• 0

callcenter

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ben opzoek naar een callcenter dat tegen een x % van de omzet wil gaan bellen. Doelgroep: MKBérs. Product: Klantenvertellen.nl. Kent iemand een callcenter dat ervaring heeft in constructies waarbij men een % van de omzet als vergoeding ontvangt?

 

Beste Jeroen,

 

Kun je diepper aangeven wat je van een CC verwacht. Ik heb zo juist kritisch naar je product gekeken en vele vragen riep het bij mij op waarvan ik direct dacht dat eigenlijk een CC niet de juiste marketing zou zijn voor dit product.

 

CC zijn duur en dus een verlies post. Overigens als je het laatste neiuws over CC hebt gevolgd, is de consument en het bedrijfsleven er niet echt happy mee. Wat wel jouw natuurlijk als verkoper frusteerd want je wil verkopen.

 

Bekijk andere mogelijkheden zoals internet marketing, bannering, mee doen op forums, etc etc.

Dat zijn relatief financieel laag drempelige kosten die je hoeft te maken om toch het gewenste resultaat te genereren.

 

Maar als je echt wilt weten of CC voor een percentage bellen? dan is het antwoord neen, dat doen ze niet. Je zult een start tarief moeten betalen en hopen dat daaruit leads worden gegenereed. Het is eigenlijk werken als een advocaat die zijn klok aan zet zodra je op de stoel zit. Ook heb je niet direct zicht op het aantal telefoontjes dat er daad werkelijk gepleegd wordt.

 

Je website goed positioneren kan al een voordeel zijn. Ook een Pilot starten met geselecteerde bedrijven kan misschien iets zijn.

 

Benader daarvoor 5 bedrijven, ga naar ze toe leg ze jouw verhaal uit en kijk of ze kosteloos mee willen doen aan je pilot. Dit geeft jouw meer inzicht in doelstellingen en haalbaarheid van je product. Als ze het na een periode van b.v 3 maanden iets vinden dan heb je een nieuwe klant erbij.

 

Wat klanten vinden en antwoord vinden op de vraag of wat klanten van een bedrijf vinden is bijna een inbreuk maken en directe aanval op het bedrijf. Bedrijven willen niet graag horen wat anderen over zich denken. Stel je eens voor dat er over het internet ineens alleen maar kritiek over een bedrijf rond zou zwerven voor en ieder. Dat zou het bedrijf niet goed doen denk ik.

 

Het is wel nobel, want aan de andere kant hebben bedrijven een tool om zich beter te kunnen profileren, veranderingen aan te brengen in hun service en daadwerkelijk een meeting kunnen verrichten om de klant te vreden te stellen.

 

Overigens zou je de boodschap op je site noch iets duidelijker kunnen plaatsen. Streat to the point. Kort en bondig. Ik moest even doorlezen om te koen tot het doel. En klanten willen toch direct weten wat het is wat het doet en wat het voor hen betekend in eigenlijk 1 klik, een korte duidelijke omschrijving wat de nieuwsgierigheid moet prikkelen om tot een aanmelding te komen.

 

Verder een mooie website ;)

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hi Jeroen,

 

Het aantal callcenters of thuisbellers die voor een percentage van de omzet werken (op basis van no cure-no pay) is zeer klein, vooral als het om b2b gaat.

 

Naar je website kijkend denk ik dat het ook zeer lastig is om meteen tot een telefonische verkoop te komen, elke beller die op bovenstaande basis werkt wil ook de kans weten dat hij omzet gaat halen. Als je dat nog niet hard kan aantonen dan betekend het voor de beller een voor-investering in tijd en onzekere omzet.

Wat % betreft zijn er bellers de euro 0,50 per call (vast nummer) berekenen en bij het slagen van een opdracht een bedrag van ca. euro 40,00 claimen. Er moet wel een reele kans zijn dat zij elk uur minimaal een order kunnen scoren. Per uur zullen zij ca 5 afgeronde gesprekken voeren, dit mede doordat je een nieuw concept in de markt brengt wat eea aan uitleg vereist.

 

De meeste callcenters zullen een uurtarief berekenen van ca. euro 37,00 per uur (daarnaast script- training- en begeleidingskosten). Je kans van scoren hangt dan af van het commerciele talent in het callcenter, je database en de aantrekkelijkheid van je product. Even afgezien van je voor-investering ;-)

 

Maar zal elk bedrijf dat geinteresseerd is in klantresponse niet zelf een mailtje naar de klant kunnen sturen?

Er zijn zelfs automatische e-mail generators die je aan je orders kunt koppelen om snel de tevredenheid van de klant te meten, wat is dan jullie voordeel?

 

Ik ben benieuwd hoe je er verder invulling aan gaat geven.

 

Succes,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.