• 0

financiering vliegtuigbouw

Een relatie van mij is bezig met het opstarten van een vliegtuigassemblagebedrijf. Omdat dat toch een redelijk specifiek werkveld is en ik daar geen expertise in heb ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft en deze ondernemer kan coachen bij het krijgen van financiering. Iemand suggesties?

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja specifiek is het zeker en er zal ook wel veel geld mee gemoeid zijn. Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over het initiatief? Gaat het bijvoorbeeld om componenten assemblage of echt eindassemblage? En het type vliegtuig?

 

 

Link naar reactie
  • 0

informatie in grote lijnen: het gaat om een 4 zitter, welke nagenoeg gecertificeerd is voor Europa. Het gaat om eindassemblage. Voor het opzetten van de assemblagelijn en de opstart van produktie moet je denken aan 2 miljoen. Daarvan moet 25% risicodragend gefinnacierd worden.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0
Gast Martin de Beer

Een relatie van mij is bezig met het opstarten van een vliegtuigassemblagebedrijf. Omdat dat toch een redelijk specifiek werkveld is en ik daar geen expertise in heb ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft en deze ondernemer kan coachen bij het krijgen van financiering. Iemand suggesties?

: :) Lijkt mij een mooi initiatief. Natuurlijk zullen er op dit moment niet zo veel instanties zijn die hier (op dit moment) geld in willen pompen. Je zal met een aantal potentiele klanten over de brug moeten komen. Heb je die. Ook moet je de luchtvaart instanties niet vergeten. De regelgeving, RLD en JAA en last but not least (o.a. QA handbook) zijn harde noten die je moet kraken. Overigens kun je veel tooling en jigs zelf aanmaken. Deze zijn met een goed teken pakket van het airframe in de meeste gevallen goedkoper aan te maken dan bestellen via de OEM. Kosten meestal een arm en een been. Eigen tooling en jigs functioneren dan meestal nog beter ook.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.