• 0

Hoe op het bedrijfsidee gekomen?

Puur uit interesse ben ik benieuwd hoe jullie zijn begonnen met jullie bedrijf. Was jou bedrijf een oplossing voor een probleem? Zag je een nieuwe markt? Of dacht je ik kan het beter dan andere bedrijven?

 

Ik zou het leuk vinden als jullie uitgebreid vertellen over hoe jullie op het bedrijfs idee gekomen zijn?

 

Greetz, Ambition

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie!!

 

Aan het begin: "Dat lijkt me leuk en dat kunnen wij ook, laten we dat doen!"

 

En toen ben je gestart met het schrijven van je businessplan?

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0
En toen ben je gestart met het schrijven van je businessplan?

 

Ehm nee, niet echt. Hoewel het wel goed is daar goed over na te denken, zijn wij gewoon aan de slag gegaan. We hebben klanten binnengehaald en projecten naar tevredenheid afgeleverd waardoor we nog meer klanten kregen, en zo is ons bedrijf gegroeid.

 

Wel heb ik veel interesse in zaken als strategie, marketing, positionering, financiering e.d., typische zaken die in een businessplan ook aan de orde komen zeg maar, dus daarmee is het na de start alsnog wel goedgekomen. En we hadden het voordeel dat we met z'n tweeën waren en erg complementair, zodat alle belangrijke businesszaken in ons bedrijf gedekt waren. Dat heeft veel geholpen. Maar aanvankelijk gewoon maar begonnen, hard werken en doen wat je belooft te doen, en daarmee een naam opbouwen :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Oplossing gevonden, niet voor een echt probleem maar om het leven makkelijker te maken

 

Maar hoe kwam je op je idee? Viel het uit de lucht (hoop ik trouwens niet in jou geval ;D)

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Oplossing gevonden, niet voor een echt probleem maar om het leven makkelijker te maken

 

Maar hoe kwam je op je idee? Viel het uit de lucht (hoop ik trouwens niet in jou geval ;D)

 

Bijna

 

http://www.frankwatching.com/archive/2008/01/15/site-gespot-check-me-in/

 

http://www.checkmein.eu/press/haarlems_dagblad.jpg

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Uit een niet opgevulde behoefte bij mijzelf en binnen mijn vriendenkring. Even de mening gevraagd van meer mensen om mij heen en toen ben ik begonnen met bouwen aan mijn eerste lokale jongeren-community (heb er inmiddels meer dan 20). Ik was 17 toen ik begon en omdat het in mijn ogen een geweldig idee was ben ik meteen gaan bouwen in plaats van een businessplan te schrijven (dat kreeg ik toen net op school), het zou de time-to-market immers niet ten goede komen om eerst nog 2 maanden bezig te zijn met uitgebreid onderzoek en het schrijven zelf.

 

Inmiddels schrijf ik voor nieuwe projecten wel een businessplan. En op lange termijn erg fijn om die te gebruiken als leidraad bij doorontwikkeling van de producten.

 

We hebben ook een horeca MRM-tool gebouwd, die is ontstaan omdat wij de marketing deden van twee discotheken. En ons viel op dat met een stukje automatisering er een hoop tijd, geld en stress bespaard kon worden. Na een half jaar bouwen zijn we nu de markt aan het betreden.

Link naar reactie
  • 1

Puur uit interesse ben ik benieuwd hoe jullie zijn begonnen met jullie bedrijf. Was jou bedrijf een oplossing voor een probleem? Zag je een nieuwe markt? Of dacht je ik kan het beter dan andere bedrijven?

 

Ik zou het leuk vinden als jullie uitgebreid vertellen over hoe jullie op het bedrijfs idee gekomen zijn?

 

Greetz, Ambition

 

En jouw idee?

Link naar reactie
  • 0

Wow, als ik dit niet ga doen, heb ik er nu al spijt van!

 

Dat en nog wat andere dingen hebben mij verleid voor mezelf te starten. Geen minuut spijt van, ondanks alle slapeloze nachten en vertwijfelingen soms. Maar het is gewoon geweldig om dat te doen waarvan je voelt dat het jouw ding is.

Link naar reactie
  • 0

Puur uit interesse ben ik benieuwd hoe jullie zijn begonnen met jullie bedrijf. Was jou bedrijf een oplossing voor een probleem? Zag je een nieuwe markt? Of dacht je ik kan het beter dan andere bedrijven?

 

Ik zou het leuk vinden als jullie uitgebreid vertellen over hoe jullie op het bedrijfs idee gekomen zijn?

 

Greetz, Ambition

 

Eigenlijk omdat anderen vonden dat mijn kennis en ervaring een hiaat in de zakelijk dienstverlening op zou kunnen vullen. Het duurde even voordat ik daar ook zelf van overtuigd was :-\ Maar omdat er maar aan de deur geklopt bleef worden met aanvragen en opdrachten ben ik het zelf ook gaan geloven. Pas later is het een doordacht concept geworden en heb ik op twee A4-tjes met wat steekwoorden een ondernemersplan geschreven. En pas nadat het concept de praktijk had overleefd heb ik de financiële paragraaf gemaakt. Pas toen was ik er zeker van dat ik op de goede weg zat. Trail & Error en openstaan voor de vraag vanuit de markt lag dus aan de basis van wat ik nu doe.

Link naar reactie
  • 0

Voor een feestje hadden we shirtjes nodig, deze dus bij een lokale drukker besteld. Echter toen ik de shirtjes kreeg miste er nog wel een paar puntjes qua afwerking en service. Tijd daarna bij een andere drukker besteld, en weer qua afwerking niet helemaal tevreden.

 

Ik ben me toen eens gaan verdiepen in het bedrukken van textiel. Ik zag ineens zoveel mogelijkheden en soorten textiel, dat ik het steeds interessanter vond worden.

 

Uiteindelijk maar de stap gemaakt en diverse apparatuur ervoor aangeschaft, en op kleine schaal begonnen met het bedrukken van textiel. Inmiddels is er nog meer apparatuur bijgekomen en voor de toekomst staan er nog een aantal dingen gepland. Nu proberen mijn droom waar te maken en ervoor te zorgen dat ik meer en meer kan groeien om de beste producten aan mijn klanten op te kunnen leveren.

 

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk te gek voor woorden, gestart omdat ik ontslagen werd :-[ . Geen idee, geen basis. Zaak bloede dan ook dood :'(. Doorstart gemaakt en gekeken welke diensten/produkten de klanten wel afnamen en daarop gefocust. Dat draait goed en levert meer dan voldoende werk en inkomsten op. Gevolg: het kriebelt om meer te doen, ook dat weer vanuit een marktvraag in mijn directe omgeving. Anderen verklaren me nu voor gek ;D, het is niet mijn achtergrond! "Dus dat kan helemaal niet gaan werken want de grote bedrijven zitten er ook volop". Maar ik heb er plezier in en kom steeds verder :P. Dat plezier om door te zetten en het resultaat uiteindelijk neer te zetten, drijft mij het nu meest.

 

mvg, Remco

Professionals met Hart voor uw Office

(opbouw 2e eigen zaak in de automotive)

Link naar reactie
  • 0

Vriend van mij begon een (Scooter)tweewielerzaak in vinkeveen. Bij de start hielp ik hem met van alles, van de muren witten tot het ontvangen van de eerste klanten, repareren van scooters etc.. Met een goed woordje aan mijn docenten kon ik mijn stage opdrachten daar uitvoeren, half jaartje later een MBO diploma Ondernemer/manager binnengesleept..

 

we werden dagelijks gebeld of we defecte scooters ook konden komen ophalen. dit kon niet, hij had daar geen tijd voor..

 

na mijn studie, busje gekocht, aanhanger erbij.. ondernemers rekening met transport verzekering, domeinnaam van 29,95, beetje gekloot met paint en voila... www.scooterophaalservice.nl

 

Heb nu samenwerkings verbanden met tientallen bedrijven, van scooterwinkels tot pizza delivery restaurants en enkele particuliere klanten per week. Het is een leuk bijbaantje, maar ik ben nog veel meer van plan...

 

Patrick

Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg!

Link naar reactie
  • 0

Ik werkte al ruim 5 jaar in het bedrijf, waar ik nu eigenaar van ben. Toen deze failliet ging kreeg ik de kans om het te huren en daar dacht ik geen seconde over na en een week later stond ik aan het roer van het bedrijf.

 

Het was helemaal niet de bedoeling om in deze branche te blijven werken aangezien ik een webdesign bedrijfje wilde beginnen. Het was meer een tijdelijk (5 jaar hahaha) baantje.

 

Nu wil ik er zelfs niet meer uit !! 8)

 

Leuke topic trouwens...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.