• 0

Een nieuw forumonderdeel! Maar lees dit eerst even voor je post!

higherlevel_vindenvanmijn.jpg

Met het nieuwe board 'Wat vind je van mijn...' gaat een wens van vele leden in vervulling, namelijk een forumonderdeel om mede-leden naar hun mening te vragen. Dit mag gaan over een nieuw product of productidee, een nieuwe bedrijfswebsite of marketingactie, een concrete innovatie of een concreet nieuw concept. Of waar je verder maar input op wenst te hebben.

 

Het is dus een cross-forum board, voor allerlei objecten, diensten en ideeën. Forumonderdelen als 'Innovatie en nieuwe ideeën' en 'Commercie en marketing', doorgaans de boards waar dit soort berichten verschenen, krijgen hierdoor meer ruimte voor discussies, trends, thema's en algemene vragen en discussies.

 

Wel zijn er enkele regels waar iedereen zich aan dient te houden:

 

De regels voor iedereen die meningen en kritieken wil hebben:

 

[*]Geef je bericht vorm. Plemp bijvoorbeeld niet enkel een URL neer als je je site wilt laten beoordelen, maar laat zien wat de doelstellingen waren, wat je verwachtingen zijn, hoe het ontwikkeltraject er uit zag en waar je precies een kritische blik op wenst. Hoe beter jouw uitleg, hoe beter de feedback zal zijn!

[*]Het concept moet van jezelf zijn, of in jouw opdracht ontwikkeld zijn. Voor discussies over concepten van anderen of werk wat je in opdracht hebt uitgevoerd is dit forumonderdeel niet bedoeld;

[*]Berichten die al teveel op spam lijken worden verwijderd. Het is aan de moderators om dit te bepalen;

[*]Wie neemt, moet ook geven. Vraag niet alleen naar meningen op jouw concept, maar geef ook jouw inhoudelijke mening op andermans concepten;

[*]Sta open voor feedback, ook als die toevallig niet in je straatje past. Iedereen doet zijn best je van input te voorzien, waardeer en respecteer dat;

[*]Wees je ervan bewust dat het bericht ook nadat de discussie afgelopen is, online blijft staan ter lering van anderen. Wil je dat niet, plaats dan geen bericht.

De regels voor iedereen die wil reageren:

 

Naast de algemene forumregels gelden voor dit board nog een tweetal aanvullende regels. Of eigenlijk staan ze al in de forumregels, maar voor de zekerheid willen we ze nogmaals benadrukken:

 

[*]Wees aardig voor elkaar. Goede, opbouwende kritiek kan nooit tè kritisch zijn, maar botheid, arrogantie of kwetsende reacties zijn niet gewenst;

[*]Dit board is niet bedoeld om klanten te zoeken. Laat je expertise zien, geef inhoudelijk commentaar, maar ga niet naar opdrachten zitten vissen.

We zijn erg benieuwd hoe dit forum zich gaat ontwikkelen. Er is zeer veel kennis op Higherlevel.nl aanwezig, dus we hopen met dit board veel ideeënuitwisseling op gang te brengen en door alle ideeën en input nóg beter beslagen ondernemers op het ijs te krijgen.

 

Veel plezier!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het geen idee om algemene vermelding van een branche/product/dienst (assortiment) als regel op te nemen om de leesbaarheid van HL te bevorderen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

"Wat vinden jullie van mijn webshop?" Vandaag heb ik mijn initiatieven in een aantal vrije uren eens naast de bevindingen van mystery shopper Jurgen Nijhuis, die publiceert op Twinklemagazine.nl, gelegd. Dit levert automatisch en makkelijk veel feedback op over verschillende webshops in verschillende branches d.m.v. een systematische bespreking en daarmee komen als vanzelf aandachtsgebieden en verbeterpunten aan de orde voor je eigen site(s). Hopelijk is dit een algemeen bruikbare tip.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heel goed voor beginnende ondernemers om zodoende ervaring uit te kunnen wisselen met elkaar en zodoende veel van elkaar te leren. Je moet natuurlijk open staan voor tips en kritiek maar dat kan wel degelijk je omzet gaan verhogen. De eerste blik op je site is natuurlijk van belang....

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dit allemaal potentiele bezoekers gaat kosten.

 

Ik vind die sitechecks altijd erg leuk. Ik doe er ook mijn voordeel mee in de zin van welke dingen ik wel en niet zal doen op mijn eigen sites.

Daarnast kom je op deze manier in aanraking met bedrijven waarvan je niet eens wist dat dit soort bedrijven bestaan.

 

Nee voor mij is het hoe meer hoe beter een verplichting tot reageren binnen 48 uur lijkt me wel een goede.

Link naar reactie
  • 0

Mijn doel is om meer inzicht te krijgen in de feel and look van de website, gedurende de laatste 2 maanden hard gewerkt aan de site en nu staat hij er eigenlijk net, en zoals vaak krijg je toch bedrijfsblindheid waardoor je mss het overzicht verliest.

 

Graag zou ik zien dat ladyoops.com uitgroeit tot een grote speler in de hand gemaakte kleding industrie, en elke tip, nog zo klein is bruikbaar en zeer gewaardeerd.

Link naar reactie
  • 0

LadyOops,

 

De bedoeling is dat je in jouw eigen topic aangeeft wat je al gedaan hebt, wat jouw opzet was etc.

 

Hoe beter je jouw topic inleidt hoe beter de reacties aan zullen sluiten op hetgeen jij zoekt.

 

Succes,

 

Wouter

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Goed onderwerp voor het forum om je idee voor te leggen aan anderen!

 

Maar een kleine waarschuwing is wel op zijn plaats, denk ik. Als je hier een nieuw idee presenteert om te vragen wat anderen ervan vinden en je idee betreft een geweldig nieuw product of werkwijze, dan ben je wel je kans op octrooi op dat product of die werkwijze kwijt. Zodra je uitvinding openbaar bekend is geworden, kun je er namelijk geen octrooi meer op krijgen!

 

Misschien dat er bovenaan het topic dus een extra waarschuwing in de stickie kan worden opgenomen?

 

[mod edit: zelfpromotie verwijderd, lees aub de gebruiksvoorwaarden en de spelregels van dit forumonderdeel ;)]

Onze beëdigd Nederlands en Europees octrooigemachtigde verzorgt uw octrooien snel, deskundig en betrouwbaar. Voor een gratis adviesgesprek raadpleeg onze website: www.novopatent.nl

 

Octrooibureau Novopatent beschermt úw uitvinding

Link naar reactie
  • 0
Misschien dat er bovenaan het topic dus een extra waarschuwing in de stickie kan worden opgenomen?

 

Dank voor de nuttige tip, ik breng het bij de overige administrators onder de aandacht. Welkom op Higherlevel overigens.

 

Over het algemeen worden in dit board vooral nieuwe sites of diensten besproken, en in mindere mate patenteerbare uitvindingen of toepassingen

In die paar situaties dat er naar mening van de octrooiexperts op dit forum te veel detailinformatie werd verschaft die een negatieve invloed zou kunnen hebben op een patent, is het betreffende topic verplaatst naar het niet openbare adminboard of verwijderd.

Ook komt het voor (o.a. bij de revolutionaire Huukslootmotor) dat een toepassing pas in detail op HL wordt besproken nadat het patent is toegekend

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom moet je eerst 10 berichten plaatsen alvorens je een topic mag openen?

 

Ik kan amper wachten namelijk :)

 

Dat begrijp ik ook niet eigenlijk? er zijn weinig dingen waar ik iemand mee zou kunnen helpen, zou het graag doen maar heb de kennis er niet voor. Ik heb meer hulp nodig dan dat ik kan geven op het gebied van higher level :)

Link naar reactie
  • 0

Een prima manier om van elkaar te leren .

Er is altijd een manier om je te verbeteren.

Allen zie je dat zelf niet altijd.

 

Positieve reacties zijn goed

Kritische reacties zijn nog veel beter!

 

 

 

 

 

 

www.solido.nl Quality tables made in Holland

directie tafels , vergadertafels , massief eiken tafels , rvs tafels, keuken tafels

Link naar reactie
  • 0

Toch jammer dat je eerst 10 berichten plaatst die niets toe voegen. Waarom niet wat meer geduld en probeer je eerst echt wat toe te voegen alvorens je link hier te droppen?

 

Mods; misschien is nog een drempel van 2 maanden lid oid. een idee? Daarmee voorkom je denk ik dat er 1x in de zoveel tijd 10 topics onnodig omhoog geschopt worden omdat iemand graag zijn of haar concept ten toon wilt stellen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat we er niet voor zouden moeten zijn om de paar wat mindere voorbeelden, te verheffen tot standaard en de boel verder dicht te timmeren. Wanneer iemand in één dag 10 prima bijdragen levert met als doel om in dit board te mogen posten, dan zou dat moeten mogen vind ik :)

Link naar reactie
  • 0

toch zie ik regelmatig mensen die maar 1 bericht geplaatst hebben een topic openen.

 

Vergis ik mij nu of is de 10postings regel inmiddels afgeschaft ?

 

Een week wachttijd na inschrijving alvorens een topic te mogen openen zou volgens mij ook een boel onzinnige topics tegen gaan en kan wat mij betreft de minimale posts naar bv 5 gebracht worden.

 

Nu lijkt het echter af en toe of er helemaal geen regels of drempels zijn.

 

Zie hier bijvoorbeeld: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=37279;start=0#msg346760

 

lid: https://www.higherlevel.nl/profiel/u/Dukaat2010/

Link naar reactie
  • 0
toch zie ik regelmatig mensen die maar 1 bericht geplaatst hebben een topic openen.

Vergis ik mij nu of is de 10postings regel inmiddels afgeschaft ?

 

Je vergist je, de 10 posting regel is nog steeds van toepassing, maar nog steeds uitsluitend voor het board waar dit topic naar verwijst, in casu het "Wat vinden jullie van mijn"-board. Dit is gedaan omdat in dit board zelfpromotie (door en voor TS zelf) is toegestaan,

Hierop wordt streng en consequent toegezien, er zijn geen posts in dit board die niet voldoen/voldeden aan de postcount. Regelmatig - alleen al deze week 3 x - worden openingsposts die niet aan de postcount voldoen, verwijderd

 

Voor alle andere forumonderdelen geldt geen postcount drempel, en die is er de afgelopen 5 jaar ook niet geweest.

 

 

Je verwijst naar een firstpost in een ander board , dat is toegestaan. Het topic is overigens vrijwel direct na opening gesloten op grond van het vermeende perverse karakter van de inhoud (belastingontduiking)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.