• 0

Bijtelling bij tijdeliijk gebruik van een andere auto

LS,

 

Ik rijdt een kleine auto als leaseauto voor mijn eigen bedrijf. De bijtelling hiervan is gering. Die neem ik voor lief omdat ik meer dan 500 prive kilometers rijdt.

Mijn vraag is hoe het zit als ik tijdelijk, bijvoorbeeld voor twee weken gecombineerde vakantie en beurs een auto (bestelbus) huur en deze factuur ook door mijn bedrijf wil laten voldoen. Krijg ik dan een bijtelling van 4/52 van 25% van betreffende auto?

En hoe zit het als ik 3 dagen een andere auto huur, is het dan 3/365ste van 25%?

Of geldt dit dan alleen als ik met die auto meer dan 500km rijdt?

 

gr

Ralf

 

 

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Ralf

 

Sterker nog, op dat moment staan beide auto's jou ter beschikking, dus bijtelling over 2 auto's (gehuurde auto tijdsevenredig). Dat je op vakantie bent, doet niet ter zake (wie zegt dat je de auto niet uitleent aan dochter, ouder, vrienden etc.).

 

De 500 km grens geldt niet per auto, dus ook 3 dagen een auto huren valt onder de bijtelling. De bijtelling beloopt dan ook die drie dagen, maar ontslaat je niet voor drie dagen van de bijtelling op de kleine auto.

 

Dus met de huidige auto op vakantie zou ik zeggen of de andere auto privé huren.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Bedankt voor het antwoord.

Is er een minimum tijdstermijn voor de tijdsevenredigheid? Of is er een minimum te behalen bijtelling. Met andere woorden, krijg ik werkelijk een bijtelling van 3/365ste deel van 25% van de cataloguswaarde? als ik maar drie dagen de beschikking heb.

 

M.vr.gr.

Ralf

 

kijk ook eens op:

www.dirtyratgames.nl

www.reanimeren.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.