• 0

Stekker eruit of toch (nog) niet?

Hallo,

 

Ik kwam op deze site terecht via een link naar informatie over de WSNP. Ben geen ondernemer op dit moment maar wel geweest in het verleden en was wel bezig met een ondernemingsplan voor een uniek product/benadering in mijn vakgebied. Omdat ik zoals gezegd naar info over de WSNP zocht geeft dit aan dat ik er op dit moment niet rooskleurig voorsta.

 

Echter ik heb nog geen achterstanden met leningen en hypotheek etc. maar voorzie wel problemen in de nabije toekomst!

Ben op dit moment ook werkloos dus de tijd dringt...

 

Ik schat dat ik nog zo'n 2 maanden de tijd heb voordat ik de stekker eruit moet treken. Maar ben zelf altijd tot het laatste moment optimistisch en positief. Mijn vraag is dan ook of ik nog door moet gaan met mijn plan en hoe ik hier het beste

financiele hulp, samenwerking of partners voor vinden kan.

 

In eerste instantie was ik van plan om mijn ondernemingsplan bij de bank in te dienen maar daar is de tijd te krap voor dus ik ben op zoek naar andere kanalen.

 

Ik heb een koopwoning met een waarde van +/- 275.000 (WOZ 2007) en een hypotheek van 251.000 dus dat is best gunstig en ik kan de woning als onderpand laten dienen.

 

Het betreft een plan in de financiële dienstverlening alwaar ik zelf 9 jaar werkzaam was met een unieke product/benadering

waar zeer veel animo voor is en zeer veel geld mee te verdienen valt. Ik weet dit van mijzelf en een ex collega die het in een iets andere vorm heel veel toepast en dolgraag voor mij wil komen werken. In het originele plan had ik zaken als bedrijfsruimte e.d. meegenomen maar uiteindelijk kan het voorlopig ook vanuit huis.

 

Hebben jullie tips? Ook over bijvoorbeeld het benaderen en vinden van mensen die bereid zijn te investeren? Investering hoeft niet meer te zijn dan 20.000 of 25.000,-

 

Ik zou het jammer vinden als ik bijvoorbeeld failliet ga en zo in een diep zwart gat terecht kom en niemand mijn idee ooit heeft gekend. Ach dan kan ik altijd nog een goed boek gaan schrijven...

 

Bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou zo veel mogelijk zelf doen.

 

Niet iemand in dienst nemen. Zelf een website bouwen en beginnen.

 

 

Hallo,

 

Ik kwam op deze site terecht via een link naar informatie over de WSNP. Ben geen ondernemer op dit moment maar wel geweest in het verleden en was wel bezig met een ondernemingsplan voor een uniek product/benadering in mijn vakgebied. Omdat ik zoals gezegd naar info over de WSNP zocht geeft dit aan dat ik er op dit moment niet rooskleurig voorsta.

 

Echter ik heb nog geen achterstanden met leningen en hypotheek etc. maar voorzie wel problemen in de nabije toekomst!

Ben op dit moment ook werkloos dus de tijd dringt...

 

Ik schat dat ik nog zo'n 2 maanden de tijd heb voordat ik de stekker eruit moet treken. Maar ben zelf altijd tot het laatste moment optimistisch en positief. Mijn vraag is dan ook of ik nog door moet gaan met mijn plan en hoe ik hier het beste

financiele hulp, samenwerking of partners voor vinden kan.

 

In eerste instantie was ik van plan om mijn ondernemingsplan bij de bank in te dienen maar daar is de tijd te krap voor dus ik ben op zoek naar andere kanalen.

 

Ik heb een koopwoning met een waarde van +/- 275.000 (WOZ 2007) en een hypotheek van 251.000 dus dat is best gunstig en ik kan de woning als onderpand laten dienen.

 

Het betreft een plan in de financiële dienstverlening alwaar ik zelf 9 jaar werkzaam was met een unieke product/benadering

waar zeer veel animo voor is en zeer veel geld mee te verdienen valt. Ik weet dit van mijzelf en een ex collega die het in een iets andere vorm heel veel toepast en dolgraag voor mij wil komen werken. In het originele plan had ik zaken als bedrijfsruimte e.d. meegenomen maar uiteindelijk kan het voorlopig ook vanuit huis.

 

Hebben jullie tips? Ook over bijvoorbeeld het benaderen en vinden van mensen die bereid zijn te investeren? Investering hoeft niet meer te zijn dan 20.000 of 25.000,-

 

Ik zou het jammer vinden als ik bijvoorbeeld failliet ga en zo in een diep zwart gat terecht kom en niemand mijn idee ooit heeft gekend. Ach dan kan ik altijd nog een goed boek gaan schrijven...

 

Bedankt!

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden zover!

 

Het probleem is alleen dat ik niet meer zoveel tijd heb eigenlijk. Als ik in deze branche iets voor mijzelf wil beginnen dan heb ik een AFM vergunning nodig. Deze kan ik zo krijgen maar als je BKR coderingen hebt of gaat krijgen dan is het welhaast onmogelijk om straks met banken en financieringsmaatschappijen in zee te gaan...

 

Zoals ik al schreef denk ik dat ik nog ongeveer twee maanden heb voordat de eerste scheurtjes in mijn kredietwaardigheid zich voor gaan doen.

 

Vraag was ook eigenlijk: stop je nog energie in een plan als je bijna gaat zinken én hoe je andere particuliere investeerders kunt interesseren voor je plannen.

Link naar reactie
  • 2

Voor een goed businessplan of hypotheek is de tijd te krap maar je meent wel supersnel een AFM vergunning te krijgen? Sorry, maar dat gaat er bij mij dus NIET in. De AFM vergunning duurt gemiddeld 4 tot 8 weken, in de tussentijd moet je ook nog je verplichte beroepsaansprakelijkheidsdekking regelen en pas na vergunning kun je eindelijk je aanstellingen afronden. Al met al ben je minstens 3 tot 4 maanden verder voordat er überhaupt een stuiver binnenkomt.

 

Het betreft een plan in de financiële dienstverlening met een unieke product/benadering

waar zeer veel animo voor is en zeer veel geld mee te verdienen valt.

Ik ga nu even vals doen, maar ik geloof dus niet meer in unieke producten met veel animo waar veel geld te verdienen valt. De laatste die dat riep was ene meneer John Wolbers, en die zit nu met zijn "My Easy life", "your investments" in voorarrest.

 

Maar..als het echt zo is snap ik niet waarom je niet vanavond nog je business plan schrijft en morgen naar de hoogst biedende bank of verzekeraar toe stapt: want ze zitten op dit moment te springen om dit soort eieren van Columbus.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Bedankt voor je reactie! Ik weet dat de AFM aanvraag 6 tot 8 weken in beslag neemt en dat het even zal duren voordat er geld binnenkomt want dat heb ik allemaal al uitgezocht.

 

Een hypotheekverhoging heeft geen zin want ik ben tijdelijk werkloos dus dat gaat niet lukken. Een plan indienen via het reguliere kanaal (bank, BBZ etc.) duurt gewoon erg lang.

 

Ik wilde kijken of ik niet via een "private investor" sneller tot zaken kan komen en wilde daar jullie mening over horen.

Verder is het absoluut niet zoiets als van John Wolbers. Het is een eerlijk en legaal plan/idee.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een hypotheekverhoging heeft geen zin want ik ben tijdelijk werkloos dus dat gaat niet lukken. Een plan indienen via het reguliere kanaal (bank, BBZ etc.) duurt gewoon erg lang.

 

Als ik jou was zal ik toch proberen via een bank dit te regelen, waarom ook niet? Vooral voor 20.000 / 25.000 euro moet dit wel te doen zijn in 2 maanden hoor. Het is mij ook gelukt, maar dan een wat hogere lening. Waarom denk je dat dit niet lukt? Te weinig vertrouwen in je plan? Zolang je maar weet dat je plan levensvatbaar is en dit ook kunt laten zien aan je bank...

 

Succes!

 

(Bah, ik zie steeds vaker het woordje faillissement hier :(..)

Link naar reactie
  • 0

Als het plan goed in elkaar zit en goed onderbouwd is dan kan het bij een bank snel gaan. De bank kent ook verschillende producten. Heb recentelijk nog zoiets meegemaakt en dat was in twee weken geregeld. Maar eeh, geen cijfers, geen centen. Dus alleen een leuk verhaal werkt niet meer.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik weet dat dat kan, maar mijn laatste loonstrook is al een stuk lager dan het loon wat ik kreeg vorig jaar toen ik deze flat kocht. Maar wat ik eigenlijk zocht was een soort forum met private investeerders.

 

Ik heb inmiddels zoiets gevonden en het heet Agatis.nl. Heeft iemand hier ervaring mee? Anders ga ik gewoon es contact opnemen >;(

Link naar reactie
  • 0

Het is wellicht bij een bank aan te vragen op basis van je inkomen uit het verleden, zo werkt het bij freelancers ook vaak.

Mts. Cournot Financieel

administratiekantoor / stamrecht bv / oprichten bv / gouden handdruk / online advies / financieel advies / geopend in de avonden en weekeinden

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je wat meer informatie geven over je idee? Ik ben zelf namelijk van plan om een eigen beleggingsfonds op te zetten. Alleen weet ik niet precies hoe ik zoiets opzet omdat ik daar geen ervaring mee heb. Wel haal ik aanzienlijke rendementen met mijn beleggingen en heb ik genoeg kapitaal om een fonds op te zetten.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Blijkbaar duren alle procedures langer dan je zou willen, maar je hebt wel een voldoende financiele achtergrond om een adviesbureau te starten. Waarom probeer je jezelf niet een paar maanden als zzp-er (of desnoods via het uitzendbureau) aan het werk te krijgen. Je krijgt geld binnen en hebt daarnaast de tijd om alle formele procedures te doorlopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.