Oproep voor het Einde van Pseudoniemen op HigherLevel

Aanbevolen berichten

Ik gebruik dus bewust zo min mogelijk mijn echte naam op forums.

Probleem met het gebruiken van je echte naam is dat over 10 jaar er nog steeds dingen in de zoekmachines naar boven komen als er op je naam gezocht wordt.

Zo komen er in google op mijn naam berichten naar boven die ik liever niet meer terug zou willen zien en ben ik al heel lang bezig om beetje bij beetje dat soort resultaten langzamerhand te proberen te verwijderen.

daar heb ik van geleerd en daarom zo min mogelijk persoonlijke gegevens en indien noodzakelijk proberen zo snel mogelijk na het verliezen van het nut van een topic weer proberen te laten verwijderen.

Link naar reactie

Ik heb een pseusdoniem (kunststof) opgegeven omdat dat door Higerlevel gevraagd werd.

Echter heb ik een groot deel van mijn loopbaan (nu gepensioneerd) gratis adviezen gegeven op kunststofgebied, als adviseur kunststoftechnologie in dienst van Min. van Econ. Zaken. Nu geef ik al jaren gratis advies via www.kunststofnet.nl, uiteraard met mijn volledige naam en woonplaats.

Mvg, Frits Irrgang te Breda

Link naar reactie

Ja, dat is eigenlijk wel een goed idee.

Al jaren noem ik mezelf "erjee" wat staat voor Ruud (er) Janssens (jee).

Maar inderdaad voelt het als wat pukkelig puberachtig en op m'n 53e hoop ik toch door die fase heen te zijn.

Dus: ik pas m'n profiel aan, zoek een fototoestel en hoop dat ik hou op digitaal fotopapier.

Tot in het eggies.

Link naar reactie

Ja, dat is eigenlijk wel een goed idee.

Al jaren noem ik mezelf "erjee" wat staat voor Ruud (er) Janssens (jee).

Maar inderdaad voelt het als wat pukkelig puberachtig en op m'n 53e hoop ik toch door die fase heen te zijn.

Dus: ik pas m'n profiel aan, zoek een fototoestel en hoop dat ik hou op digitaal fotopapier.

Tot in het eggies.

 

ErJee, alsjeblieft... doe jezelf een groot plezier en blijf tot het einde van je dagen een pukkelige puber.. ;D Er zijn genoeg volwassen zuurpruimen op de wereld. :-\

 

Ruben (die over 40 jaar met het Web 103.0 dit bericht nog steeds terugvind in de transcendent gestuurde holografische zoekresultaten en zich afvraagt wat hem toen in godsnaam bezielde te denken dat dit een goed antwoord zou zijn terwijl hij zich op dat moment beseft dat hij nog meer zuurpruim is geworden dan zijn kleinkinderen hem al jaren van betichten....)

 

walter.thumb.gif.bfa6a1b18fe5eda98fa74ba1eaa3ff1e.gif

Link naar reactie

 

ErJee, alsjeblieft... doe jezelf een groot plezier en blijf tot het einde van je dagen een pukkelige puber.. ;D Er zijn genoeg volwassen zuurpruimen op de wereld. :-\

 

Ruben (die over 40 jaar met het Web 103.0 dit bericht nog steeds terugvind in de transcendent gestuurde holografische zoekresultaten en zich afvraagt wat hem toen in godsnaam bezielde te denken dat dit een goed antwoord zou zijn terwijl hij zich op dat moment beseft dat hij nog meer zuurpruim is geworden dan zijn kleinkinderen hem al jaren van betichten....)

 

 

Ruben, ik blijf als een kind zo nieuwsgierig naar alles wat er is. Dat zit in m'n aard en houdt me gelukkig.

 

 

Link naar reactie

Ik gebruik dus bewust zo min mogelijk mijn echte naam op forums.

Probleem met het gebruiken van je echte naam is dat over 10 jaar er nog steeds dingen in de zoekmachines naar boven komen als er op je naam gezocht wordt.

 

Heb ik ook, ik ben nu 14 en heb geen zin om over een jaartje of 10 tijdens een sollicitatiegesprek allemaal leuke vragen te moeten beantwoorden :) ( ik word natuurlijk ondernemer maar een beetje werkervaring kan ook geen kwaad )

 

Dus daarom blijf ik voor jullie gewoon hwjd :) ( maar wie perse wil weten wie ik ben moet maar eens goed op de HL hyve kijken :P )

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Dames en heren,

 

Wat leuk is het om zoveel reactie te krijgen. Ik hoop dat jullie het vooral prettig vinden, na de eerste dagen cold turkey, die ik ook even heb moeten doorstaan.

 

@msteer : mijn idee is zeker niet geboren door een wens verschillen te krijgen in leden. Zeker niet tussen de oudere garde en jongeren en/of de incrowd en de rest. Vwb de ouderde garde hoef je alleen maar te kijken naar lengte van lidmaatschap en/of de hoeveelheid karma. Zoals bij jou.

 

Voor de goede orde: ik hou niet van kliekjes, onderonsjes, clubjes of wat dan ook. Met de hand op mijn hart kan ik alleen de groep mods als clubje binnen HL noemen als een club die elkaar bovengemiddeld beter kent. En zelfs onze groep is gedifferentieerd. Pas sinds kort hebben we bijv. besloten om op vaste tijden met elkaar om de tafel te gaan zitten om het mod-beleid te bespreken. Dus als het een clubje was, dan was het een los clubje.

 

Dat hier mensen (veel) meer actief zijn dan anderen: dat is van alle tijden. Of je nu kijkt bij de hockeyclub, schaatsen, kaarten, paintballen of wat dan ook: altijd zijn er in sociale kringen 10% van de mensen die meer dan anderen enthousiast zijn, de dingen regelen, bardiensten doen, kids naar wedstrijden rijden, etc. Op een forum uit zich dat in veel activiteit en elkaar sneller en beter weten te vinden dan een gemiddeld lid. Het is alleen maar goed dat we dit hier ook hebben.

 

Iets geheel anders zou zijn als hierdoor andere mensen zich uitgesloten voelen. Dat kan niet de bedoeling zijn. En dat gaat ook niet gebeuren. Mocht je ooit merken dat zo'n schisma wel ontstaat: meld het mij, ik zal er alles aan doe om dit te voorkomen of te verhelpen.

 

Voor iedereen die erover twijfelt : natuurlijk zijn er veel en goede redenen om een alias te gebruiken.

Misschien was mijn vergelijking met games en pubers te kort door de bocht: hiermee bedoelde ik jullie zeker niet mee. Ik gaf (hoop ik) daarbij duidelijk aan dat ik voor mijzelf geen goede reden meer zag om een alias te gebruiken en dat ik mijzelf een puber op een game-site vond met zo'n alias. Hierna heb ik met een aantal mensen gesproken, die dezelfde mening als ik hadden hierover. Vandaar mijn actie.

 

Ik hoor graag ideeën waardoor iedereen zich hier nog meer thuis kan voelen dan nu al het geval is. Schroom niet. Voor innovatieve ondernemers moet dit een welkome plek zijn en blijven, waar je je antwoorden, discussie of gezelligheid krijgt, zonder aanziens des persoons.

Link naar reactie

 

Ik ben wel voor nicknames, eigenlijk. Het gaat om wat je zegt en doet, niet om hoe je heet, toch? De paradox is dat HL een van de weinige forums is waar ik met mijn echte (voor-)naam inlog.

 

 

 

nu je achternaam nog ;D

Ik denk dat op HL een alias toch niet echt nodig is, je hebt niets te verbergen en geeft advies. Waarom zou je dat anoniem willen doen? tenzij je twijfelt aan de eigen kennis... ;)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Nog niet zo lang geleden heb ik mij aangemeld voor HL. Met naam en foto.

 

Ik ben toen ingegaan op een al wat ouder (waar ik niet zo op had gelet) forum door -tamelijk kortweg- mijn hulp inz. het onderwerp aan te bieden. Het welkom was niet bepaald hartelijk te noemen: werd snel afgedaan als spam, arrogant, etc., wat me bovendien twee zogeheten "kneuzen" (waarvan ik nooit gehoord had) opleverde. Ik heb -na van de schrik en verbazing bekomen te zijn na er een nachtje over te hebben geslapen (en nagedacht)- mijn excuses aangeboden aan degenen die zich blijkbaar aan mijn -als hulp aan de vraagsteller bedoelde- inbreng hadden gestoord. Welk excuus overigens werd geaccepteerd.

 

Maar daarna heb ik toch mijn (bedrijfs)naam en foto maar snel verwijderd, want de bij de "kneuzen" uitgedeelde kwalificaties waren niet van een erg high level. En ze blijven wel op het Internet staan dus.

 

Persoonlijk zou ik er wel voor zijn om een meer volledige naam te gebruiken, maar de inhoud en toon van de inbreng zou dan wel zakelijk en met respect moeten zijn; van een HL zijn dus.

 

Verder zou ik het gebruik van smilies willen ontmoedigen: het komt niet zakelijk over. HL is immers niet bedoeld als een tiener-site.

 

Verder zou ik het gebruik van "kneuzen" willen ontmoedigen, liever nog afschaffen. Die kunnen te snel en gemakkelijk (en anoniem) worden toegekend, terwijl ze niet meer (kunnen) worden weggehaald. Ikzelf heb het als zeer onaangenaam ervaren.

 

Daar HL blijkbaar één-op'-eén wordt overgenomen door ZIBB en nog één of twee aan ondernemen, innovaties etc. gewijde organisaties, kan HL aldus maar al te gemakkelijk worden gebruikt om (uiteraard doorgaans onopzettelijk) iemands persoonlijke of bedrijfsreputatie behoorlijk te schaden.

 

Vriendelijke groet

 

CW

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie

@CW

HL is een community met een heel hoog zelfreinigend vermogen. We zijn vrij allergisch voor mensen die hier zonder zichzelf voor te stellen naar een opdracht vissen of een url droppen. De kneus is bij uitstek de tool om het zelfreinigend vermogen op peil te houden. Soms is dat niet helemaal terrecht maar dat corrigeren we dan ruimhartig. Je hebt zo te zien de kneuzen voldoende gecompenseerd gezien. Ik vind het daarom jammer dat je na sportief het boetekleed te hebben aangetrokken daar nu min of meer op terug komt. Smilies zijn niet voor de kleuters hier maar om wat emotie en relativering aan te brengen.

 

@edraket

Je moet uiteraard voorzichtig zijn met gegevens op het Internet. Maar zeg nu zelf het is vrij eenvoudig om van een willekeurig bedrijf te van alles te weten te komen ook zonder Internet. Als je gewoon wat koopt moet je eens zien wat er allemaal op een factuur staat. :)

Link naar reactie

Ja, is waar. Net als met nieuwe collega's en/of een nieuwe werkkring, je moet elkaar en de "mores" even wat leren kennen, en dan valt het allemaal best mee en kun je veel plezier van en met elkaar hebben. Maar inderdaad -het andere genoemde aspect-, de hele wereld, vriend en vijand, kan via het Internet/Google etc. meekijken (vroeger in militaire dienst -66/6- hingen er platen aan de muren met een mannetje met hele groten oren en ogen; daaronder stond "OGOR ziet en hoort alles".

 

Vriendelijke groet

 

 

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie

 

Verder zou ik het gebruik van smilies willen ontmoedigen: het komt niet zakelijk over. HL is immers niet bedoeld als een tiener-site.

 

Verder zou ik het gebruik van "kneuzen" willen ontmoedigen, liever nog afschaffen. Die kunnen te snel en gemakkelijk (en anoniem) worden toegekend, terwijl ze niet meer (kunnen) worden weggehaald. Ikzelf heb het als zeer onaangenaam ervaren.

 

Daar HL blijkbaar één-op'-eén wordt overgenomen door ZIBB en nog één of twee aan ondernemen, innovaties etc. gewijde organisaties, kan HL aldus maar al te gemakkelijk worden gebruikt om (uiteraard doorgaans onopzettelijk) iemands persoonlijke of bedrijfsreputatie behoorlijk te schaden.

 

Vriendelijke groet

 

CW

 

Hoi Cees,

 

Het gebruik van smileys heeft niets met tieners van doen, maar ondersteunt intonatie die anders volledig wegvalt. Zonder smileys zal het te vaak gebeuren dat de intonatie van een bericht eerder opgevat wordt als negatief dan als een knipoog of een lach. Dat is ook de moeilijkheid met geschreven tekst. En zelfs met de smileys gaat het nog wel eens mis.

 

In onze beleving wordt het reuzen/kneuzen systeem op een volwassen manier gebezigd. Wat rotte elementen heb je op elk forum en kun je ook niet tegengaan. Ik ben het met je eens dat het uitdelen van kneuzen aan een nieuwkomer, omdat die de spelregels van HL niet gelezen heeft, erg bot is en niet getuigt van een warm welkom. Hopelijk laat je je daar niet door ontmoedigen. Het is immers maar net hoeveel waarde je hecht aan een kneus.

 

De reputatie van iemands onderneming/naam hebben de HL'ers zelf in de hand. De site wordt wat dat betreft goed bewaakt en het staat HL'ers vrij om berichten te melden aan ons mods.

 

Groet en veel plezier hier

 

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Zelf voel ik totaal niet de drang om mijn gehele naam te posten vanwege een aantal punten.

 

Sinds twee weken post ik graag mijn kennis met betrekking tot fiscale zaken hier op HL en ik kan geen 100% correctheid van mijn antwoorden waarborgen. Stel dat een mede HL'er mijn post klakkeloos voor waarheid aanneemt en het mis gaat met diegene?

 

Omdat dit een forum is waar je vrij kan posten wil ik geen risico of verantwoordelijkheid dragen voor antwoorden die ik heb gegeven. Ik ben er niet op uit om bewust onzin te posten want ik steek graag moeite en kennis in HL maar wil geen claims aan mijn broek omdat iemand een probleem krijgt met de ontvanger. Uit mijn goedheid zou ik diegene wel helpen maar het moet geen verplichting zijn.

 

Daarnaast wil ik ook niet te herleiden zijn omdat ik hier post voor mijn persoonlijke interesse en wil ik geenszins een verband leggen met mijn werkgever. Hier zijn mijn adviezen en meningen gratis maar een advies met meer zekerheid, kennis, uitstraling van een bedrijfsnaam en mijn volledige naam staat een uurtarief op.

 

Verder zie ik ook graag dat reuzen en kneuzen alleen worden geplaatst wanneer er een motivering van de plaatser bij staat. Het zou zomaar kunnen zijn dat iemand een reus of kneus ontvangt vanwege zijn schrijfstijl in plaats van kritiek op zijn inhoudelijke antwoord. Daarnaast wil ik ook herkenbaar zijn als uitdeler van een kneus zodat een eventueel geschil via privé berichten kan worden uitgesproken.

 

Voor wat betreft de betrouwbaarheid van een poster door zijn naam en foto zichtbaar te hebben, vind ik geen wereld van verschil. Persoonlijk geef ik de voorkeur om de oude posts van iemand door te nemen en daaruit de conclusie te trekken in hoeverre ik hem of haar kan vertrouwen. Dus het aantal posts van een HL'er speelt voor mij mee.

 

Als laatste punt speelt het mee dat ik op andere fora post en dat ik daar niet privé vindbaar wil zijn voor mensen van buitenaf. Dus gun ik mensen met kwade opzet het genoegen niet om mij hier te vinden.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Ja, is waar. Net als met nieuwe collega's en/of een nieuwe werkkring, je moet elkaar en de "mores" even wat leren kennen, en dan valt het allemaal best mee en kun je veel plezier van en met elkaar hebben. Maar inderdaad -het andere genoemde aspect-, de hele wereld, vriend en vijand, kan via het Internet/Google etc. meekijken (vroeger in militaire dienst -66/6- hingen er platen aan de muren met een mannetje met hele groten oren en ogen; daaronder stond "OGOR ziet en hoort alles".

 

Privacy Matters

Een film van XS4ALL waarin zij de Nederlander bewust willen maken van de vele haken en ogen die databases (internet is dat feitelijk ook ) kunnen hebben als het gaat om je privacy.

 

Wat betreft vindbaarheid, tegenwoordig vind ik het ook bijna verdacht als ik zo goed als niks over iemand terug kan vinden op internet. ;)

 

 

Omdat dit een forum is waar je vrij kan posten wil ik geen risico of verantwoordelijkheid dragen voor antwoorden die ik heb gegeven. Ik ben er niet op uit om bewust onzin te posten want ik steek graag moeite en kennis in HL maar wil geen claims aan mijn broek omdat iemand een probleem krijgt met de ontvanger. Uit mijn goedheid zou ik diegene wel helpen maar het moet geen verplichting zijn.

 

Uit de forumregels.

****Disclaimer*****

 

Higherlevel bevat informatie van en voor ondernemers. De adviezen in dit Forum zijn ter ondersteuning van de discussies. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend! Higherlevel nl is ‘empowered by' het Ministerie van Economische Zaken, dat op non-profit basis ondersteunt en adviseert.

 

Link naar reactie

Bedankt Merkava,

 

Ik heb deze disclaimer niet gelezen om eerlijk te zijn.

 

Maar ondanks dat mensen het recht niet hebben, zouden deze mensen zelf het recht kunnen nemen om jou wel verantwoordelijk te houden. Stel mijn naam staat hier dan zouden boze mensen mij nog makkelijker kunnen achterhalen en op hun eigen manier hun recht halen.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Het is uiteraard je goed recht te werken met een nickname, ik doe het zelf ook.

 

Zeker als je regelmatig je ongezouten mening wilt geven maar liever niet hebt dat dat als eerste hit op google naar boven komt als iemand op je naam zoekt, is het een reeele voorzorg.

 

Wat betreft vindbaarheid, tegenwoordig vind ik het ook bijna verdacht als ik zo goed als niks over iemand terug kan vinden op internet.

 

Ergens is het onderhand wel zo... dan ga je bijna denken dat iemand wat te verbergen heeft. Het tegendeel daarvan was misschien net het punt van die docu van xs4all ;)

Link naar reactie

@Ryan

 

Ondernemers zijn ten allen tijde verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van hun eigen bedrijf.

Om iemand verantwoordelijk te kunnen stellen voor geleverde diensten zal er sprake moeten zijn van een overeenkomst. In het geval van een forum heb je natuurlijk nooit een overeenkomst met de "afnemer" (lezer} van deze diensten(een forumbericht). Andere ondernemers lezen jouw adviezen en het is hun eigen verantwoordelijk wat ze daarmee doen.

Ik denk dan ook dat een rechter dit soort oelewappers recht in het gezicht uitlacht mocht het tot een proces komen.

De rechter zal vast iets zegen in de trend van "meneer, u stelt een vraag op een forum, verstrekt maar een klein deel van de informatie die vakmensen nodig hebben om een wel overwogen oordeel te kunnen vellen over uw vraag. Daarop krijgt u van enkele mensen gratis advies, advies voortkomend uit de beperkingen van de door u verstrekte gegevens. En nu wilt u deze mensen verantwoordelijk stellen voor uw eigen onverantwoordelijk handelen ?"

 

Overigens snijdt het mes ook aan de andere kant, anoniem posten kan de lezer ook het idee geven dat de poster niet zo zeker is van zijn zaak en anoniem post om nergens op aangesproken te kunnen worden. Hij slaat jouw advies misschien wel helemaal in de wind.

Link naar reactie

Ik denk ook niet dat je het in juridische aansprakelijkheid moet zoeken. Als een gratis antwoord op een forum als advies wordt genomen en als daar vervolgens schade door ontstaat, is niet de verantwoordelijkheid van degene die het antwoord gaf - althans, het zou me verbazen als een rechter daarin meeging.

 

Maar aan de andere kant is iedereen een beetje zn eigen rechter, en is het best mogelijk dat iemand het je kwalijk neemt als er schade ontstaat door een verkeerd (opgevat) advies.

 

Wat dat betreft vind ik de move naar echte namen prima, maar zou ik wel iedereen aanraden er even over na te denken - zeker in een wereld waarin vaak een echte 'undo' optie op het openbaar maken van iets ontbreekt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.