• 0

Verdeling van inzet en inkomsten VOF

Samen met een vriend zijn wij een VOF gestart. (we hebben nog geen afspraken op papier vastgelegd). De bedoeling was dat we beide zouden stoppen bij onze werkgever.

 

Nu wil mijn compagnon, toch liever (nog) niet stoppen met werken bij zijn werkgever, maar een aantal uren per week besteden aan onze onderneming.

 

Ik vind dat je 100% inzet moet geven, wil onze ondernemning een succes worden.

 

Hoe kunnen wij de verdeling nu goed afspreken, zonder problemen te krijgen en waar moet ik verder op letten?

 

Ik heb geen inkomen de komende tijd en loop het risico. Bovendien is het wel erg gemakkelijk als het strakst wel loopt en mijn compagnong stapt in een warm bad!, zonder risico's.

 

Vervelend vind ik het feit dat ik alle kastanjes uit het vuur haal en hij niet inziet dat 100% focus belangrijk is. Wel is het zo dat het aannemelijk is dat er geen 2 inkomens vanaf het begin uit gehaald kunnen worden.

 

WIE!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Vaak zie je dat overeengekomen wordt dat de vennoten een urenadministratie bijhouden en dat de winstverdeling dan in 3 stappen plaatsvindt

 

1. Toewijzing van een deel op basis van het aantal uren x afgesproken bedrag

2. Toewijzing van een deel als rente op het geïnvesteerde vermogen

3. Toewijzing van het restant op basis van een ofwel een arbitraire verdeling ofwel op basis van de verhouding in het aantal gewerkte uren. De arbitraire verdeling zie ik hier het meest.

Link naar reactie
  • 0

Samen met een vriend zijn wij een VOF gestart. (we hebben nog geen afspraken op papier vastgelegd). De bedoeling was dat we beide zouden stoppen bij onze werkgever.

...

 

 

Vervelend vind ik het feit dat ik alle kastanjes uit het vuur haal en hij niet inziet dat 100% focus belangrijk is.

 

 

 

 

 

 

Mmmm, een niet zo fijn begin van een 'zakelijk huwelijk'. Voor mij zou dat al reden zijn eens goed na te denken of ik nog wel verder wil. Als er nu al aan afspraken getornd wordt, hoe moet dat dan in de toekomst?

 

Maar goed, er van uitgaand dat jullie samen verder willen, lees mijn column (zie onder).

 

Als jij beduidend meer risico loopt dan hij, moet je daarvoor ook meer beloond worden. Je zou kunnen denken aan bijv jij 75%, hij 25% totdat ook hij full time meedoet. Of begin als eenmanszaak en huur hem in tegen een uurtarief tot hij volledig mee wil doen. Dan kan hij zich inkopen tegen de dan te maken waardering.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al wordt aangegeven, denk eens na of je vanuit deze situatie wel wilt doorgaan samen. Of is er sprake van een afhankelijkheidsrelatie (bv. kennis van jouw partner)? Dan maakt alles wat gecompliceerder.

 

Zoals altijd: Leg alles goed en vooraf vast!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.