/2008/08/internet-recht-usability/

Afbeelding_2.thumb.png.c85222c0984879d97619e88650d506e7.png

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
  • 0

Maar is het dan ook voldoende om de algemene voorwaarden op de website te hebben staan, bijvoorbeeld onderaan in de footer, en er dan vanuit te gaan dat dit voldoende is? Bijvoorbeeld zoals: "Door gebruik te maken van deze website en de hierop aangeboden diensten gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden"

Nee, dat is niet voldoende. De klant moet er daadwerkelijk mee akkoord gaan, het is niet voldoende dat jij beweert dat hij ermee akkoord is.

En beweren dat er een overeenkomst is door een website te gebruiken, die je al moet gebruiken om die rare bewering te kunnen lezen is natuurlijk absurd.

Stuur de voorwaarden gewoon mee met je eerste offerte, en laat de opdrachtgever de ontvangst en toepasselijkheid bevestigen met zijn ondertekening van offerte, opdrachtbevestiging of contract.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar