• 0

welke dag het effectiefste voor b-2-c mailing

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste mensen, graag jullie persoonlijke mening. Uiteraard is het leuk en gemakkelijk om een url door te geven maar ook wij hebben google...

 

Mijn vraag richt zich juist op jullie persoonlijke ervaring.

 

Overigens is de laatste verwijzing (zibb.nl) een verzameling onvoorstelbare onzin (vulling voor dummies) met een bovenmatig hoog gehalte van treiter reclame.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen, graag jullie persoonlijke mening. Uiteraard is het leuk en gemakkelijk om een url door te geven maar ook wij hebben google...

 

Mijn vraag richt zich juist op jullie persoonlijke ervaring.

 

Overigens is de laatste verwijzing (zibb.nl) een verzameling onvoorstelbare onzin (vulling voor dummies) met een bovenmatig hoog gehalte van treiter reclame.

 

Hallo..... Ik heb dit artikel van de week gelezen. Als je een persoonlijke mening wilt kan je beter een poll beginnen maar wat wil je daarmee....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Donderdag schijnt de ‚beste’ dag te zijn voor een mailing naar consumenten. Ik zit ook in de b2c business en ik heb er laatst nog een onderzoek over gelezen (heb helaas geen link meer).

Ik heb mij op veel nieuwsbrieven aangemeld en de grote spelers (in mijn business) versturen ook inderdaad op donderdag (soms woensdag) hun nieuwsbrieven.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen, graag jullie persoonlijke mening. Uiteraard is het leuk en gemakkelijk om een url door te geven maar ook wij hebben google...

 

Mijn vraag richt zich juist op jullie persoonlijke ervaring.

 

Overigens is de laatste verwijzing (zibb.nl) een verzameling onvoorstelbare onzin (vulling voor dummies) met een bovenmatig hoog gehalte van treiter reclame.

 

 

Graag gedaan ???

 

PS. Volgens mij is Zibb.nl een redelijk gewaardeerd medium.

 

 

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Donderdag schijnt de ‚beste’ dag te zijn voor een mailing naar consumenten. Ik zit ook in de b2c business en ik heb er laatst nog een onderzoek over gelezen (heb helaas geen link meer).

Ik heb mij op veel nieuwsbrieven aangemeld en de grote spelers (in mijn business) versturen ook inderdaad op donderdag (soms woensdag) hun nieuwsbrieven.

 

 

Linken worden niet gewaardeerd door TS

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ja joh, zibb zal redelijk gewaardeerd zijn. Maar een forum leidt tot niets als een reactie alleen bestaat uit een doorverwijzing naar een andere site. Geef er dan gewoon even wat jouw mening is en verwijs daarbij naar een artikel die jouw mening onderschrijft. Maar bovenal dank voor iedere reactie.

Link naar reactie
  • 2

Ja joh, zibb zal redelijk gewaardeerd zijn. Maar een forum leidt tot niets als een reactie alleen bestaat uit een doorverwijzing naar een andere site. Geef er dan gewoon even wat jouw mening is en verwijs daarbij naar een artikel die jouw mening onderschrijft. Maar bovenal dank voor iedere reactie.

 

Als je de link hebt gevolgd dan heb je een antwoord gekregen en kan iedereen daar verder mee doen wat zij wil en eventueel verder gaan in het topic. Als je tips niet waardeert, dan niet! en dan kan je je vraag blijven herhalen....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Donderdag schijnt de ‚beste’ dag te zijn voor een mailing naar consumenten. Ik zit ook in de b2c business en ik heb er laatst nog een onderzoek over gelezen (heb helaas geen link meer).

Ik heb mij op veel nieuwsbrieven aangemeld en de grote spelers (in mijn business) versturen ook inderdaad op donderdag (soms woensdag) hun nieuwsbrieven.

 

 

Linken worden niet gewaardeerd door TS

 

o ... ja...euhm... ik zie het nu. Maar goed dat ik die link niet meer wist... ;D

Link naar reactie
  • 0

ik heb goede ervaringen met het verzenden op donderdag/vrijdag/zaterdag. Dit omdat ik merk dat in mijn webshop vooral op zondag veel besteld wordt. Met een paar dagen ervoor een nieuwsbrief werkt dit goed. Maar ik weet niet of jouw mailing ook betrekking heeft op een webshop? In dat geval heb je ook wel een idee wat de momenten zijn dat mensen graag tijd vrij maken voor je website, en wanneer juist niet.

Link naar reactie
  • 0

Kort en bondig; welke weekdag is het beste voor een e-mailing naar consumenten. De discussie splitsen zich bij ons op de werkvloer uit naar een dinsdag of donderdag. Heb iemand hier kennis en ervaring mee?

 

Veruit de meest populaire verzenddag van emailmarketeers is dinsdag en dan het liefst tussen 10 en 12u. Echter zijn dit alleen maar statistieken en zegt dit niets over de effectiviteit van jouw mailing. Dit zul je zelf moeten uitvinden door simpelweg te testen.

 

De tip: Focus je niet op de dag en het tijdstip en voer hier ook geen discussies over. Focus je op de layout en inhoud van je mailing, die beïnvloeden de effectiviteit in veel grotere mate!

 

Cheers

Link naar reactie
  • 0

Kort en bondig; welke weekdag is het beste voor een e-mailing naar consumenten. De discussie splitsen zich bij ons op de werkvloer uit naar een dinsdag of donderdag. Heb iemand hier kennis en ervaring mee?

 

Je zegt te vragen om een persoonlijke mening, maar stelt de vraag op een wijze alsof je geen meningen wenst, maar feiten, anders had je wel gevraagd : "welke weekdag vind jij het beste" en "wat is jullie ervaring" ipv gequote vraagstelling.

Vervolgens behulpzame HLC's (HigherLevelCollega') afkatten si een beetje de plank mis slaan

 

OT: Volledig afhankelijk van je doelgroep. Tieners moet je niet overdag benaderen want dan zijn ze er toch niet (school) en bij thuiskomst gaat je mail in grote getalen de prullenbak in tesamen met alle spam. Er zijn groepen die je niet op zondag moet mailen en anderen die religieuze problemen met de zaterdag hebben.

Vossie (lid van HL) zal gezien zijn assortiment ook niet overdag mailen, zo hij dat al doet... :)

 

Gewoon proberen dus en resultaat meten. Ben je na 7 nieuwbrieven ook wel uit

 

 

Link naar reactie
  • 0

De enige dag dat ik naar de brievenbus loopt wanneer ik hoor dat er iets op de mat valt is Zondag. Gekgenoeg is dit dan ook de enige dag dat ik lees wat er door de brievenbus is gegooid. Dus alle onderzoeken en andere flauwekul weg. Zondag is de beste dag om je mailing te doen.

 

Uuhhmm, het betreft een e-mailcampagne...

Link naar reactie
  • 0

Het aardige van een e-mailcampagne is nu juist dat je kunt testen: je weet precies wanner je iets verstuurt, hoe je dat doet en hoeveel je respons je krijgt. Kan het eenvoudiger?

 

Het effect hangt van veel factoren af. De boodschap en hoe je die verpakt is belangrijker dan de dag waarop je verstuurt, dus daarmee zou ik eerst eens testen.

Verder heeft het ook veel met je doel te maken natuurlijk. Moeten mensen online bestellen? Dat kan op zondag. Of moeten ze bellen? Dat kan beter op een werkdag lijkt me.

 

Waarom probeer je niet gewoon wat voor jullie het beste werkt? Dat lijkt me handiger dan je te richten op de paar mensen hier op het forum, dat kan nooit een representatief resultaat geven.

 

BTW: dit is geen vraag over automatisering en internet, maar over communicatie.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 311 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.