• 0

Bank keuze

Ik ben bezig om een nieuwe bank voor mijn onderneming te kiezen. Momenteel zit ik bij de postbank maar dat gaat erg traag.

 

Welke bank raden jullie mij aan? Het is erg belangrijk dat online banking snel en gemakkelijk gaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede online banking? Volgens mij moet je dan kiezen tussen ABN en Rabobank. Waarbij ik zelf geen ervaring heb met de online mogelijkheden van de ABN. Rabo gebruik ik al een groot aantal jaren en ben er zeer tevreden over, hoewel ik de laatste aanpassingen aan hun site/systeem niet echt een verbetering vind. Maar de Rabo internetbankieren site bestaat al erg lang en ze hebben daarbij dus ook een hoop ervaring opgebouwd, ze zijn ook nog nooit echt gekraakt (Een nep-site is een aantal jaar geleden opgezet, maar met de gegevens die ze konden verkijgen konden ze niet veel). Het is dus ook redelijk veilig. ;D [of ze hebben het natuurlijk niet naar buiten gebracht 8)]

 

Een voordeel vind ik tevens dat je online met je Rabo-pas ook betalingen kan doen bij een aantal Nederlandse bedrijven (Rabo Direct heet dat uit mijn hoofd). Ik vind het persoonlijk prettig werken en maak er veel gebruik van.

 

Andere banken heb ik dus geen ervaring mee, iemand anders misschien?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in mijn eigen tokootjes altijd gebruik gemaakt van ING en ABN AMRO (ehm, mijn administratie man that is). Als puntje bij paaltje komt zijn ze allemaal vervelend, maar ING is toch altijd wel behoorlijk oprecht geweest. De ABN AMRO heeft me ook een keertje uit de brand gehaald.

 

Qua online banking... Dat doe ik nog niet :-[, ik heb het wel een paar keer aangevraagd maar mezelf nooit zover gekregen om het ook echt te gaan doen.... Das niet echt Internetty van mezelf, exqueeze me :hihi:

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

I'll pass ... heb altijd problemen met banken ... ze zijn kleurenblind en zien allemaal rood, terwijl rose toch ook een mooie kleur is !

Ik wil terug naar ruilhandel! Jij tig eieren (we hebben er zat hiero) wij breedband?

 

Dé bank (oftewel ABN AMRO) die lijken voor ondernemers errug vriendelijk, maar voorlopig zit vriendje met ze in de rechtzaak.

En omdat ik graag vriendjes steun, wil ik dé bank boycotten!

 

Van een vriendje weet ik dat hij juist de postbank online erg prettig vond, maar don't shoot the messanger.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Tsja, voor beginnende ondernemers is het volgens mij altijd lastig om een bank achter zich te krijgen. Mijn ideeen:

 

Postbank: kneuterig en niet geschikt voor zakelijke markt

ING: groot, alleen geschikt voor grotere ondernemingen (geen internet bankieren volgens mij)

RABO: tsja, ik weet het niet zo net

ABN: zit ik zelf bij

 

Goed, over de ABN. Voordeel hiervan is (in Amsterdam tenminste) dat je binnenkort OVERAL naar binnen kunt en geen vast kantoor meer hebt (zowel zakelijk als prive). Natuurlijk hebben alleen de wat grotere kantoren de zakelijke afdelingen. Daarnaast kun je dan nog steeds afspraken maken met je vaste accountmanager. Ik vind persoonlijk dat de ABN altijd lekker open is en meestal ook wel redelijk is. Een creditcard? Nou, in principe niet, maar zodra je met een goed ondermersplan komt en omzet van de eerste twee maanden, dan gaat dat wel (logisch natuurlijk, maar ok).

 

Over banken in het algemeen snap ik sowieso niet waarom ze particulieren wel graag willen hebben en startende ondernemers niet. Wordt er dan zoveel misbruik van gemaakt ofzo. Ik zal wel gek wezen ::)

Link naar reactie
  • 0

Rabo Internet bankieren is inderdaad een beproefd concept. Wat echter tevens een prima alternatief is is ING Internetbankieren (introductie 2002) of indien gewenst ING Interactive Banking (gaat er echter uit binnen enkele jaren). Zij hebben wel wat minder ervaring.

 

Stephan

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.