• 0

The quest for broadband Internet

Schaapjes, koeien, varkes, groen landschap en vogeltjes! Allemaal hardstikke tof, maar kunnen ze daar ook nog breedband aan toevoegen!?

 

Is er iemand die toevallig ooit van Ottoland gehoord heeft, en zo ja (wat ik niet verwacht), heb je dan ook van een breedband provider in Ottoland gehoord???

 

:zuurallemaal:

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

:zuurallemaal:

 

Ik ga maar in de zon zitten...

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ehhhh ... alle koeien met staart aan elkaar knopen ... aan het eind van de rits kippen met hun poten vastbinden, voorop een hoogvlieg kuiken en yeahhhh we hebben breedband

Dat is de enige optie die ik nog niet geprobeerd hebt.

 

Heb een tijdje geleden jan en alleman gebeld, maar de technologie staat voor nix in de breedste zin van het woord wat breedbandboerderie betreft.

 

Kreeg een keer per e-mail een aanbieding voor breedband. Ik gelijk die mensen uitgenodig. Blij dat ze waren met zo'n snelle reactie op hun e-marketing.

Gni, gni, gni ... met staart tussen de benen gingen ze er weer vandoor.

 

Alles gaat zo FUCKING traag hiero!

 

Gat in de markt ... wie komt er kabelen in Ottoland?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Internet via de sateliet geprobeerd? Schijnt redelijk goed te zijn en niet eens zulke hoge maandelijkse kosten (alleen aanschaf is redelijk duur :().

 

Zie:

www.hertzinger.nl

www.bysky.nl

www.ses-astra.com/multimedia

www.ision.nl

 

Iemand ervaringen met deze providers?

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Een nieuw persbericht over breedband internet via de satelliet:

 

Internettoegang via satelliet voor particulieren en MKB.

 

Satelliet ISP Xantic biedt voortaan ook internettoegang via de satelliet voor particulieren en het MKB. Tot nu toe was de dienst alleen beschikbaar voor professionele gebruikers, het bedrijf zegt dit te hebben veranderd vanwege "de reacties uit de markt". De satelliet-verbinding wordt overigens alleen gebruikt voor het downloaden (wat een snelheid van 1,8 Mbps moet opleveren), uploaden geschiedt via een inbel- of Virtual Private Network-verbinding.

 

http://www.xantic.net

http://www.xanticbroadband.com

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

hmm, een redelijk vervelende contractvorm hebben deze lui:

 

The download MB amounts are set according to pricing plan purchased. Once the MB limit is consumed before a time period of 31 days from the start of the service, the account will be frozen. After the 31 days are up, the service will be re-activated again with a new MB allowance. It is not possible to buy extra MBs once your download limit is reached before the end of the month.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Vrijdag, 31 Mei 2002 - Expertgroep: 2 miljard voor breedband in komende kabinetsperiode

 

De Expertgroep Breedband wil dat de overheid de komende kabinetsperiode ongeveer twee miljard euro uitgeeft aan breedband. In 2015 moet een glasvezel-basisinfrastructuur van minstens 10 Mbps langs vijf miljoen huishoudens lopen. De overheid moet die structuur niet zelf aanleggen, maar een regierol vervullen en als launching customer de markt stimuleren.

 

Misschien kunnen ze ottoland ook even meenemen en ik kan ook wel wat glasvezel gebruiken. Casema laat het namelijk ook nog al eens afweten. Tja en ik las dat raefro nog een 33k modem heeft.. Hmm nog 13 jaartjes wachten

Link naar reactie
  • 0

2 miljard euro !!! volgens mij zijn ze weer eens van de pot gerukt. Net zo'n wezeloos project als de betuwelijn. De overheid als launching customer? Op zich een prima idee. Maar 2 miljard voor de kabel cowboys? NO WAY. Wie bedenkt zoiets. Dit plannetje kost meer dan 1000 piek per huishouden!!!

 

Ook al zit ik hier in breukelen met smart te wachten op een ADSL aansluiting (zit er voorlopig niet in), 1000 piek voor breedband in mijn huis vind ik echt wat veel van het goede. En ik weet zeker dat mijn buren er net zo over denken. Wat een onzinproject. Traditioneel vallen dit soort mega projecten ook nog eens twee keer zo duur uit en dan betalen we 2000 piek per huishouden. Kun je leuk van op vacantie met z'n allen.

 

Aanzetje van de overheid OK, maar daarna moet de gebruiker betalen, of het wordt een overheids netwerk. Dat kan natuurlijk ook.

 

De zure groeten van nils :zuur:

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

:discussie:

Tja het is zeker veel geld.. Maar wat gebeurt er als we niet investeren? Er gaan steeds meer stemmen op dat Nederland van Distributieland naar Informatieland moet. En breedband speelt hier volgens mij een grote rol bij. Als je de kosten van dit project en die van de betuwelijn (4,55 miljard) naast elkaar bekijkt van het nog wel mee. Hier moet inderdaad wel bij gezegd worden dat de 1e schattingen van de betuwelijn 1,59 miljard waren, maar je mag hopen dat ze daar nu van geleerd hebben. Ik ben overgens van mening dat de betuwelijn ook GEEN slecht idee was, maar het succes was wel van veel factoren afhankelijk. Waaronder die van de km-heffing die met het nieuwe kabinet van de baan lijkt. Dus als ze de kosten van dit breedband project onder de 2 miljard houden mogen ze hem van mij aanleggen, ook nederland moet met zijn tijd mee.

Link naar reactie
  • 0

Die 4,5 miljard waren volgens mij nog oude guldens, maar ik kan me vergissen. De praktijk wijst uit dat ALLE grote infrastructurele projecten 2x zo duur worden. De Deltawerken, de zuiderzeelijn, de zuidtangent, de noordzee standen, en straks de HSL. Als deze projecten waren begroot op de ware kosten, zouden ze er nooit gekomen zijn.

 

Wat betreft de investering in breedband, de overheid kan optreden als launching customer voor haar eigen organisatie of bijvoorbeeld de scholen. Dan ligt de backbone er. De kennisintensieve bedrijven willen en kunnen er gewoon voor betalen. Het feit dat een aansluiting in het begin erg duur is maakt niet uit. Als er een hebt, kun je er concurrentieel voordeel mee opdoen. En als je hem niet echt nodig hebt moet je hem niet nemen.

 

Zo, dan is de economie in ieder geval gered. Maar waarom is het zo belangrijk dat ik en mijn overbuurvrouw van 70 breedband in de huiskamer hebben? Ik zie dan niet. Als het meerwaarde voor me heeft, dan betaal ik er voor. Ik heb het liever niet collectief door mijn strot geduwd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Die 4,5 miljard waren volgens mij nog oude guldens
Nee, helaas zijn dit euro's.. (http://www.betuweroute.nl/pagina.html?paginaid=316)

 

Wat betreft de investeringen in breedband, zie ik hier vergelijkingen met het telefoonnet. De burger kan niet zonder deze infrastructuur en ik denk dat voor internet in de toekomst hetzelfde opgaat. Let wel dat we praten over het jaar 2015 (daarnaast moet rekening gehouden worden met het feit dat dit soort projecten ook qua tijd uitlopen). De mensen die nu 55 zijn hebben ook recht op deze infra als zij 70 zijn, net als de 70 jarigen nu de telefoon hebben.

De kennisintensieve bedrijven willen en kunnen er gewoon voor betalen. Het feit dat een aansluiting in het begin erg duur is maakt niet uit. Als er een hebt, kun je er concurrentieel voordeel mee opdoen.
Dit geldt toch voor alle nieuwe technologien en dit zal blijven gelden, alleen op het moment dat infra voor de gehele bevolking van belang wordt, dient hier ook in geinvesteerd te worden door de overheid...

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ridler, ik ben het met je eens...zit net te zoeken naar de geschiedenis van de telefoon....

want die vergelijking vind ik zeker opgaan!

en ik kan me ook wel in de mening van nils vinden als hij zegt dat

de overheid kan optreden als launching customer voor haar eigen organisatie of bijvoorbeeld de scholen. Dan ligt de backbone er.

En om weer even op het telefoonnet terug te komen:

men ging ook eerst bij de buren telefoneren voordat men zelf een aansluiting nam.

Zodra men het gemak ervan inziet wil men er ook voor betalen.

 

Maar zou het dan in eerste instantie ook weer een soort staatsbedrijf moeten gaan worden of vind je dat de overheid de verschillende bedrijven die breedband kunnen aanleggen moet ondersteunen in hun werkzaamheden. en hoe lang moet er vanuit de overheid ondersteund worden.

 

Greetz,

Tirza

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Blijf mijn vraag, waarom heb ik breedband internet nodig. Waarom heeft IEDEREEN breedband internet nodig. Ik snap het niet. Voor de zakelijke markt komt het er toch wel. Ik kan me ook voorstellen dat zo'n 20% van de huishuidens het graag wil hebben op filmpjes en muziek sneller te downloaden (hoor ik overigens ook bij) maar die andere 80% van de huishoudens schieten er niet veel mee op en worden wel geacht de rekening te betalen.

 

Dit voelt aan als een paternalistische vorm van bedilzucht waar ik helemaal niet goed van wordt. Als ik breedband wil, betaal ik de prijs en als het "te duur" voor me is, neem ik het niet. Dan wacht ik nog even tot het goedkoper wordt.

 

Nee, ik wordt niet wild van deze plannen. Technocraten en bureaucraten prietpraat met een hoog Sport7 gehalte. Zo van "Burgers slaapt zacht, wij weten wel wat goed voor u is". Deze burger bepaald liever zelf waar hij zijn geld aan uitgeeft, ook al betaald hij dan meer.

 

Vriendelijke groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Blijf mijn vraag, waarom heb ik breedband internet nodig. Waarom heeft IEDEREEN breedband internet nodig. Ik snap het niet.

Ik denk dat het meer gaat om het feit dat iedereen internet heeft dan dat het zonodig breedband is. Breedband is min of meer nu gangbaar en mogelijk dus breedband.

 

Ik kan wel enkele redenen bedenken om iedereen op internet aan te sluiten:

* overheidszaken via de computer regelen (stemmen, referendum)

* belasting

* school

* gemeentelijke zaken

 

Ik denk overigens dat dat eerst maar eens meer mogelijk moet zijn, en veiliger. (belasting is zeker mogelijk en de teruggave gaat ook lekker :D)

 

Maar uberhaupt is het denk ik niet eens zo'n slecht idee. Of dit nu daadwerkelijk door de overheid geregeld moet worden is een tweede. Stimulatie is denk ik in ieder geval het minste.

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

En wat dacht je van het stimuleren van thuiswerk, dat scheelt weer files en uitlaatgassen.

voordeel is dan ook nog dat de thuiswerker er weer meer voor zijn of haar gezin is.

Maar daar heb je wel een goede en snelle verbinding voor nodig.

Dus zou het bedrijfsleven daar ook wat voor over moeten hebben.(minder ziekte**, minder in de file, etc)

 

**is dat eigenlijk al een uitgezocht?

PS en wat dacht je van de buurvrouw van 70 die via internet door een druk op de knop haar enige dochter in Amerika kan vertellen dat ze zojuist gevallen is, die vervolgens met een druk op de knop het ziekenhuis of de dokter kan waarschuwen.....

 

(voor de mensen die denken; hoe kan ze nou achter de pc gaan zitten als ze gevallen is...er is vast wel ergens een uitvinder..die een horloge of en draagbaar knopje op de markt brengt die communiceert met de pc/internet)

Tja, ik noem maar wat.

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ehhhh stimuleren die handel.

Als het geld kost, kost het geld. Kunnen we allemaal zelf beslissen.

Behalve telefoon zijn er in de progressie natuurlijk meer items te noemen die ons uiteindelijk voordelen hebben opgeleverd.

Wat dacht je van:

* warm/koud water

* energie (licht aan/uit)

* TV en aangesloten op de kabel zodat ik ook abroad kan kijken

 

Krijg ik toch echt niet voor niets, en wordt op geen enkele wijze gestimuleerd door de overheid. Misschien dat dat ver voor mijn tijd wel het geval was, maar dat is niet de issue. Statement is dat we er toen wellicht ook mensen waren die zeiden "wat mot ik met warm water", maar uiteindelijk zijn we er toch wel errug blij mee.

 

Breedband is onderliggend een fase in de technologie van nu.

Wel of niet hierop een aansluiting willen (en betalen) is een later stadium.

Denk dat het enthousiasmeren van internet een eerste vereiste is. Kan gewoon analoog (ook op de boerderie). Internet is nog steeds niet afhankelijk van breedband. Al zou het mijn werk een stuk makkelijker maken.

 

Of de overheid 2 miljard euro toezegd aan de expertgroep Breedband, is nog maar de vraag?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Over 2 miljard euro gesproken voor breedband.

 

Ik heb een electronische nieuwsbrief ontvangen van Kenniswijk over ontwikkelingen rond Kenniswijk en breedband.

 

Dus mocht je nog intresse hebben in nieuwtjes en 2 miljard euro: het document heb ik attached.

2_miljard_euro.doc

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

(voor de mensen die denken; hoe kan ze nou achter de pc gaan zitten als ze gevallen is...er is vast wel ergens een uitvinder..die een horloge of en draagbaar knopje op de markt brengt die communiceert met de pc/internet)

Tja, ik noem maar wat.

 

 

Je denkt vooruit, en dat is heel goed voor een ondernemer!

Alleen, als er mensen zijn die nu meteen een gat in de markt denken te zien: jammer, dan. Er is een apparaatje dat ouderen/hulpbehoevenden om hun nek kunnen dragen (klein hangertje met drukknop). Dit staat in verbinding met een kastje bij de telefoon, dat bij bediening van de halshanger automatisch een hulpdienst belt. Werkt prima, zolang men in staat is de knop in te drukken.........

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij halen we een aantal zaken door elkaar. Internet is prima en handig. De bestaande breedband oplossingen (DSL en kabel) werken al ook al blijft er veel te wensen over. Daar gaat het in deze discussie niet over.Het gaat hier om 2 miljard euro belastinggeld om als eerste bij 5 miljoen huishoudens "fiber to the home" aan te leggen. Bij alle gezinnen, of je daar nou behoefte aan hebt of niet. Telewerken of mijn belastingformuluer invullen kan ik ook over ISDN of de kabel doen.

 

Ik blijft het een onzin voorstel vinden om de "fiber cowboys" aan omzet te helpen. IK STEM TEGEN!

 

De groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Gaat het je om de manier van besteden en aan wie?

 

We zijn het erover eens dat internet z`n gemakken heeft, via de telefoon, kabel, adsl etc.

Iedereen weet dat dit allemaal best mogelijk is, maar als je naar de ontwikkelingen kijkt zal internetten via de telefoon op den duur een zeldzaamheid zijn.

Alles is er op gebaseerd dat het allemaal sneller en efficiënter moet.

Nu kun je dat allemaal wel rustig gaan afwachten maar een zekere inspanning om naar de mogelijkheden te kijken is denk ik goed.

 

De aan te leggen infrastructuur zal aangelegd en bekostigd moeten worden.

Je kunt erover praten wie dat moet gaan doen,

 

Mijn mening; iedereen zou de mogelijkheid in de toekomst moeten krijgen om zich aan te sluiten, dus NIET starten in kleine gebieden maar zodanig een structuur aanleggen waar iedereen nu of in de toekomst zich bij aan kan sluiten.

Dit zou gefinancierd moeten worden door de overheid

van onze belasting centen ...want alleen op deze manier krijg je terug wat je uiteindelijk zelf hebt betaald.

 

aanvulling: volgens mij gaat het jouw (nils) niet zo zeer om wie het geld(omzet) krijgt, maar meer om de uitvoering.

Zo niet dan zie ik dat wel weer.

Ps; ik vind je teksten zeer prikkelend, ze zetten je tot nadenken..daar hou ik wel van.

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.