• 0

Rechten bij uit de VOF stappen

Hallo allemaal,

 

Momenteel run ik een VOF samen met een partner. De VOF maakt momenteel geen winst maar er is de afgelopen drie jaren wel aardig geinvesteerd zodat er ondertussen wel uitzicht is op mogelijke winst.

 

Als ik nu uit de VOF stap, kan ik dan enig recht laten gelden op gedane investeringen of eventuele winst die hieruit voortkomt in de toekomst?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Momenteel run ik een VOF samen met een partner. De VOF maakt momenteel geen winst maar er is de afgelopen drie jaren wel aardig geinvesteerd zodat er ondertussen wel uitzicht is op mogelijke winst.

 

Als ik nu uit de VOF stap, kan ik dan enig recht laten gelden op gedane investeringen of eventuele winst die hieruit voortkomt in de toekomst?

 

Kijk in het VOF contract, wat daarin is afgesproken...

Link naar reactie
  • 0

Ok, dank voor de reacties.

 

Blijkbaar is het wel common practise een uitkoopsom te onderhandelen dus, voor de gedane investeringen?

 

Zelf vind ik dit - uiteraard - reeel. Maar wat als mijn partner hiermee niet akkoord gaat? Als ik eenzijdig uit de VOF stap, wat rest er dan van de VOF? Die houdt dan op te bestaan, nietwaar? Wat betekent dit bijvoorbeeld voor de bijbehorende internet domeinnamen? Die zijn nu eigendom van de VOF maar als er geen VOF meer is... Kan de overgebleven partner zonder toestemming van de ander de zaak voortzetten als eenmanszaak?

 

Groet,

Arezzo

Link naar reactie
  • 0

Als één van de twee partners uit de VOF stapt, moet er een waardebepaling gedaan worden. Obv die waarde wordt er een verrekening gedaan (de één koopt de ander uit).Dat kunnen jullie in goed overleg zelf, of je schakelt een onafhankelijke deskundige in (accountant bijv).

 

De overblijvende partner zal vaak als eenmanszaak verder gaan, of met een nieuwe partner de VOF voortzetten. Is voor de vertrekker verder niet relevant, als maar aan alle verplichtingen voldaan zijn (uitkoop geregeld, BD en KvK geinformeerd).

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.