• 0

Export belasting - invoerrechten van geimporteerde goederen

Ik onderzoek op dit moment of het rendabel kan zijn om meubels vanuit China te importeren, en die vervolgens via een webshop wereldwijd te verkopen.

 

een betrouwbare leverancier die kwaliteits spullen levert heb ik inmiddels gevonden in China.

Ook het vervoer naar Nederland is geregeld ( via container) Ik begreep dat je op meubels geen invoerrechten hoeft te betalen ( alleen BTW)

De meubels naar hier krijgen lukt dus wel. Ik vraag me echter af hoe het werkt als ik de meubels ga versturen naar de klanten - aangezien dit een webshop wordt, wil ik mijn afzetgebied zou groot mogelijk houden en het liefst naar landen binnen en buiten de EU verzenden.

 

Heeft iemand een idee met welke kosten ik rekening moet houden als ik de meubels verstuur naar het buitenland ( behalve transport kosten) En verschilt dit van land tot land?

 

alvast dank voor jullie reakties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Goedenavond Pascal,

 

Wanneer je de goederen in Nederland aan laat komen dan klaar je deze in. Als je deze daarna dan verkoopt aan een klant binnen Nederland of de EU dan zijn deze goederen al in het vrije verkeer en hoef je deze dus niet meer uit of in te klaren.

Dit betekent dus dat je binnen de EU alleen met de transportkosten zit.

 

Ga je de goederen nu buiten de EU afzetten, dan kan het dus zijn dat je deze goederen ook weer moet uitklaren, met alle kosten vandien.

Zou hier bij de douane eens goed navraag over doen of dit misschien op een andere manier op te lossen is.

 

Succes in ieder geval met je webshop.

 

 

Mvg

 

 

 

Business with China was never easier

sales@bjornfrank.eu www.bjornfrank.eu

Link naar reactie
  • 1

Ik zou bij meubels ook zeker nagaan of er geen model of auteursrechten rusten op de handel. Een container vol die meteen in beslaggenomen wordt of nog erger, daa zit je niet op te wachten.

 

De EU lijkt me wel groot genoeg om te beginnen maar je zou wat kunnen (gaan) doen met een fullfillment partij in China die de goederen vandaar verstuurd. Er zijn hier wat China deskundiggen dus wellicht kunnen die helpen. Met de zoekfunctie heb je ze zo te pakken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reakties!

 

Hans je hebt gelijk, de (meeste) van deze meubels zijn design klassiekers en op sommige hiervan rusten auteursrechten.

Het vreemde (vind ik) dat deze meubels ook bij bv. De Bijenkorf worden aangeboden ( en nog een heel aantal andere winkels) Ik ben er zeker van dat deze niet de originele Meubels aanbieden.

 

Hiermee wil ik zeker niemand beschuldigen, maar ik vraag me af hoe deze ondernemingen dit doen? Via mazen in de wetgeving, or via importconstructies of op goed geluk wellicht? Dit laatste kan ik me haast niet voorstellen.

 

Op diverse sites las ik dat auteursrechten op meubels niet gelden in landen zoals Italie en de UK. Hier mogen deze dus vrij verhandeld worden. Ik onderzoek nu de mogelijkheden om de meubels via de UK of Italie te importeren, en deze via een fullfillment service ter plekke te laten verzenden ( rechtsteeks) naar de klanten toe..

 

Helaas is dit ( voor mij) een erg ingewikkelde constructie, en ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft,, kan uitzoeken hoe ik dit het beste aan kan pakken, of een service of bedrijf kent dat mij hierbij zou kunnen helpen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.