• 0

zaak kopen in Duitsland van overwaarde huis.

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt het over 'ons huis', dus de overwaarde zou je samen bij kunnen lenen. Als je dat niet in je huis stopt (bijv verbouwing, is de rente op die overwaarde niet aftrekbaar.

 

Jij en je vrouw lopen een financieel risico als de opbrengsten van het hotel niet genoeg zijn om de huur voldoende termijnen te betalen. Daarnaast kan het hotelpand in waarde zakken. Als het hotel dan ook nog faiiliet gaat heb je een probleem.

 

Er zijn nog wel meer zaken waar je rekening mee moet houden, maar dan moet je toch wat meer gericht vragen stellen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt met dit antwoord Fred. Het zit eigenlijk zo dat mijn vrouw hier in Nederland wil blijven wonen en af en toe naar Duitsland komt. Ik heb een gedeeltelijke wao uitkering dus ik doe niet mee in de zaak. Mijn vrouw en haar vriendin willen een VOF oprichten en dan hebben we geadviseerd gekregen eerst het pand te huren en daarna met eerste recht van koop het te kopen. Er is wel een probleem, het hotel moet opgeknapt worden, en als het hotel niet draait dan ben ik natuurlijk wel de renovatiekosten kwijt. Of heb jij een andere oplossing??

 

Gr Bert.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eerder een VOF gehad, en het is inderdaad zo, dat je persoonlijk aanspakelijk wordt gesteld.

En ik krijg geen inkomen uit de toekomstige zaak dus heeft geen invloed op mijn uitkering.

En een beetje risico hoort bij ondernemen.

Maar wat bedoel je met je handtekening? Ik moet alles nog ontdekken, maar vind het wel een gave site!!!

 

Gr Bert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.