Ga naar inhoud
  • 0

flyering bedrijf

hallo iedereen !

Ik zal me eerst effe voorstellen, Ik ben Gil bijna 18 jaar en zeer geboeid door ondernemen en alles wat daar bij komt kijken.

Daarom lees ik al een tijdje dit forum uit de overtuiging dat ik hier meer praktische zaken kan leren dan de pure theorie die we op school te zien krijgen.

Nouw loop ik al een tijdje rond met iets, maar dat zal niet realiseerbaar zijn op korte termijn omdat het iets teveel startkapitaal zou nodig hebben. Dus ben ik op een ander plannetje beginnen broeden.

Ik was aan het denken om een bedrijf te starten dat zich zou toeleggen op het verspreiden van flyers en posters voor evenementen, feestjes, clubs, winkels en alle andere gelegenheden waarvoor geflyerd wordt.

Dit zou dan gebeuren door studenten die op oproepbasis ingezet kunnen worden.

Deze manier van werken zou voordelen hebben voor de opdrachtgever, die zich van de hele zooi niets zou moeten aantreken.

Maar ook voor de studenten waarvoor vasta contracten en vaste uren soms niet zo makkelijk zijn !

en dan zouden kunnen werken als ze het geld nodig hebben of tijd hebben ..

De flyer campagne wordt vooraf goed besproken met de opdrachtgevers en daarna volledig door ons begeleid. (Vergunningen, personeel, betaling etc.)

In een later stadia zou ik ook willen proberen om online tickets voor events, clubs en feestjes in voorverkoop te verkopen.

Nu is mijn vraag, na dit hele verhaal, of er nog dingen zijn waaraan ik niet gedacht zou kunnen hebben, of het wel realiseerbaar is ? en veel andere twijfels .. :)

ik heb namelijk, zoals mijn nickname reeds doet vermoeden, nog een hoop te leren !

Ik dank jullie alvast bij voorbaat !

Gil

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

ey Gil

18 jaar en ondernemen altijd PLUS 1!

Flyeren had ik laatst een offerte voor aan gevraagd en dat koste 18 euro cent in a'dam pp (posters+drukken+plakken) zover mij dat duidelijk werd gemaakt).

En voor de verkoop van tickets had ik ook een offerte aangevraagd:

Bedrijf: Ticketscripts

Info: Extra kosten per ticket 1,00 tot max 1,40. Dat zijn alleen de kosten die zo een bedrijf verdiend per verkocht kaartje (plus de rente die ze vangen van het vasthoudende geld tot 5 dagen na het event). Dan leveren hun verder administratie van kaarten verkoop. En niet geheel onbelangrijk personeel die op jou event de kaarten komt scannen gratis. Met alle scan apperatuur.

Dus al zou ik een dance event organiseren kost me de kaarten verkoop niks.

En flyeren is ook super goedkoop.

Maar totaal pakket van flyer + campagne + ontwerpen + andere media middelen. Zou een goede zet zijn.

Computer een klant en draaien maar. En het flyeren zou je natuurlijk ook eerst zelf nog kunnen doen. Om de kosten tedrukken. Veel succes!

gr Mark (21jaar)

Link naar reactie
  • 0

Leuk op je 18e al serieuze ambitie!

Het concept is m.i. goed, het bestaat ook al.

Heb je al wat "vergelijkbare" bedrijven bestudeerd?

Een dergelijke business valt of staat zoals zo vaak met een beschikbaarheid van een netwerk van (potentiële) klanten. Ken je al veel mensen in de evenementen- en uitgaanswereld? Of heb je andere ingangen?

Daarnaast, wat is jouw value proposition? Wat onderscheidt jou van de concurrenten? Deze zijn vaak een stuk groter en professioneler. Het ligt voor de hand om dan jouw prijsjes klein te houden(?).

Heb je al kennis van alle regelgeving? Vergunningen en dergelijke lijken belangrijk gezien het feit dat een je met een promotieactie rotzooi op straat genereert.

Bovenal, bezin vooraleer je in het diepe springt ;)

Weet waar je je op richt en hoe je dit kunt bereiken.

groet, Tim

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor jullie reacties allemaal !

@ mark:

flyeren en posters zijn inderdaad niet erg duur, en bijna iedereen doet het !

Voor de minste gelegenheid delen winkels, dansscholen en clubs flyers uit.

Dus er zullen wel een aantal potentieele eerste klanten zijn hoop ik :)

Bedankt voor de tip ivm. de tickets ik ga het bedrijf direct ff googlen !

Langs de andere kant denk ik dat scan apparatuur een beetje te kostelijk zal zijn in het begin ..

Maar het idee zal zeker wel aanslaan denk ik.

@ tim, (en de andere ook) :

Ik heb al wat in mijn buurt rondgekeken naar flyer bedrijven, maar het enige dat we hier hebben zijn interimkantoren die flyerteams organiseren.

Mijn ingang in het wereldje zouden voornamelijk vrienden zijn die ik her en der wel ken, zoals de meeste studenten. En ook de ervaring die ik al een beetje heb opgedaan met promotie stunts op grote evenements etcetera.

Wij willen ons onderscheiden door volledig rond studenten opgebouwd te zijn. Dat zou voordelen voor beide kanten hebben in mijn ogen..

de studenten zouden alleen maar gaan werken als ze tijd hebben, of geld nodig hebben. En ze zouden dan werk kunnen doen dat ze graag doen !

langs de andere kant heb ik ergens gelezen dat als een club laat flyeren door jongeren (leeftijd zoals die van de doelgroep) die er netjes tot goed uitzien en goed kunnen vertellen over de club dat er meer mensen naartoe gaan en geintresseerd raken ..

Over vergunningen weet ik dat steden er bepaald niet blij mee zijn als er bergen flyertjes op de grond blijven liggen na zo een actie, daarom zouden we bij elke actie een paar vuilbakken opstellen en na de actie rondgaan in de buurt en het grootste vuil opruimen.

ik bedank jullie nogmaals voor de reacties tot nu toe en ik hoop dat er nog vele moge volgen ! :)

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.