De Grote Voorstel-Draad van HigherLevel : Welkom!

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Bob, 55 jaar. Ik ben ooit als zelfstandige begonnen in de bouw, maar heb inmiddels werknemers aangenomen vanwege de goedlopende klussen. Ik kom uit een klein dorp waar de jongeren soms van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen met hun tijd, en dat gaat nog wel eens mis (denk aan relschoppen, overlast veroorzaken, in aanraking met de politie komen). Maar hey, het zijn goede knapen, ze moeten alleen een duwtje in de goede richting hebben. Ik biedt ze een werkplek aan waar ze veel kunnen leren en ook de mogelijkheid krijgen om een opleiding daarnaast te doen. Zo draag ik mijn steentje bij aan ze van de straat houden en ze leren wat hard werken is. En ondanks dat hun brutaalheid soms vermoeiend kan zijn, geniet ik er volop van om te zien hoe ze zich ontwikkelen.

Link naar reactie

Hallo! Ik kijk hier al even rond, en wilde toch maar eens reageren - om te beginnen door me voor te stellen.

 

Ik ben Paul, en ik heb sinds anderhalf jaar samen met mijn vriendin een bedrijf in bijzondere chocolades, gemaakt door veelal kleinere makers van over de hele wereld. Iets heel anders dan de chocolade uit de supermarkt.

 

Het begon voor ons op fietsvakanties, waar we in het buitenland in aanraking kwamen met steeds meer goede chocolades.

 

Toen mijn tante uit Amsterdam ook een keer met een ontzettend lekkere chocoladereep van Chocolatemakers aan kwam was ik verkocht. Een smaakvolle pure reep, met bovendien een geweldig verhaal. Zelf gemaakt in een klein fabriekje in Amsterdam Noord - en de cacao komt per zeilschip (!) van de Dominicaanse Republiek naar Nederland.

 

We raakten meer en meer aan de 'goede chocolade' en het plan om een webwinkel voor dit soort repen te beginnen kwam langzaam maar zeker tot ontwikkeling. Toen er in Nijmegen een 'gedeelde winkel' langs kwam waar je een kast kan huren was dat een prachtige manier om kleinschalig te beginnen.

 

Het mooiste vind ik dat we het bedrijf helemaal volgens eigen principes kunnen inrichten - zonder compromissen. We verkopen enkel chocolades waar we zelf achter staan en doen bijvoorbeeld niet aan verhaaltjes over hoe gezond chocolade zou zijn - omdat we dat zelf niet belangrijk vinden. Voor ons gaat het om smaak, en eerlijke manier van produceren.

 

Ons eigen milieuvriendelijke steentje bij dragen maakt ons ook blij, vandaar dat we zoveel mogelijk vervoer van repen vanaf leveranciers (en lokale bezorging) per fiets doen. Uiteraard: als we er de tijd voor hebben. Vanuit Nijmegen fietsen we oa zo nu en dan naar Wageningen en de eerdergenoemde Chocolatemakers in Amsterdam.

 

Inmiddels zijn we even verder, zijn we nog in opbouw, maar is er wel een webwinkel met zo'n 160 verschillende chocoladerepen, en beginnen ook steeds meer mensen ons te vinden. Dat gaat stapje voor stapje, maar dat vinden we prima.

 

Veel belangrijker: mensen die ons weten te vinden komen vrijwel allemaal terug, zijn zeer begaan met het verhaal van de chocolades, de chocolademakers en de cacaoboeren, en ook met ons zelf.

 

We merken dat we veel mensen met ons bedrijf en manier van werken blij kunnen maken, en van alle fijne reacties krijgen wij ook weer veel energie.

 

Mochten er mensen vragen of opmerkingen hebben, of zomaar even wat willen melden - een pm is altijd welkom.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Dag ondernemers!

 

Bij deze wil ik me ook introduceren. Momenteel heb ik een vast dienstverband in het hoger onderwijs, heb ik een lieftallige vrouw en 3 schatten van kinderen.

 

Zoals velen voor mij, ben ook ik de afgelopen jaren vooral een lezend lid geweest. Wel, het is tijd voor verandering!

 

Ik zal eerlijk zijn, ik ben geen ondernemer pur sang. Ik ben er niet mee opgegroeid en heb hier ook geen opleiding voor gedaan. Wel loop ik continu met ideeën in mijn hoofd over van alles en nog wat. De grote wens is dan ook om een dergelijk idee tot bloei te laten komen. En daar gaat een grote uitdaging voor mij liggen. Ik denk dat ik vaak goede ideeën heb, maar een idee maakt nog geen succesvolle onderneming. Ik vergelijk mezelf wel eens met een bloem. Het zaadje als idee wordt geplant en komt in de daarop volgende weken/maanden tot bloei. Mogelijkheden te over!! Totdat ik de focus verlies, te veel apen en beren op de weg zie en het idee uiteindelijk uitgebloeid is.

 

Ook nu denk ik een mooi idee te hebben met potentie. En daar wil ik deze keer werk van maken. Aanpakken, doorzetten en er voor gaan. Hierover zal ik hier zeker nog genoeg vragen gaan stellen.

 

Ik leer hier al veel en zal nog ontzettend veel meer gaan leren

 

Groet,

Bart

 

 

Link naar reactie

Dag BartjeF,

 

Om te beginnen heel veel succes toegewenst. Je hoeft geen ondernemer pur sang te zijn. Vele vaardigheden zijn te leren. Kost tijd, maar dan lukt het wel.

Zelf heb ik ook een aantal marketingcursussen gedaan en echt, je steekt er zinnige dingen van op.

 

Groet,

 

Jeroen Rijkeboer

 

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie

Beste

 

ik ben vandaag lid geworden van dit mooie platform. Na een paar kleine uurtjes te hebben gespendeerd in het lezen van verschillende threads (incl. deze) kan ik maar één ding concluderen en dat is; dat het een platform is met veel getalenteerde en gepassioneerde ondernemers, met ruime kennis van hun branche en vakgebied!

 

Even kort over mijzelf. Je kan mij omschrijven als een creatieve en gedreven ondernemer. Ik heb meerdere bedrijven onder mijn riem en heb verschillende ondernemers begeleid/geadviseerd in het succesvol opzetten van hun eigen onderneming. Mijn expertise ligt vooral in het ontwikkelen en verbeteren van de algehele bedrijfsstrategie, Marketing en Business development.

 

Ik hoop veel te leren van de ervaringen die hier gedeeld worden door mijn mede-ondernemers. Hopelijk zal ik ook zelf een positieve bijdrage kunnen leveren aan de verschillende topics.

 

Groeten,

 

 

 

Link naar reactie

Goedemorgen!

Tot mijn schrik en schaamte ontdekte ik dat ik al meer dan 2 jaar lid ben van Higherlevel en me nog nooit netjes heb voorgesteld.

Dus bij deze:

Mijn naam is Amarins Sytema, ik ben 34 jaar jong en sinds 2012 mede-eigenaar van het administratiekantoor wat mijn moeder 25 jaar geleden begonnen is.

Mijn carrière is echter niet op kantoor begonnen, maar achter de bar. Tijdens en na mijn studie International Hospitality Management heb ik een aantal jaren verschillende (leidinggevende) functies in de horeca gehad. Prachtig vak, er zijn dagen dat ik het nog steeds mis.

Na een deeltijdstudie Bedrijfseconomie en een korte maar heftige loopbaan bij een middelgroot accountantskantoor heb ik uiteindelijk de sprong in het diepe gemaakt en ben ik bij het bedrijf van mijn moeder ingestapt. Niet zonder risico, want op dat moment was de omvang en winst niet groot genoeg om 1 volledig inkomen uit te halen, laat staan 2. Groei was dus noodzakelijk en na bijna 5 jaar durf ik nu wel te zeggen dat we het hoofd goed boven water kunnen houden.

 

Zoals gezegd ben ik al 2 jaar lid van Higherlevel en dit is mijn eerste bericht. Conclusie: ik ben een lurker en wel van de ergste soort. Ik lees bijna iedere draad, ben een meester in het gebruiken van de zoekfunctie, maar reageer zelden tot nooit. Dat betekent niet dat ik de bijdragen niet waardeer, hooguit betekent het dat iemand mij al voor was of dat ik niks zinnigs bij te dragen heb aan het onderwerp.

Omdat een forum geen echt forum kan zijn zonder de bijdragen van de leden zal ik beloven om toch mijn best te doen zo nu en dan mijn visie te delen, maar voor nu denk ik dat het veilig is te stellen dat dit bericht voorlopig mijn langste bijdrage zal zijn.

 

Voordat ik terugkeer naar mijn lurker-status wil ik nog even mijn waardering uitspreken voor de beheerders en actieve leden van dit forum. Ik sta er iedere keer weer versteld van wat voor prachtige bron van informatie Higherlevel is, met zoveel diversiteit, kennis en expertise onder de leden. De drive en bereidheid om mede-ondernemers te adviseren en te helpen vind ik erg bijzonder.

 

met vriendelijke groet,

Amarins

 

Wij doen waar we goed in zijn, dat is al gek genoeg.

Link naar reactie

@Amarins, liever laat dan nooit ;), dus ook jij alsnog welkom op Higherlevel!

 

Voordat ik terugkeer naar mijn lurker-status wil ik nog even mijn waardering uitspreken voor de beheerders en actieve leden van dit forum. Ik sta er iedere keer weer versteld van wat voor prachtige bron van informatie Higherlevel is, met zoveel diversiteit, kennis en expertise onder de leden. De drive en bereidheid om mede-ondernemers te adviseren en te helpen vind ik erg bijzonder.

Dank voor deze mooie woorden. Blijken van waardering worden zeer op prijs gesteld.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Na al een aantal jaar op en af meegelezen te hebben op dit prachtige forum is het nu tijd voor een actievere rol te beginnen met mij voor te stellen. Mijn naam is Rutger Palm en ik help, vanuit mijn achtergrond in de commercie, MKB-bedrijven met het beter verwoorden en behalen van omzet.

 

Hiervoor heb ik jarenlang met een compagnon in de software-industrie gewerkt en ben nu met een paar omzwervingen via de elektrotechniek, installatiewereld en de biolife schiences weer terug als marketingadviseur.

 

Adviseur, omdat ik er rotsvast van overtuigd ben dat veel bedrijven hun waardepropositie en business model niet goed (genoeg) voor elkaar hebben, daardoor nodeloos risico lopen en omzet laten liggen terwijl ik ze daar fantastisch mee kan helpen.

 

Verder woon ik (wij, ik ben getrouwd), ook na wat omzwervingen, aan de rand van de Achterhoek, prachtig in het groen, weinig files en verkeerslichten, mooi om te wandelen en te fietsen.

 

www.rutgerpalm.com

Link naar reactie

Hallo Perry,

 

dank voor je reactie.

 

Ik heb even naar je website gekeken om te zien wie er achter Perry Broeders zit. Duidelijke site. Ik heb wel een opmerking over iets dat me opviel. Ik heb net voor mezelf een nieuwe website gemaakt en ben daarbij op de "regel" gestoten dat een prettig leesbare tekst maximaal 66 karakters bevat. Bij teksten die over de volle breedte van het scherm gaan moet de lezer zijn oog helemaal van links naar rechts bewegen. Dat is voor veel lezers vermoeiend. Hij/zij haakt dus sneller af. Doel gemist!

 

Met groet, Rutger

www.rutgerpalm.com

Link naar reactie

Dag leden van Higherlevel,

 

Allereerst wil ik even melden wat voor een fantastische plek dit is. En nog gesponsord door de overheid ook!!!

 

Op dit moment 24 jaar en vrij nieuw in het ondernemen. Heb wel altijd het idee gehad om een eigen bedrijf te hebben.

 

Laatste tijd veel boeken gelezen over ondernemerschap en persoonlijk leiderschap. Ik lees ook over voeding.

 

Recent heb ik een "winkel" geopend op bol.com. Waar ik tweedehands boeken verkoop die ik bij de lokale kringloper inkoop. Daarnaast heb ik ook nog via marktplaats enkele fietsen gekocht, die ik weer doorverkocht via hetzelfde kanaal. Op dit moment heb ik nog één fiets te koop staan en loopt bol.com nog. Maar beiden laat ik langzaam aflopen.

 

Want ik wil nu meer de innovatieve kant op. Waarbij ik producten ontwerp die schaalbaar zijn en deze vervolgens aan de massa distribueer.

 

Met mijn 24-jarige leeftijd kan ik ongetwijfeld een frisse blik geven op bepaalde dingen.

 

En ik hoop vooral veel feedback te krijgen. Maar ik ben al blij als ik mijn ideeën met jullie kan delen en mezelf verantwoordelijk kan houden aan het ondernemen van actie, het moeilijkste gedeelte.

 

Bedankt voor het lezen

 

En ik wens iedereen veel ondernemersgeluk!

 

Groet,

 

Marek

Link naar reactie

Goedemorgen,

 

Alvorens onze vragen hier "zomaar" te plempen, willen we ons graag eerst voorstellen. Wij zijn een echtpaar uit het Brabantse land, wat genieten hoog in het vaandel heeft staan.

 

Beiden onze achtergrond in het ondernemerschap, op diverse vlakken.

"Schade en schande (wijs geworden ?)", "klappen van de zweep" en meer van dit soort dooddoeners staan op onze CV.

 

Wij zijn voornemens om binnen afzienbare tijd een nieuwe onderneming op te starten in een voor ons vrij nieuw segment.

 

Natuurlijk stuiten we op vragen waar we zo maar niet uit komen, en zouden daar graag jullie hulp soms bij inroepen.

 

We hebben ons als koppel ingeschreven, omdat we deze keer ook als koppel een nieuwe uitdaging aangaan. We zullen dan ook beiden vragen stellen of antwoorden geven, indien hierom gevraagd wordt.

 

Wij hopen een gezellige en voornamelijk leerzame tijd op HL door te brengen !

 

Met groet,

Link naar reactie

Hallo HL'ers,

 

Na lang te hebben gelurkt en al veel geleerd te hebben op dit forum, dacht ik dat het wel eens tijd werd me ook voor te stellen. Mijn naam is Mike Bruin, ik ben op dit moment student (Technische Natuurkunde, dus geen vragen voor mijn studie hier ;) ), en ben al een poosje aan het voorbereiden op het starten van mijn bedrijf. Het idee van mijn bedrijf is dat ik andere bedrijven help met de beveiliging van hun IT, door vanuit het perspectief van de aanvaller het betreffende systeem door te lichten. Binnenkort meer hierover in een post in het "Wat vinden jullie van mijn..." forum.

 

Ik hoop, en verwacht, in de komende tijd nog heel veel te leren op en rondom dit forum. Daarnaast ben ik uiteraard van plan mijn kennis en expertise, waar relevant, te delen met de leden van dit forum.

 

Groeten,

 

Mike

Link naar reactie

Hallo ;D

 

 

[*]Student International Development Management, Major; Sustainable Value Chains

[*]Aanstaand ZZP'er detailhandel

[*]Drinkt uitsluiten zwarte Arabica koffie

 

Ik ben een student aan VHL in Velp, een dorpje bij Arnhem. Ik heb contacten gemaakt tijdens mijn buitenlandse stage in het eerste semester van dit jaar. Na een open sollicitatie aan een Duits bedrijf, ben ik aangesteld om de Nederlandse markt op mij te nemen. Van mij wordt verwacht dat ik een eenmanszaak opzet.

 

Wish me luck!

frikandel_speciaal.thumb.jpg.354656675fffc5208fe72a617b43bf7f.jpg

They tried to bury us, they didn't know we were seeds.

Link naar reactie

Beste Mike en Rutger,

 

Beiden welkom op Higherlevel en veel succes met het (aanstaande) ondernemerschap!

 

Mocht je (niet studiegerelateerde) ondernemersvragen hebben, stel je hier dan gerust, en wees als vers lid ook meer dan welkom op onze nieuwjaarsborrel (op een nog nader te bepalen plaats in Midden Nederland) op vrijdag 6 december. Inschrijven is gratis en kan hier .

 

Naast zwarte arabica koffie schenken we daar ook andere dingen, o.a. met dit spul ;)

320px-Ethanol-2D-flat.png

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Na een open sollicitatie aan een Duits bedrijf, ben ik aangesteld om de Nederlandse markt op mij te nemen. Van mij wordt verwacht dat ik een eenmanszaak opzet.

Ehm...gefeliciteerd? Je bent nu in loondienst om een onderneming te starten? Wordt er zo niet door het Duitse bedrijf geprobeerd om je weer snel van de loonlijst af te krijgen, waarna je voor eigen rekening en risico alle tegenslagen (en sociaal onverzekerd) mag opvangen? Er ontgaat me waarschijnlijk iets.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie

Hoi Prinsrachid,

Praktisch gezien is er nog niets om me mee te feliciteren (toch bedankt), en nee ik ga niet in loondienst, maar ik word dan zelfstandig ondernemer met exclusieve rechten om dit product te verhandelen in Nederland. Om eerlijk te zijn, doelde ik met die sollicitatie wel op een loondienstverband. Momenteel ben ik op zoek (vooral in mijn vriendenkring en netwerk) naar mensen met bruikbare expertise, zo ken ik iemand die een indrukwekkend portfolio heeft op het gebied van online marketing.

Kortom, zij krijgen geen zeggenschap/ aandelen in mijn bedrijf. Ik ben me bewust van de risico's, daarom wil ik me eerst grondig informeren voordat ik iets officieel maak.


Beste Norbert,

Die borrel zat ik al te overwegen, dank je voor de uitnodiging. Wie weet zie je me daar!

Morgen is er ook een bijeenkomst in Utrecht georganiseerd door de KvK, daar ben ik ook aanwezig.

 

They tried to bury us, they didn't know we were seeds.

Link naar reactie

Hallo HL, zoals op ieder forum is het een goede gewoonte om jezelf even voor te stellen. De Zoek-functie bracht dit topic echter niet naar boven, dus het was even zoeken, gelukkig snel genoeg gevonden... ;)

 

Mijn naam is Mark, nu nog geen ondernemer, wel met het goede voornemen om dat te worden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.