De Grote Voorstel-Draad van HigherLevel : Welkom!

Aanbevolen berichten

Ik zou je portfolio opschonen. In een aantal categorien staan fotos die niet mooi zijn (smaak misschien) maar vooral technisch gewoon slecht zijn (technisch als in verkeerd opgeslagen / te hoge compressie) Daarnaast staan sommige fotos tweemaal in hetzelfde portfoliobestand.

Link naar reactie

Herman,

 

Welkom op het forum jongen! In het begin moet je misschien even je weg vinden (en even doorbijten). Stel zinnige vragen, dan krijg je ook bruikbare antwoorden. Probeer met jouw kennis anderen van dienst te zijn, ook al denk je misschien dat jouw bijdrage in het geheel minimaal is. Hoe meer je deelt, hoe meer je terug krijgt. Bereid je voor op een directe manier van meningen ventileren, maar besef je dat iedereen hier het beste met je voor heeft.

 

We zien uit naar je eerste inhoudelijke bijdragen!

 

Veel plezier.

Link naar reactie

Beste HL-ers,

 

Mijn naam is Ard Triepels. Sinds drie jaar zelfstandig ondernemer in de industriele automatisering.

De afgelopen tijd heb ik regelmatig diverse topics op dit forum gevolgd. De wijze van support van de leden onderling spreekt mij erg aan.

Daarom zie ik dit dan ook als een mogelijkheid mijn wereld een stukje groter te maken.

 

Link naar reactie

Hoi Allemaal,

 

Ik ben Melissa Valkenburg en sinds eind september dit jaar officieel ondernemer.

Ik heb een freelance webdesignbureau opgericht waarmee ik op dit moment alleen naast mijn studie werk.

Als ik klaar ben met mijn studie ben ik van plan om misschien fulltime te gaan werken.

De plannen zijn redelijk groot, mijn doel is om tegen die tijd voldoende gespaard te hebben om te investeren in een kantoor.

Want dan kan ik proffesioneel klanten gaan ontvangen wat nu nog gewoon niet mogelijk is.

Ik hoop hier veel info te lezen en dingen te leren over het ondernemerschap wat ik erg intressant vind.

 

Groetjes,

 

Melissa

Link naar reactie

Welkom.

 

Complimenten voor je website. Ik zou wel opletten met zulke lage prijzen, alleen al in het overleg met de klant gaat veel tijd zitten. Ik zou de stockfoto's op je website aanpassen in wat eigen foto's, dit zijn wel heel overduidelijk stockfoto's.

 

Hoi,

 

Bedankt voor de tip en het compliment.

Ja omdat ik geen eigen kantoor heb besloot ik stockfoto's te gebruiken, maar ik zal wel kunnen proberen om andere foto's te maken!

 

Het portfolio is ook nog niet groot maar dat komt omdat ik alleen nog maar werk geplaatst heb vanaf Ygo Webdesign bestaat en dat is nog niet zo lang hihi.

 

Groetjes,

 

Melissa

Link naar reactie

Zoals Maarten al aangeeft, qua prijzen moet je oppassen. Met die tarieven kan je met de beste wil van de wereld geen levensvatbaar bedrijf opbouwen.

 

Een site voor 100 euro, flash animaties voor 25 euro, uurtarief van 25. Naast je studie is het wellicht een leuk zakcentje extra maar als je ooit de stap naar fulltime ondernemer wil maken gaat dat niet werken. Het komt erop neer dat je dan toch al gauw een site of 10-15 per maand moet bouwen om uberhaupt een inkomen voor jezelf te hebben. Hetgeen niet echt reeel is, zoveel opdrachten haal je structureel nooit binnen.

 

Dus zal je je tarieven sterk naar boven moeten schroeven waardoor je je in de tussentijd opgebouwde klantenkring tegen je in het harnas jaagt.

 

Je hebt je qua prijsstelling overduidelijk gericht op de hobby bureautjes die voor bodemprijzen sites bouwen. Op zich begrijpelijk gezien je huidige insteek (extra inkomsten), maar dus niet als je tzt serieus grotere plannen hebt.

 

Het is niet voor niets dat 400-500 euro als absolute bodemprijs gezien wordt bij de serieuze aanbieders (de hobby bureaus daargelaten).

 

Sowieso vraag ik me af of je uberhaupt wel uitkomt met je werkzaamheden voor die prijzen. Flash is bijvoorbeeld redelijk bewerkelijk en als een animatie wat complexer wordt zit je voor 7 euro per uur je Flash element in elkaar te schroeven.

 

Je site ziet er overigens netjes verzorgt uit, mijn complimenten.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Site ziet er netjes uit, al vind ik het wel wat simpel voor een webdesign bureau. Dit is natuurlijk ook jouw visitekaartje

 

In je portfolio staan nu 2 sites en op je site geef je aan dat je al vanaf 2007 bezig bent. Dit komt op mij over als niet heel professioneel 2 sites in 1 jaar. Ik zou daardoor niet zo snel voor jou kiezen ook al ben je goedkoop.

 

Op je site zeg je Betaalbaar Webdesign is bijna niet meer te vinden, maar bij Ygo Webdesign nog wel! is dit je USP dat je goedkoop bent? Wil je graag goedkoop zijn of wil je goed zijn?

 

Succes met de business.

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Zoals Maarten al aangeeft, qua prijzen moet je oppassen. Met die tarieven kan je met de beste wil van de wereld geen levensvatbaar bedrijf opbouwen.

 

Een site voor 100 euro, flash animaties voor 25 euro, uurtarief van 25. Naast je studie is het wellicht een leuk zakcentje extra maar als je ooit de stap naar fulltime ondernemer wil maken gaat dat niet werken. Het komt erop neer dat je dan toch al gauw een site of 10-15 per maand moet bouwen om uberhaupt een inkomen voor jezelf te hebben. Hetgeen niet echt reeel is, zoveel opdrachten haal je structureel nooit binnen.

 

Dus zal je je tarieven sterk naar boven moeten schroeven waardoor je je in de tussentijd opgebouwde klantenkring tegen je in het harnas jaagt.

 

Je hebt je qua prijsstelling overduidelijk gericht op de hobby bureautjes die voor bodemprijzen sites bouwen. Op zich begrijpelijk gezien je huidige insteek (extra inkomsten), maar dus niet als je tzt serieus grotere plannen hebt.

 

Het is niet voor niets dat 400-500 euro als absolute bodemprijs gezien wordt bij de serieuze aanbieders (de hobby bureaus daargelaten).

 

Sowieso vraag ik me af of je uberhaupt wel uitkomt met je werkzaamheden voor die prijzen. Flash is bijvoorbeeld redelijk bewerkelijk en als een animatie wat complexer wordt zit je voor 7 euro per uur je Flash element in elkaar te schroeven.

 

Je site ziet er overigens netjes verzorgt uit, mijn complimenten.

 

Ja ik wil opzich wel hogere bedragen vragen maar ik vraag mij af wil de consument dat voor een student in opleiding dat gaan betalen?

Ik merk idd met Flash dat ik voor dat bedrag soms erg lang bezig ben en dat dit eigenlijk omhoog moet.

 

Is het redelijk om voor een website van mijn kwaliteiten 400-500 euro te vragen?

Jullie kunnen oordelen op de site: http://www.ygowebdesign.nl en mijn portfolio.

Graag jullie advies!

 

Een uurtarief van 25 euro voor de logo's is mooi vind ik zelf maar zou altijd hoger kunnen.

Link naar reactie

Ja ik wil opzich wel hogere bedragen vragen maar ik vraag mij af wil de consument dat voor een student in opleiding dat gaan betalen?

 

Je hoeft op je website toch niet te melden dat je nog geen ervaring hebt? Zorg er gewoon voor dat je een aantrekkelijke website krijgt, en een aantrekkelijk portfolio. Je kunt deze makkelijk wat verder opvullen door gratis of tegen een laag tarief designwerk voor not-for-profit organisaties te doen. Je krijgt dan naamsbekendheid en klanten zien een gevulder portfolio wat meer vertrouwen uit straalt. Aan je website kan een klant niet zien hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt, je website moet juist overtuigen dat je goed bent en veel ervaring hebt.

Link naar reactie

Plus e.e.a. is ook afhankelijk van je insteek: ga je voor bedrijven of ga je voor consumenten.

 

Je noemt net zelf consumenten, die gaan inderdaad niet meer betalen dan maximaal 100 euro. Dus dan zou je weer goed gepositioneerd zijn qua prijs. Maar die betalen in principe nooit al te druk voor een website, dus dat gaat ook niet structureel werken.

 

En zoals ik al aangaf: voor nu, als bijverdienste, kan het op zich wel, het verdient beter als bij de AH ;D Maar als je echt ambities hebt voor na je studie moet je het anders aan gaan pakken.

 

Kwaliteit zou je USP dienen te zijn, niet de prijs. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Al snap ik ook wel dat het makkelijker praten is als je zoals ik ruim 10 jaar dit werk doet.

 

Je sites zien er op zich wel verzorgd uit maar erg simpel qua vormgeving, zo ook je eigen site (wel verzorgd maar erg eenvoudig), dus of je hiermee reeds voor hogere tarieven zou kunnen werken weet ik niet.

 

Ik sluit me wederom bij Maarten aan: werk aan je site, werk aan je portfolio. Zorg voor mooie aantrekkelijk vormgegeven projecten. Dat spreekt een potentiele klant aan, niet het feit dat je sinds 2007 bezig bent en dan inderdaad 2 sites in 1 jaar hebt gerealiseerd (en per saldo 200 euro hebt verdient, de klant kan ook rekenen). Punt is dat je de klant het gevoel moet geven dat deze te maken heeft met een ervaren bedrijf.

 

Wat mij overigens altijd wel verbaasd is dat aspirant webdesigners er vaak niet voor zorgen dat hun eigen site (het visitekaartje notabene!) het neusje van de zalm is. Vaak zien die eruit alsof ze in een middagje in elkaar geknutseld zijn.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Plus e.e.a. is ook afhankelijk van je insteek: ga je voor bedrijven of ga je voor consumenten.

 

Je noemt net zelf consumenten, die gaan inderdaad niet meer betalen dan maximaal 100 euro. Dus dan zou je weer goed gepositioneerd zijn qua prijs. Maar die betalen in principe nooit al te druk voor een website, dus dat gaat ook niet structureel werken.

 

En zoals ik al aangaf: voor nu, als bijverdienste, kan het op zich wel, het verdient beter als bij de AH ;D Maar als je echt ambities hebt voor na je studie moet je het anders aan gaan pakken.

 

Kwaliteit zou je USP dienen te zijn, niet de prijs. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Al snap ik ook wel dat het makkelijker praten is als je zoals ik ruim 10 jaar dit werk doet.

 

Je sites zien er op zich wel verzorgd uit maar erg simpel qua vormgeving, zo ook je eigen site (wel verzorgd maar erg eenvoudig), dus of je hiermee reeds voor hogere tarieven zou kunnen werken weet ik niet.

 

Ik sluit me wederom bij Maarten aan: werk aan je site, werk aan je portfolio. Zorg voor mooie aantrekkelijk vormgegeven projecten. Dat spreekt een potentiele klant aan, niet het feit dat je sinds 2007 bezig bent en dan inderdaad 2 sites in 1 jaar hebt gerealiseerd (en per saldo 200 euro hebt verdient, de klant kan ook rekenen). Punt is dat je de klant het gevoel moet geven dat deze te maken heeft met een ervaren bedrijf.

 

Wat mij overigens altijd wel verbaasd is dat aspirant webdesigners er vaak niet voor zorgen dat hun eigen site (het visitekaartje notabene!) het neusje van de zalm is. Vaak zien die eruit alsof ze in een middagje in elkaar geknutseld zijn.

 

Najah zoals ik al zei staan alleen de site's erop vanaf ik begonnen ben eind september. Misschien zou ik dat erop moeten zetten dat het vanaf eind september is.

Link naar reactie

Dat je geen kantoor hebt zie je een beetje als een nadeel lees ik tussen de regels door? Je kunt het ook omdraaien, de klant heeft meestal wel een kantoor en vind het vast wel handig dat je bij hun komt. Zo kun je ook direct de sfeer van het bedrijf aanvoelen enzo.

 

Die flyer op de site van die schoonheidssalon, heb je die ook gemaakt? Zou zorgen dat de site daar meer op lijkt, ziet er goed uit.

 

Heb je voordat je begon geen websites of andere producten gemaakt? Waarom laat je dat niet zien? Anders zou ik zeggen ga eerst eens flink aan de weg timmeren om je portfolio uit te breiden. Trek je stoute schoenen aan en ga bij bedrijven langs waarvan jij vindt dat er een nieuwe site moet komen.

 

Oh, en eh, in je logo staat "profesional", dat komt bij mij niet zo professioneel over. ;)

Link naar reactie
Wat mij overigens altijd wel verbaasd is dat aspirant webdesigners er vaak niet voor zorgen dat hun eigen site (het visitekaartje notabene!) het neusje van de zalm is. Vaak zien die eruit alsof ze in een middagje in elkaar geknutseld zijn.

 

Wij hebben vanaf onze start jarenlang één enkele, heel summiere en cleane pagina online gehad, en hebben al snel mensen kunnen inschakelen en konden aan het werk voor grote tot zeer grote klanten. Ook onze huidige website is geen supervet uithangbord van ons kunnen en qua tekstuele inhoud momenteel enigszins verouderd zelfs, maar het boeit amper want men komt er toch alleen maar voor NAW-gegevens. We krijgen toch geen klanten via onze site.

 

Ik heb juist het idee dat iedereen zich verkijkt op de eigen site en daar onnodig veel tijd aan kwijt is. Ook de opmerkingen in de sitechecktopics op dit forum gaan vaak over dat soort kleine details. Terwijl het ontwikkelen van je netwerk, het krijgen en houden van tevreden klanten, het opdoen van echt waardevolle kennis en het (online) opzoeken van potentiële klanten en je daar profileren, véél meer vruchten opleveren! :)

 

(P.S. Dit is een tip, er zijn ongetwijfeld andere manieren, maar dit is hoe wij het deden toen we een pure webbouwer waren).

Link naar reactie

Wat mij overigens altijd wel verbaasd is dat aspirant webdesigners er vaak niet voor zorgen dat hun eigen site (het visitekaartje notabene!) het neusje van de zalm is. Vaak zien die eruit alsof ze in een middagje in elkaar geknutseld zijn.

 

Wij hebben vanaf onze start jarenlang één enkele, heel summiere en cleane pagina online gehad, en hebben al snel mensen kunnen inschakelen en konden aan het werk voor grote tot zeer grote klanten. Ook onze huidige website is geen supervet uithangbord van ons kunnen en qua tekstuele inhoud momenteel enigszins verouderd zelfs, maar het boeit amper want men komt er toch alleen maar voor NAW-gegevens. We krijgen toch geen klanten via onze site.

 

Ik heb juist het idee dat iedereen zich verkijkt op de eigen site en daar onnodig veel tijd aan kwijt is. Ook de opmerkingen in de sitechecktopics op dit forum gaan vaak over dat soort kleine details. Terwijl het ontwikkelen van je netwerk, het krijgen en houden van tevreden klanten, het opdoen van echt waardevolle kennis en het (online) opzoeken van potentiële klanten en je daar profileren, véél meer vruchten opleveren! :)

 

(P.S. Dit is een tip, er zijn ongetwijfeld andere manieren, maar dit is hoe wij het deden toen we een pure webbouwer waren).

 

Grappig dat je het opmerkt idd, ondanks de misschien simpele maar toch volgens mijn mening stylvolle site heb ik op dit moment in korte tijd en met weinig promotie 5 klanten lopen, waar ik serieus voor aan de slag ben.

 

Tuurlijk is het wel handig om een serieus ogende site te hebben je word er denk ik zeker wel op beoordeeld. Maar het hoeft niet persee het beste zijn wat je ooit gemaakt hebt.

 

Je kunt het ook zo zien als je daarna voor de klant iets beter's maakt dan dat je eigen site is kunnen ze juist positiever zijn omdat het een mooiere site is dan verwacht ;)

Link naar reactie

Hallo en welkom.

 

Met deze huidige prijzen heb je een klant erbij.

Ik zal van de week contact met je opnemen voor 2 of 3 site's.

 

Okey bedankt ik hoor het vanzelf wel! Ja ik ben van plan de komende tijd gewoon deze prijzen aan te houden.

Tot dat ik een beter gevuld portfolio heb en tegen die tijd ben ik natuurlijk zelf ook verbeterd.

Ik merk namelijk bij elke site die ik maak dat er verbetering in zit.

 

En bedankt Ard voor het welkom heten ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.