• 0

opzetten website waar mensen op artikelen kunnen bieden.

Beste adviseurs

 

Ik loop al een tijdje rond met het idee om een website te maken waar men op artikelen kan bieden. zie (www.budson.com) . Het maken is niet zo zeer het probleem.

Waar ik naar opzoek ben, is waar ik meer informatie kan vinden, welke regels er verbonden zijn voor het opzetten van dit type site.

Met welke regelgeving hebt ik allemaal te maken.

 

Misschien hebben jullie nog intersante tips,

 

Bijvoorbaat dank,

EJ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb er (met mijn programmeur) ook over nagedacht om een dergelijke website op te zetten. Het sterke voor budson is dat er in vier landen tegelijkertijd op hetzelfde product wordt geboden. Uitdrukkelijk zeg ik voor budson, omdat het systeem een beetje de catch van de site is. Als je mee doet met bieden voor een product is de kans immers erg klein dat je wint, omdat er zo veel anderen ook mee bieden. Bovendien moet je je afvragen of je op deze manier je geld wilt verdienen.

 

Een ander vraagstuk is hoe je een dergelijke website in de markt wil gaan zetten? Als entertainment-site? Als een "manier om goedkoop producten te kopen"? Hoe legitiem is het op deze manier in de markt zetten van een dergelijkconcept!?

 

Volgende vraag is hoe je reclame wilt maken: van die irritante pop-ups lijkt me geen optie als je een serieus bedrijf wil opzetten, zonder het al te louche over te laten komen. Daarnaast is de vraag waarom men bij je website zou willen gaan bieden? Ik zie nogal wat beren op de weg bij dit concept, wat niet wegneemt dat budson het heel goed (en transparant!) voor elkaar heeft...

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

 

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er niet aan beginnen !

 

Een kennis van mij heeft een dergelijke site proberen te starten, het schijnt in strijd te zijn met de kansspel wetgeving van Nederland. Hij was nog geen maand bezig voordat hij melding kreeg van justitie om de site te sluiten, wanneer hij dit niet zou doen zou hij een boete moeten betalen! Hij heeft hierdoor zelfs verlies geleden omdat er al een aantal prijzen met verlies (weinig animo) uit waren gegaan en de hoge kosten voor het ontwikkelen (vrij complex) van de site.

Link naar reactie
  • 0

Een tip is wellicht om je te verdiepen in de geschiedenis van bidster.com in Nederland. Met name relevant voor de laagste-prijs-veilingen. Uit het feit dat die partij nog steeds actief is in Nederland maak ik overigens op dat er nog niet met succes is opgetreden tegen deze aanbieder, maar de discussie of dit een kansspel is of niet speelde dus wel degelijk: Nu.nl over bidster

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe het verder is gegaan met de regelgeving rond sites als Budson en Bidster? Het gebrek aan dit soort sites doet mij vermoeden dat de regels niet echt zijn versoepelt. ;D Maar ik blijf het concept wel redelijk briljant vinden.

www.xiblio.nl - online ledenadministratie

www.hardenoten.eu - Harde noten, partituren in beeld en geluid

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het concept ook briljant, maar je moet gewoon erg oppassen met dit soort dingen.

Zodra je als deelnemer geen 'overwegende invloed kunt uitoefenen op de uitslag' overtreed je de wet op de kansspelen. De in de vorige post genoemde goudkoortsveiling gaat er gegarandeerd aan ten onder, zeker na de Radar uitzending waaruit bleek dat de site enorme winsten maakt. Dat mag natuurlijk, maar het zal gekwalificeerd worden als kansspel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.