• 0

Introductie tassenmerk VS

Beste,

 

Graag zou ik in contact willen komen met iemand die zelf ook weleens of recent een kleding/schoenen/tassenmerk uit de VS hier heeft geintroduceerd.

 

Zelf ben ik ook bezig om een tassenmerk te introduceren. Graag zou ik met hem/haar in contact willen komen om ervaringen/tips uit te wisselen.

 

Hoor het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beide. Via een webshop aan de particulier en via de luxe tassenwinkels (tussenhandel). Weet het verschil tussen een agentschap en importeur en heb ook alle topics hierover op dit forum gelezen. Zelf zie ik dat er in de mode veel agentschappen zijn en weinig importeurs. Mijn vraag: Is dat puur om het risico zo laag mogelijk te houden?

 

Zelf wil ik liever importeur worden en gaandeweg mijn portfolio uitbreiden.

Link naar reactie
  • 0

Beste mlpinas,

 

Importeren uit Amerika is op zich niet zo spannend, maar om het in Nederland (of mik je op de Benelux?) te vermarketen is een aardige uitdaging. De markt is redelijk vol met tassen en wordt ook scherp in de gaten gehouden door verschillende inkoopcombinaties als bv GoldKrone. Daarnaast begint ook Duitsland een steeds grotere invloed te krijgen op de Nederlandse markt.

 

Wordt je amerikaanse merk al gevoerd in Europa, heb je al gekeken op de Frankfurter Messe? Om bescherming van je gebied te krijgen zal je als importeur het eea bij je fabrikant moeten afnemen, dit kan een aardige investering zijn. Let hierbij ook op de perceptie van je amerikaanse leverancier, alleen voor Nederlan is als een deelstaat van de USA. Think big in dit geval.

Ga je klein beginnen zonder backing van je fabrikant dan kan het zijn dat je product later wordt afgenomen door een partij met veel inkoopkracht.

 

Heb je al marktonderzoek gedaan?

 

Succes,

Rick

 

 

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Ik mik zeker groot. Heb een internationale opleiding, dus denk altijd groot. Het merk wordt nog niet (officieel) gevoerd op de Europese markt. Wel via een website, die ze waarschijnlijk via parallel handel verkrijgt, maar in winkels liggen ze niet.

 

Per jaar heb ik een minimale afname verplichting van 50K om exclusief te verkopen. Wil me ook zeker richten op andere Europese landen, maar ben een eenmanszaak en zal financiering nodig hebben.

 

Mijn marktonderzoek ben ik aan het voltooien. Ben de prijspunten aan het bepalen en de interesse bij potentiele kopers aan het bepalen.

 

Thanks

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.