• 0

waarde inbreng in natura

Hallo,

 

bij het opstarten van een venootschap is er een volgestort kapitaal vereist maar daarnaast kan je ook inbreng in natura doen.

Stel nu dat mijn inbreng ervaring en klanten zijn: ik zou bijvoorbeeld een omzet van 12000 euro jaarlijks kunnen garanderen van mijn klanten. Hoe bruikbaar is dit als het gaat over inbreng.

 

Bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

livecap,

 

Bedoel je een BV? En bedoel je met iemand samen een bedrijf beginnen?

 

Indien het laatste het geval, is een VoF overwegen waard. Bij een VoF heb je geen inbreng nodig.

 

Wat je meent in te kunnen brengen in natura is GEEN natura.

 

Maar als jullie met een VoF zouden beginnen en je inderdaad een capaciteit hebt klanten voor jaarlijks E 12.000 binnen te brengen dan is dat een goed begin. Vervolgens gaan jullie hard werken en over 2 jaar maken jullie een BV. van de VoF.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Je kan (in Nederland) prima goodwill inbrengen, mits die aanwezig is. Dat wil zeggen dat je het al wel opgebouwd moet hebben, en niet in de BV gaat opbouwen. En je zal dan een accountant moeten hebben die de boel van een verklaring van de waarde voorziet.

 

Inbreng in een Belgische BVBA is echter aan Belgische wetgeving onderworpen, er zijn hier niet heel veel mensen die dáár verstand van hebben. Ik ook niet, dus helaas kan ik je hiermee niet verder helpen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

beste Livecap

 

Als je vragen hebt over inbreng in een vennootschap naar Belgisch recht, dan is dit NL forum niet voor jou. (lees wel mijn PS)

Topic gaat op slot.

 

Als iemand een ter zake doende antwoord kan geven, PM me even, dan open ik het topic weer.

 

groet

Joost

 

PS: ik denk dat de inbreng van klanten en omzet ook in België te vertalen valt naar goodwill. Raadpleeg een fiscalist in België zou ik zeggen.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.