ik ben in het ondernemen redelijk nieuw en had een vraagje over hoe jullie de verkoopprijzen berekenen.
Ik heb namelijk de volgende in een excelsheet staan. Zouden jullie kunnen kijken of dit klopt, en/of dit beter kan?
Voorbeeld met € 100,-
Ik heb de inkoopprijs exclusief BTW. € 100,-
Wat ik dan van degene moet betalen waar ik het van afneem is € 119,-
De € 19,- kan ik dan vervolgens weer terugvragen bij de belastingdienst.
Dit verhaal is me wel duidelijk, het volgende iets minder.
Ik ging er namelijk vanuit dat wanneer ik datgene zou verkopen voor € 200,- ik € 38,- terug zou moeten betalen aan de belasting.
Nu kreeg ik van iemand een formule waarin staat dat wanneer ik datgene verkoop voor € 200,- ik de € 200,- deel door 1,19 en vervolgens weer 200 ervan aftrek.
Dus 200/1,19-200= € 31,932 Klopt dit?
Ik zou heel nuchter namelijk denken dat er € 38,- van € 200,- af ging, dat is een verschil van € 6,068
Op een groter bedrag kun je hier dus behoorlijk de mist mee in gaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
goretex
goretex
Hallo allemaal,
ik ben in het ondernemen redelijk nieuw en had een vraagje over hoe jullie de verkoopprijzen berekenen.
Ik heb namelijk de volgende in een excelsheet staan. Zouden jullie kunnen kijken of dit klopt, en/of dit beter kan?
Voorbeeld met € 100,-
Ik heb de inkoopprijs exclusief BTW. € 100,-
Wat ik dan van degene moet betalen waar ik het van afneem is € 119,-
De € 19,- kan ik dan vervolgens weer terugvragen bij de belastingdienst.
Dit verhaal is me wel duidelijk, het volgende iets minder.
Ik ging er namelijk vanuit dat wanneer ik datgene zou verkopen voor € 200,- ik € 38,- terug zou moeten betalen aan de belasting.
Nu kreeg ik van iemand een formule waarin staat dat wanneer ik datgene verkoop voor € 200,- ik de € 200,- deel door 1,19 en vervolgens weer 200 ervan aftrek.
Dus 200/1,19-200= € 31,932 Klopt dit?
Ik zou heel nuchter namelijk denken dat er € 38,- van € 200,- af ging, dat is een verschil van € 6,068
Op een groter bedrag kun je hier dus behoorlijk de mist mee in gaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18213-berekening-inkoopverkoop-met-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag