Jump to content
bernd
Verberg

financiering vliegtuigbouw

vraag

Een relatie van mij is bezig met het opstarten van een vliegtuigassemblagebedrijf. Omdat dat toch een redelijk specifiek werkveld is en ik daar geen expertise in heb ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft en deze ondernemer kan coachen bij het krijgen van financiering. Iemand suggesties?


drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Ja specifiek is het zeker en er zal ook wel veel geld mee gemoeid zijn. Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over het initiatief? Gaat het bijvoorbeeld om componenten assemblage of echt eindassemblage? En het type vliegtuig?

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

informatie in grote lijnen: het gaat om een 4 zitter, welke nagenoeg gecertificeerd is voor Europa. Het gaat om eindassemblage. Voor het opzetten van de assemblagelijn en de opstart van produktie moet je denken aan 2 miljoen. Daarvan moet 25% risicodragend gefinnacierd worden.

 


drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Guest Martin de Beer

Een relatie van mij is bezig met het opstarten van een vliegtuigassemblagebedrijf. Omdat dat toch een redelijk specifiek werkveld is en ik daar geen expertise in heb ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft en deze ondernemer kan coachen bij het krijgen van financiering. Iemand suggesties?

: :) Lijkt mij een mooi initiatief. Natuurlijk zullen er op dit moment niet zo veel instanties zijn die hier (op dit moment) geld in willen pompen. Je zal met een aantal potentiele klanten over de brug moeten komen. Heb je die. Ook moet je de luchtvaart instanties niet vergeten. De regelgeving, RLD en JAA en last but not least (o.a. QA handbook) zijn harde noten die je moet kraken. Overigens kun je veel tooling en jigs zelf aanmaken. Deze zijn met een goed teken pakket van het airframe in de meeste gevallen goedkoper aan te maken dan bestellen via de OEM. Kosten meestal een arm en een been. Eigen tooling en jigs functioneren dan meestal nog beter ook.
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ha Bernd,

 

Lijkt me iets voor Business Angels. You know the way.

 

Groeten,

Nils


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 163 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept