Starterscommunity Noord Holland Noord - jullie input gevraagd

Aanbevolen berichten

Beste HL-ers,

 

Zoals in deze thread al besproken is, heeft Rabobank een viertal starters communities opgezet onder meer i.s.m. HL, lokale gemeenten en de KvK.

 

In de kop van Noord-Holland zijn we bezig met een platform dat niet onder het Rabobank label draait. Hier hebben we voor gekozen om uit te dragen dat de behoefte van ondernemers voorop staat. De structuur van de site staat nu. Voor de verdere invulling willen we naar de markt luisteren. Daarom mijn verzoek aan jullie om de werking, de mogelijkheden en de gebreken van ons platform kritisch onder de loep te nemen. Ik denk dat jullie hiervoor het uitgelezen (kritische) publiek zijn.

 

Commentaar kan zowel in dit forum als via de PM worden gedeeld. Opbouwende adviezen zullen we uiteraard waar mogelijk implementeren.

 

Groet,

Nico Kruyswijk

Link naar reactie

Beste HL-ers,

 

Zoals in deze thread al besproken is, heeft Rabobank een viertal starters communities opgezet onder meer i.s.m. HL, lokale gemeenten en de KvK.

 

In de kop van Noord-Holland zijn we bezig met een platform dat niet onder het Rabobank label draait.

Groet,

Nico Kruyswijk

 

Sorry Nico, maar ik snap het nog steeds niet. Waarom zegt andere Nico hier dan dat het los van de Rabo is?

Link naar reactie
Sorry Nico, maar ik snap het nog steeds niet. Waarom zegt andere Nico hier dan dat het los van de Rabo is?

 

Het domein starterscommunity.nl is geregistreerd door de Rabobank en in het privacystatement staat "Starterscommunity.nl is een website van de Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A.." etc., dus dat lijkt me redelijk eenduidig. Kennelijk is "starterscommunity" een handelsnaam en/of merk van de Rabobank, zoals bijvoorbeeld ook Bizner dat is.

Link naar reactie

Dan krijgt de KvK het lekker druk;

 

Ik kreeg zojuist het verzoek van Frans per PM uit te leggen wat grootste verschillen zijn tussen het KvK-netwerk en Higherlevel, omdat ik zelf al enige tijd lid ben van het KvK-netwerk.

 

Er zijn eigenlijk een flink aantal verschillen met het KvK-netwerk, tenminste, ik zie het wel zo. Het KvK-netwerk wordt naar mijn idee namelijk veel meer gevolgd door overheidsinstanties. Maar ook de hoeveelheid content in de pagina's zijn vrij weinig. Echter is het KvK-netwerk meer gericht met de piramide van Maslow, en staan ze erg op de 3e tree van "erbij horen" (zie ook; Wikipedia). Je kunt bijvoorbeeld zelf groepen aanmaken op bepaalde interesses of beroepgroepen, en bij KvK-bijeenkomsten maken ze een groep aan zodat je naast de offline-meeting, de mensen ook online terug kan vinden en bijvoorbeeld makkelijker een afspraak kunt maken of wat eruit volgt...

 

Echter is het natuurlijk wel zo dat Higherlevel een stuk verder is ontwikkeld dan het KvK-netwerk... Maar ook het KvK-netwerk is zeker aan het groeien. Ik meende dat enige maanden terug de 1000ste lid is geworden van het netwerk en dat is naar mijn best knap, gezien het een gesloten omgeving is, je kan namelijk er alleen maak komen als je door iemand anders bent uitgenodigd om lid te worden van het netwerk. Echter denk ik ook dat dit gelijk een valkuil is; het geeft namelijk geen transparantie naar buiten toe en brengt het niet als "de" informatiebron voor ondernemers, zoals de KvK-bedoeld is.

 

Als we kijken naar het content dat in het forum van de KvK staat, is het op een erg laag niveau naar mijn idee. Het gaat om onderwerpen als nieuwsbrieftips, boekenlijsten en het KvK-netwerk zelf... Er moet eigenlijk nog goede content in komen. Hier ontbreekt het nu aan, net als "actieve" leden, want als je op het KvK-netwerk een topic post kan het soms 2 tot 5 dagen duren dat je een volledig antwoord hebt en soms heb je pech en krijg je helemaal geen antwoord...

 

Voor- en nadelen KvK-netwerk:

+ Je kunt groepen maken op vakgebied

+ Iedereen kan blogs plaatsen die ook op de homepage zichtbaar zijn

+ Een evenementenagenda gericht op de regio

- Je kan niet gericht zoeken op leden

- Er is geen vraag en aanbod ruimte

- Het is een besloten forum

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Voor de volledigheid: Rabobank heeft 4 communities opgezet, 2 onder het Rabo-label en 2 onder het Starterscommunity-label.

 

De laatste, waaronder Starterscommunity Noord-Holland Noord valt, treedt naar buiten als onafhankelijk platform. Dat wil zeggen dat de technologie wel in handen is van de Rabobank, maar dat de site niet als uithangbord voor de Rabobank fungeert. Doel is met name om (startende) ondernemers kennis en ervaring te laten uitwisselen en daarnaast het regionale netwerk een impuls te geven. Op termijn zal de Rabobank evalueren welke aanpak (onder het Rabo-label of het Starterscommunity-label) het best aansluit bij onze doelstellingen.

 

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept m.b.t. de 2 verschillende versies.

Link naar reactie

Interessant maar je helpt de starter er niet mee om de informatie zo ontzettend te versnipperen. Als elke partij straks zijn eigen content wil hebben dan ziet de starter door de bomen het bos niet meer.

 

Ze moeten gewoon allemaal HL integreren. Wat ze eromheen nog meer aanbieden moeten ze zelf weten, de starter heeft dan in ieder geval overal dezelfde content, maar kan zelf kiezen op welk platform de aanvullende functies hem het meeste aanspreken.

Link naar reactie

Mensen let nu eens op. Higherlevel is als forum geintegreerd in deze nieuwe community.

Deze starterscommunity's zijn lokaal georienteerde community's met als doel lokaal ondernemers en starters samen te brengen.

In feite zijn alle Rabokantoren nu agentschappen geworden voor ondernemerschap en indirect voor Higherlevel.

Op deze manier kunnen nog meer mensen van zowel HL als van deze starterscommunity gebruik maken.

Juist door samen te werken kunnen we veel bereiken, dit kan uitgroeien tot een groot nationaal netwerk met lokale subnetwerken, niks mis mee lijkt mij.

 

Kunnen we nu weer terug naar de oorspronkeleijke vraag ?

Beste HL-ers,

 

In de kop van Noord-Holland zijn we bezig met een platform dat niet onder het Rabobank label draait. Hier hebben we voor gekozen om uit te dragen dat de behoefte van ondernemers voorop staat. De structuur van de site staat nu. Voor de verdere invulling willen we naar de markt luisteren. Daarom mijn verzoek aan jullie om de werking, de mogelijkheden en de gebreken van ons platform kritisch onder de loep te nemen. Ik denk dat jullie hiervoor het uitgelezen (kritische) publiek zijn.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

heeft Rabobank een viertal starters communities opgezet onder meer i.s.m. HL, lokale gemeenten en de KvK.

 

Ik begrijp de vraag, maar ook de babylonische spraakverwarring qua reacties. Met name door de eerste zin "i.sm. met HL, locale gemeenten en KvK"

"Onze" Nico maakt wel een goed punt... geeft reactie op de vraag? Maar in mijn eigenwijze beleving, dan geen antwoord maar een wedervraag.

De Rabo doet dus aan meerdere initiatieven mee. Op zich een mooi gegeven... Zeker gezien de button up gedachten.

De primaire filosofie van HL.nl is... "Als ondernemers maar verder geholpen worden. Geen rem, maar snelle reacties. Zodat de ondernemer verder kan met ondernemen!". Dat is inhoudelijk. En dat werkt. Maar, gezien onze ervaring, is daarnaast gebleken dat de ondernemer ook behoefte heeft aan een social community (gelijkgestemden).

Qua Rabo.... testen.. voelen, meedoen aan meer initiatieven is mooi. Je weet maar nooit waar de ondernemer zich bevindt, en in welk forum hij/zij zich thuis voelt.

Het enige wat mij bllijft verbazen is... Waarom zoveel nieuwe initiatieven? Waarom wil iedereen zijn eigen wiel uit blijven vinden? Waarom niet gewoon alle koppen bij elkaar en samenwerken met 1 ingang die voor iedereen werkt (zowel de ondernemers als het netwerk wat zich inzet voor ondernemers) ?

 

@Nico. Kruyswijk... Gezien mijn reactie.... Geen antwoord, maar een wedervraag... Is dat wel eens getest/gevraagd en uitgezocht? Mijn antwoord is "JA." (al 6 jaar - sinds de geboorte van HL.nl).

En vooral de locale gemeenten en de Kvk (allen overheid) willen toch zichzelf bewijzen? Waarom? Voor Wie? De ondernemer of voor zichzelf?

Ik besef heel goed dat jij daar het antwoord ook niet op hebt. Daarom ben ik wel benieuwd of jouw oproep hier, ook op andere genoemde fora ("locale gemeenten en KvK" - als die nagenoeg dezelfde community hebben?) staat en wat hun reactie is.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik denk dat Nico Schouten de spijker op de kop slaat als hij zegt dat de Starterscommunity niet zozeer concurrentie is van HigherLevel, maar meer een aanvulling op.

 

Het sterke punt van HigherLevel is dat ondernemers er terecht kunnen met breed uiteenlopende vragen, die vervolgens snel worden beantwoord. De Starterscommunity is meer een verlengde van het lokale netwerk, het schept de gelegenheid om de bakker om de hoek ook digitaal te ontmoeten. Daarnaast kennen specifieke regio's/gemeenten hun eigen omgangsvormen en uitzondering op de regels. De Starterscommunity biedt een platform om ervaringen en kennis hierover te delen. De koppeling met HigherLevel zorgt ervoor dat de lokale ondernemer daarnaast met raad kan worden bijgestaan m.b.t. 'generieke' ondernemersvragen. In zoverre deel ik de mening van Nico Schouten dat de twee elkaar versterken.

 

Dit verklaart tevens waarom er "zoveel nieuwe initiatieven" ontplooid worden, een lokale digitale ontmoetingsplek voor ondernemers bestaat namelijk nog niet. Vandaar de Starterscommunity.

Link naar reactie

ach, het probleem gaat vanzelf weer over....

alsik naar de NHN site ga, krijg ik:

 

"Server Error in '/' Application.

Could not allocate a new page for database 'tempdb' because of insufficient disk space in filegroup 'PRIMARY'. Create the necessary space by dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup. "

 

een extra redenen om HL te embedden :-)

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Mensen let nu eens op. Higherlevel is als forum geintegreerd in deze nieuwe community.

 

Het zijn twee losstaande fora geworden met twee gescheiden communities die toevallig op één vervolgpagina getoond worden. Ik krijg een onprettig gevoel bij de complexiteit van de totale website en de manier waarop informatie aangeboden wordt op Starterscommunity.nl. Het is een techniek gedreven site die nu om input van gebruikers vraagt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Dat de 2 fora momenteel losstaand zijn doet niets af aan de functionaliteit van beiden. Overigens zou ik zelf graag zien dat de het lokale forum in het HL forum wordt geïntegreerd, maar er zijn meer parijen die daar overeenstemming over meoten bereiken.

 

Ik krijg een onprettig gevoel bij de complexiteit van de totale website en de manier waarop informatie aangeboden wordt op Starterscommunity.nl. Het is een techniek gedreven site die nu om input van gebruikers vraagt.

 

Kun je deze uitspraak verhelderen (met voorbeelden)? Een gevoel is immers zeer persoonlijk...

Link naar reactie

Zoals elders in een andere context al gemeld 8): je disclaimer werkt niet in Firefox. Tot punt 9 is leesbaar, daarna niet meer

 

in IE werkt het overigens wel naar behoren.

 

Frans

 

Dit hadden we zelf ook geconstateerd, de compatibiliteit met Firefox is nog onvoldoende. Dit is een punt van aandacht bij de verdere ontwikkeling van de site. Bedankt voor je opmerking!

Link naar reactie
Kun je deze uitspraak verhelderen (met voorbeelden)? Een gevoel is immers zeer persoonlijk...

 

De knoppen in de groen/oranje bovenbalk vind ik onduidelijk.

De hoeveelheid tekst en schema's zijn overweldigend voor me.

Veel aangeboden tekst/grafiek is onleesbaar.

 

De website integreert heel veel, maar of die gebruiksvriendelijk is door deze opzet?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

De leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van een website begint met een eenvoudige opzet waar je als bezoeker door geleid wordt (navigatiestructuur). Dat ontbreekt naar mijn smaak op SC. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe Rabobank zo met internet bezig kan zijn.

 

De gekozen menu items in de bovenbalk geven geen duidelijke verwijzing. Door de vele integraties wordt het een complex geheel met veel tekst, waarvan het lettertype soms te klein of gewoonweg onleesbaar is, en dubbele of onnodige informatie op pagina's.

 

Hoe moeilijk kun je een inlogscherm maken? Hoeveel tekst kun je op één pagina met veel scrollen kwijt? Waarom twee fora, weblogs, mijn netwerken, profielen, meest gelezen weblogs en nieuwe leden op één pagina? Dat is een stortvloed aan info.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.