• 0

Partime ondernemer motor import

Goedendag,

 

Ik ben 30 jaar en ik wil heel graag partime gaan ondernemen, dus 2 dagen zekerheid bij mijn werkgever

en en de overige tijd motoren gaan importeren vanuit duitsland en belgie.

Ik heb nu alleen al meerdere import bedrijven aangeschreven of ze mij willen helpen met wat advies waar te beginnen.

 

(zoals welke branche valt dit onder, is het nog een beetje lucratief, welke vergunningen heb ik nodig, welke verzekeringen

heb ik nodig, hoe kom ik aan de marktcijfers voor mijn ondernemingsplan, welke verenigingen kan ik me bij aansluiten,

welke wet en regelgeving, hoe kom ik aan een tijdelijk kenteken,wat is wijs een vof of bv, betaal ik meer belasting omdat

ik er ook een werkgever naast heb, hoe benader ik het best mijn branchegenoten voor advies)

 

Hoe dan ook een hele berg vragen die ik nog heb om mijn ondernemingsplan compleet te maken.

 

In mijn hoofd weet ik wel wat ik wil, motoren uit duitsland halen, verkopen via mijn eigen site of site's zoals marktplaats etc,

en dan verkopen, tevens via zoekopdrachten motoren en of auto's zoeken voor de klant , ik wil vroeg beginnen

dan door naar duitsland met auto en aanhanger en dan de door mij of door de klant uitgezochte motoren halen, en dan in de middag rdw en evt duane afronden, alleen blijft dan de vraag hoe onderscheid ik me van de rest.

 

De reden dat ik een eigen bedrijf wil starten is omdat als ik hard werk dat aan het eind van de maand eens op mijn

bankrekening is terug te zien en omdat ik zat goede ideeen heb maar deze meestal niet bij mijn werkgever kwijt kan, buiten

dat heb ik meer invloed op mijn eigen werktijden heb zodat ik tussen de middag eens thuis kan lunchen met de kinderen.

 

Hoe dan ook welke kenner / expert / importeur kan mijn onderneming in spe de helpende hand bieden.

 

Alvast hartelijk dank.

 

Groeten,

 

'Fred'

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Klinkt leuk om voor jezelf te beginnen en in de motorbranche. Ik rij zelf motor en vraag mij af of er valt te verdienen in de tak van sport waar je je op wil richten, zeker als je de winst uit de import van motoren wil halen. Duitsland ligt naast de deur en waarom zou men zelf niet een motor daar kopen, keuren door RDW en rijden maar in Nederland, maw wat is het voordeel dat jij motorrijdend Nederland kan bieden?

 

Motorrijden is verder nog steeds sterk seizoensgebonden en daarmee samenhangend je inkomsten. Of ben je van plan de winter door te komen met onderhoud aan motoren?

 

Heb je al gekeken naar de verkoopcijfers van de motorimporteurs in Nederland? voorzover ik weet was dat niet super en konden zij sommige modellen niet kwijt. Niet dat ik je hiermee wil ontmoedigen, verre van zelfs maar een kritische opstelling behoed je van een ondergang.

 

Als je uitgangspunten winst maken/realiseren van ideeën en thuis lunchen met je kinderen is dan lijkt mij een zelfstandig ondernemerschap in de motorbranche, door het zelf importeren/doorverkopen van motoren niet de juiste start.

Is er geen importeur die landelijke verkopers nodig heeft waardoor je beter de markt kan verkennen en zodoende met grotere zekerheid voor jezelf kan starten?

 

Succes,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Rick,

 

Hartelijk dank voor je reactie, moterrijden is inderdaad is seizoensgebonden veel mensen

kopen in de winter hun motor omdat dan meestal de prijzen dalen in ieder geval wel hier in Flevoland.

 

Op de vraag waarom mensen niet zelf hun motor gaan halen, dat is niet zo moeilijk, de dealer om de hoek

bied meer zekerheid en heeft niet alle papieren paieren die ingevuld moeten worden of de rdw keuring.

afspraken etc. wat ik moterrijdend Nederland meer kan bieden ben ik nog niet helemaal uit, maar ik ben dan

ook nog niet begonnen omdat ik nog teveel vragen heb.

 

Maar voor zover de informatie die ik tot nu toe gevonden heb, zijn motoren in duitsland nog steeds

beter onderhouden en de prijs ligt lager dan in Nederland.

 

Buiten dat raakt Nederland steeds voller met auto's en richten steeds meer mensen zich op de motor om

naar hun werk te komen om de file's te ontwijken.

 

En inderdaad raakten de dealers sommige modellen niet kwijt maar ik probeer dan ook uit te zoeken

waar de markt op zit te wachten (motor scooters bijv.) verkoopcijfers van motoren kan ik niet vinden, wel

de verkoopcijfers van auto's en daar was de verkoop van occasion's hoger dan de verkoop nieuw (3de kwartaal)

en deze verwachting hadden ze ook voor 2009.

 

Het idee is ook niet om er stinkend rijk van te worden ik wil wel graag wat dikker beleg op mijn boterham, ik

moet alleen nog uitzoeken hoeveel motoren ik daar per maand voor moet verkopen.

 

Landelijke verkoper worden voor een importeur is intressant, maar dat zijn dan ook nieuwe motoren

en die wil ik niet verkopen want daar is zoiezo weinig marge op, en ik heb een eigen pand nodig

dus heb ik een grotere investering, en ik wil gewoon de doelgroep middeklasse motorrijders (niet te duur niet te goedkoop

maar wel een degelijke motor).

 

Alsnog bedankt!

 

Groet,

 

'Fred'

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals ProRi al zei: Waarom kopen we zelf niet onze motor in Duitsland.

 

Ook ik ben motorrijder en zit op een eigenbouw forum en weet dat veel bikers ook over de grens kijken naar geschikte motoren voor verbouwen en de handel.

 

Hoe wil je trouwens iemand laten proefrijden als de motor nog in Duitsland staat?

Gaat de koop niet door dan zit je met die motor in je maag.

Link naar reactie
  • 0

Beste heer van Zandwijk,

 

Dank u voor uw reactie.

 

Ik begrijp u vraag wel, alleen ben ik daar voor een gedeelte nog niet ut vandaar dat ik op dit forum hulp zoek.

Dan pad ik mijn idee in theorie hierbij aan, ik begin partime een klein zaakje in flevoland waar ik 6 to 10 motoren

kwijt kan die ik importeer vanuit duitsland.

 

Dan blijf ik nog met al mijn overige vragen zitten zoals in mijn 1ste post te lezen is, en voor die vragen

ben ik op zoek naar antwoorden.

 

mvg,

 

'Fred

Link naar reactie
  • 0

De cijfers moet je kunnen vinden bij de RAI die houden alles betreffende auto's en motoren bij.

Ik denk niet dat er cijfers zijn van de grijze import daar deze niet via het officiele kanaal gaat.

 

Persoonlijk denk ik dat je beter steeds 1 motor kan importeren en die via marktplaats te koop zet, dan kan het gewoon via het huisadres.

Zolang je onder een bepaald aantal per jaar blijft zal de belastingdienst dit dan niet als handel zien.

Mocht dit goed gaan lopen dan kan je denken aan uitbreiden en er een zaak mee opstarten.

 

Als je een loods met zo'n 10 motoren heb moet dat ook verzekerd worden, tevens verwacht de koper dan ook garantie.

Link naar reactie
  • 0

Beste heer van Zandwijk,

 

Wederom dank voor uw reactie, dit soort adviezen zat ik op te wachten, het zou namelijk best kunnen zijn

dan ik mijn ideeen moet aanpassen, en daar helpen dit soort dingen zeker bij.

Maar ik zou ze wel graag als bedrijfje verkopen, zit dan toch te denken een vof op te starten, ik kom dan niet

aan de 1225 uur voor mijn aftrek maar dat vind ik niet zo'n ramp, het begin van mijn eigen zaak is er dan wel.

 

Is dat nog een aanemelijk idee, voor u als kenner?

 

Uiteraard zijn alle overige adviezen nog steeds welkom ook van andere forum bezoekers.

 

Gr,

 

'Fred'

 

Link naar reactie
  • 0

Net eens even gaan mailen met de handelaren en deze raden het allemaal af.

 

De verwachting is dat de consument volgend jaar de hand op de knip gaat houden.

Een motor moet je toch wel zien als een luxegoed en als men al uit wil geven zal het eerder zijn aan iets voor in huis dan voor een hobby.

Om als eerste jaar meteen een slecht jaar te hebben valt niet mee.

 

Wat is de reden dat je het zakelijk wil doen?

 

P.s. van "heer" krijg ik vlekken in mijn nek, ik heet René

Link naar reactie
  • 0

Beste René ,

 

De heer zie ik als een stukje respect maar sorry ;).

 

De motor is inderdaad een luxe artkel maar wordt ook steeds meer gebruikt voor woon-werk

zeker in de randstad om de file's te ontwijken zeker de motor scooter.

 

De reden dat ik het zakelijk wil doen, is dat ik werkgevers gewoon echt een beetje zat ben, voel me niet gewardeerd

etc, dus als de handel dan wel zou gaan lopen, bestaat het bedrijf alsvast en heeft dan ook al naamsbekendheid bij de klanten.

 

Alleen jammer dat het idee momenteel niet toereikend is, wil echt graag voor mezelf beginnen.

 

Bedankt voor de reactie.

 

Groet,

 

'Fred"

Link naar reactie
  • 0

Als je bereid bent het heel rustig op te bouwen denk ik dat een slechter economisch klimaat geen 'show-stopper' hoeft te zijn voor jouw plan. Je kunt dan in alle rust bouwen aan jouw onderneming, en doet ervaringen op (lees: ontdekt valkuilen en maakt fouten) die ervoor zorgen dat jouw onderneming een stuk beter zal lopen zodra de economie weer aantrekt.

 

Overigens zal dit natuurlijk niet de makkelijkste manier zijn om je zaak te starten (en te laten overleven).

 

Ga je je trouwens richten op nieuwe motoren, bijzondere exemplaren of goedkopere tweedehands, ik kan mij namelijk voorstellen dat de vraag naar deze laatste groep in het huidige klimaat een stuk toegenomen is. De vraag is dan alleen of je hierop voldoende marge kunt behalen.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Mij lijkt het importeren voor klanten niet echt een business waar nog geld valt te verdienen als je kijkt hoe veel van dat soort "service" bedrijven er zijn. Al lijkt het mij in deze economische omstandigheden wel iets waar meer mensen naar gaan kijken. Mensen nemen meer moeite om wat te besparen, maar of je daar nou veel geld mee gaat verdienen dat geloof ik niet. Want toekomstige concurrente bieden deze service vaak aan voor iets van 250 euro, lijkt me niet veel marge op zitten. En wat gaat jouw dan uniek maken?

 

Ik neem aan dat je veel verstand van motoren hebt? Misschien kun je wat rene al voorstelde 1 motor kopen (bijzonder model, en een beetje opknappen?) en daar met je handelsgeest eerst geld mee verdienen. Want als je er 10 inkoopt en je krijgt er 1 niet verkocht dan is je winst al weer verdwenen. En heb je trouwens over nagedacht hoeveel kapitaal je nodig hebt als je meerdere modellen wil importeren. Weet bijna zeker dat banken je dat niet gaan verschaffen in deze tijd. Zou daarom eerst met 1 motor beginnen.

 

succes.

BuzzMobile: full- service Mobile Marketing bureau

http://www.buzzmobile.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste heer Rvdmeer,

 

Ook u bedankt voor uw reactie.

Het idee is om erbij met zoekopdrachten te werken, de klant geeft een opdracht ik zoek bij iemand in duitsland,

maak foto's en evt prijsafspraak leg dit aan klant voor en bij verkoop maak ik daar mijn winst op. (ga evt ook nog met de klant kijken etc.)

 

Mijn start kapitaal wil ik houden op 25000 euro, dat vind ik een leuk begin, en het idee van Rene neem ik zeker mee

in mijn plan, al het advies is namelijk welkom.

 

Groet,

 

'Fred"

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken om een bepaald type auto over de grens aan te schaffen en te importeren (qua papierwerk valt het meestal reuze mee, toen ik uit brussel terug naar nederland verhuisde heb ik mijn auto die ik toen had meegenomen en geïmporteerd) dus dat is voor mij de drempel niet.

Waar ik tegenaan hik is het feit dat ik de auto dan niet ken en dan liever in de buurt iets koop zodat ik bij klachten meteen terecht kan zonder honderden kilometers af te moeten leggen.

 

Als je dus zelf een uitgebreide keuring vóór de aanschaf kunt verzorgen, en welicht ook een garantie erover af kunt geven heb je wat mij betreft een toegevoegde waarde (ervan uitgaande dat je voldoende kennis in huis hebt om een gedegen keuring te verzorgen).

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen nog nooit een auto of motor geimporteerd, dus ik ben op zoek naar veel informatie hierover

en hoe de ervaringen zijn en bpm berekening gaat, stappenplannen rdw keuring etc.

 

Wat betreft garantie en uitgebreide keuring is een goede tip dit zal ik verder in mijn plan zeker meenemen,

 

alleen wil ik eerst de basis stappen weten en waar ik het beste de informatie vandaan kan halen.

 

Groet,

 

'fred'

Link naar reactie
  • 0

Beste 'Fred',

 

:), de volhouder wint en dat kan ik wel in je waarderen.

 

Hoe onderscheidend kun je zijn in een bekende markt. Ik dacht hierbij aan het volgende gegeven en misschien kun je er wat mee doen.

 

-Nederland, slibt dicht zeker als het vanuit flevoland naar de randstad is,

-reistijd wordt steeds belangrijker,

-benzinekosten ook,

-openbaar vervoer is niet altijd een goede optie,

-tolheffing komt eraan,

-maar niet voor motoren.........

 

Misschien een idee om die 'malle' BMW C1's met overdekt kapje aan te bieden als het snelle alternatief voor de koekblik en openbaar vervoer. Door het overdekte kapje zijn zij minder weergevoelig. Je kan ze bv in de lease zetten en daarbij afspraken maken over onderhoud zodat je ook daar een bron van inkomsten uit hebt. Misschien staat BMW wel open voor dit idee.

 

Een korte sessie hardop denken ;-)

 

Succes,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 1

Op de site van de rdw vind je volgens mij alle (voor jou) belangrijke info, en als je even in een zoekmachine zoekt naar een bpm-bereken tool kom je die ook zonder al te veel moeite tegen. Via bijvoorbeeld autoweek kun je de nieuwwaarde van auto's achterhalen, er is vast ook wel zoiets voor de nieuwprijs van motoren.

 

Voor motoren kun je het vervoer makkelijk regelen denk ik, gewoon een mooie motoraanhager kopen waar je één of meerdere motoren op kunt vervoeren, voor auto's heb je een autoambulance of autotrailer nodig. Let trouwens bij de autotrailer goed op het formaat en neem desnoods de grootste die je kunt krijgen, mijn circuitauto past bijvoorbeeld alleen op de allergrootste trailer (toch vervelend als je een auto op gaat halen en deze niet op je trailer past).

 

Kleine toevoeging nog: Ik weet niet of het nog steeds zo werkt maar in het verleden was het zo dat de rdw het type auto dat je wilt invoeren wel ook precies zo in haar database moet hebben staan wil het invoeren makkelijk zijn, als het bewuste type er niet in staat dan kwam er plots een stuk meer bij kijken. Een kennis van mij heeft bijvoorbeeld eens ellenlange discussies gehad over een auto die bepaalde opties af-fabriek had die in volgens de lijst van de RDW niet op dat model mogelijk waren. Als dit nog steeds zo is (en bij motoren ook zo werkt) dan zou ik extra alert zijn hierop als je 'speciale modellen' wilt importeren.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Beste T.C.J.W.E en Rick,

 

 

Superdank voor alle adviezen, hier heb ik wat aan in mijn start up plan, laat de iedeeen en adviezen maar komen, want

uiteindelijk zal het toch moeten lukken mijn droom te verwezelijken van mijn eigen bedrijfje.

 

Kan er bijv, natuurlijk scooters en fietsen bij gaan doen zodat het een soort tweewieler bedrijf wordt.

Maar dit moet natuurlijk wel allemaal in mijn 25000 euro starters krediet (mits dit gaat lukken uiteraard)

blijven.

 

Gr,

 

'Fred'

 

 

Link naar reactie
  • 0

In mijn hoofd weet ik wel wat ik wil, motoren uit duitsland halen, verkopen via mijn eigen site of site's zoals marktplaats etc,

en dan verkopen, tevens via zoekopdrachten motoren en of auto's zoeken voor de klant , ik wil vroeg beginnen

dan door naar duitsland met auto en aanhanger en dan de door mij of door de klant uitgezochte motoren halen, en dan in de middag rdw en evt duane afronden, alleen blijft dan de vraag hoe onderscheid ik me van de rest.

 

De reden dat ik een eigen bedrijf wil starten is omdat als ik hard werk dat aan het eind van de maand eens op mijn

bankrekening is terug te zien en omdat ik zat goede ideeen heb maar deze meestal niet bij mijn werkgever kwijt kan, buiten dat heb ik meer invloed op mijn eigen werktijden heb zodat ik tussen de middag eens thuis kan lunchen met de kinderen.

 

Er staan nogal wat discrepanties in jouw verhaal, je schetst een beeld van ondernemerschap zoals ik dat gewend ben van de borrelpraat pp verjaardagsfeestjes.

Als het jou te doen is om aan het eind van de maand iets op je bankrekening te zien dan kun je beter in loondienst blijven, dan weet je zeker dat je daar aan het eind van de maand iets van terugziet op je bankrekening.

 

Je geeft ook aan veel ideeen te hebben, een idee op zich heb je niet zoveel aan, een idee dat je uitwerkt tot een plan waar uit blijkt dat je er geld mee kunt verdienen wel.

 

In het verleden heb ik zijdelings met de auto en motorenbranche te maken gehad toen ik voor een toeleverancier werkte.

wat mij in die periode opviel was dat er net zoveel motorenzaken bijkwamen als dat er failliet gingen.

Motorrijden is nogal mode en conjunctuur gevoelig, een kleine wetswijziging kan grote gevolgen hebben voor deze branche.

Ook zul is de vraag gedurende het hele jaar niet constant, herfst en winter zijn geen tijd waarin jij veel zult verkopen, natuurlijk kun je dan tussen de middag wel met de kindjes samen lunchen maar er komt dan geen geld binnen. Hoe denk je die periode op te gaan vangen.

 

Er zijn trouwens heel wat motorsites en autosites waar import van gebruikte voertuigen zeer uitgebreid wordt besproken, voor jou als toekomstig ondernemer zijn de routes gelijk aan die van de particulier die zich het werk op de hals haalt een motor te importeren. Je zult dan ontdekken dat er ook bedrijven zijn die mensen helpen bij deze papierwinkel.

 

Struin die fora eens af, schrijf eens op wat de gemiddelde prijsverschillen zijn van een in Nederland gekochte motor en een geimporteerde motor. Vergeet daarbij niet dat als jij de verkoper bent je ook veranwoordelijk bent voor eventuele garanticlaims. Je zult dus zelf moeten kunnen sleutelen of je zult een monteur monteur moeten vinden die dat van jou over kan nemen.

Hou er rekening mee dat je in kostprijs ook zaken als verzekeringen, kosten huur of koop van bedrijfsruimte meeneemt. Kosten website, automatisering. Bijdragen branchevereniging. Ook zul je misschien een stuk voorraad zelf moeten financieren a x% rente.En sommige aankopen blijken misschien wel miskopen en kosten meer dan je er aan had kunne verdienen. Ik lees ook al verhalen over grote trailers, een grote trailer betekend ook een grote auto (heb jij BE of alleen B) die navenant veel brandstof slurpt. Met de huidge brandstofprijzen wordt een ritje Duitsland dan al snel een kostbare operatie.

 

 

Reken maar eens uit wat het reele verschil is tussen de prijs in Nederland en de prijs die jij kunt krijgen bij verkoop van een motor in Nederland. Tel al je gemaakte kosten eens bij elkaar op en trek die van de winst op de verkoop af.

Vergeet daarbij vooral niet de BTW, het bedrag wat je overhoud deel je door het aantal uren dat je ermee druk geweest bent, vervolgens deel je dat nog eens grof door twee om een beetje een indicatie te krijgen of je er nog iets aan over kunt houden.

 

Kan er bijv, natuurlijk scooters en fietsen bij gaan doen zodat het een soort tweewieler bedrijf wordt.

Maar dit moet natuurlijk wel allemaal in mijn 25000 euro starters krediet (mits dit gaat lukken uiteraard)

blijven.

 

De combinatie met fietsen, scooters en motoren heb ik nog nooit ergens succesvol gezien, wel jammerlijk ten onder zien gaan. Een fiets is gewoon een heel ander product als een motor, scooters en motoren gaat misschien nog wel al zijn het wel twee heel verschillende markten die je daarmee bedient.

Link naar reactie
  • 0

Beste import starter,

 

Kijk eerst eens goed rond en zoek uit wat je wil gaan doen, want van alles wat lijkt me te veel van het goeie.

Voor 25000 euro begin je geen motordealer en 3 motoren uit een schuur verkopen is levert geen inkomsten op om 3 dagen in de week met je kinderen te kunnen gaan lunchen. Kijk is om je heen wat er nog niet is op de markt. Misschien kun je je beter focussen op de "groene" markt zoals elektrische scooters. Koop die in en lease ze aan bedrijven. Ik zie dat in grote steden nog wel aanslaan (kijk in amsterdam hoeveel scooters er rond rijden). Zeker nu benzine zo duur is. Word importeur van dit soort scooters en begin gewoon klein.

 

Denk ook niet te makkelijk, van even dit of even dat. Er komt vaak meer bij kijken en ook je marges zijn kleiner dan je in het begin inschat. Heb zelf ook wel eens naar fietsen import gekeken. Kon ze voor 20 euro stuk inkopen. Maar tel daar invoerrechten, verzendkosten en heel belangrijk: distributie bij op en je marges zijn bijna verdwenen. Tevens verkoopt de lokale bouwmarkt ze voor bijna het zelfde bedrag en heeft veel meer mogelijkheden (klanten) om ze te verkopen.

 

succes

BuzzMobile: full- service Mobile Marketing bureau

http://www.buzzmobile.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste heer Schouten,

 

Hartelijk dank voor uw duidelijke verhaalen advies!

 

Allereerst is mijn idee zeker niet een borrel idee, ik heb een idee omdat ik graag een eigen bedrijf wil starten, en

dankzij de mensen die feedback geven op mijn topic kan ik mijn idee uitwerken tot iets wat niet zo warrig klinkt

zoals het tot nu toe lijkt, ik probeer met al het advies een duidelijk verhaal voor mezelf te creeeren voor mezelf

zodat ik weet waar ik aan begin en wat de voordelen en de nadelen zijn.

 

U zei ook iets over de branchevereniging, weet u toevallig welke branchevereniging ik dan kan benaderen?

 

En als ik niets vraag dan weet ik het ook niet toch?

 

En verschillende markten tegelijk benaderen met scooter en fiets erbij kan volgens mij geen kwaad,

in mijn buurt in almere heb je niets zowat ja 2 fietsenhandels en 1 scooterzaak en die lopen goed,

mede omdat er geen concurrenten zijn, maar misschien is fietsen erbij dan niet zo'n goed idee, maar dat

weet ik dan nu dankzij dit forum en de kenners/experts daarop.

 

Alsnog bedankt!

 

Groet,

 

'Fred'

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste heer van den Oord,

 

Het is niet de bedoeling om een Altan post te krijgen, en inderdaad een heleboel is te vinden op internet en dat doe ik

ook zeer zeker, alleen niet alles is terug te vinden en hoe meer info hoe beter.

 

En ondernemen is inderdaad zelf doen maar jezelf ook vragen stellen en deze plaatsen en andere mensen hier op laten

schieten.

 

Groet,

 

'fred'

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.