• 0

Handig: eenvoudig factuurprogramma in excel

Zoals beloofd bijgaand een opzet in excel sheet zoals door mij jarenlang gebruikt.

 

Korte uitleg :

 

In tabblad "tabel" geef je een debiteurennummer op, met de adres gegevens. Even verderop (kolom LMNO)geef je je artikelgroep in. Je kunt kiezen uit verschillende BTW percentage's. Natuurlijk zijnj ook de code nummers te vervangen.

 

Klik terug naar tabblad "factuur" en vul het Deb. NR. in. Gegevens worden automatisch overgenomen. Vul datum van verzenden in, uiterste betaaldatum wordt berekend. (ik heb 'm op 10 dagen staan)

 

Vul artikelnummer, aantal en prijs in, BTW wordt onderaan berekend en uitgesplitst.

 

Natuurlijk is deze facturatie volop aan te passen.

 

Voorbeeld 1 : je geeft een klant goederen mee, en schrijft een pakbon. Einde van de maand voer je alle pakbonnen in.

Voorbeeld 2 : je haalt klant naar boven en voert gelijk in wat klant meeneemt. (opslaan !!) Nadeel hiervan vindt ik, dat je geen bewijs meer hebt. Ik gebruikt zelfs een 3-dubbele doorslag. Onderste gaat met klant mee, middelste wordt bij de factuur verzonden, en origineel wordt bewaard tot klant betaald heeft. Meeste klanten bewaren hun pakbonnen en controleren uiteraard de factuur. Om te voorkomen dat men gelijk gaat bellen om een copie, is deze dus al bijgesloten.

 

Hoop hier iemand mee geholpen te hebben. Indien vragen, PM maar !

 

Groet, Marcel

 

Startfactuur_HL.xls

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Blijkbaar wel. Enige connectie tussen hem en de site of het bedrijf erachter lijkt er niet te zijn

 

Sorry Joost, ik zet de link even in de ijskast. Er zijn genoeg aanwijzingen om in ieder geval eens even wat verder te spitten.

Mocht meneer werff (of is het delaat?) hiertegen bezwaar hebben dan kan hij me pm-en

 

Frans

Link naar reactie
  • 0
@iedereen: Easyadmin moet je hebben, meerdere tevreden klanten, en niet alleen op dit forum !!!

 

100% mee eens. Zeker voor starters met wat kleinere ondernemingen is dit pakket een uitkomst. Eenmalige aanschaf, that's it. Zeker de V3.0 met offerte mogelijkheden werkt erg prettig.

 

Link naar reactie
  • 0

@iedereen: Easyadmin moet je hebben, meerdere tevreden klanten, en niet alleen op dit forum !!!

 

100% mee eens. Zeker voor starters met wat kleinere ondernemingen is dit pakket een uitkomst. Eenmalige aanschaf, that's it. Zeker de V3.0 met offerte mogelijkheden werkt erg prettig.

 

 

Als je beoordeling net zo betrouwbaar is als je site, n.a.v. het totaal ontbreken van NAW gegevens, weet ik genoeg.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Als je doelt op www.military-shirts.biz dan heb je wellicht deels gelijk. Echter ben ik daar slechts de ontwerper van de artikelen. De productie, betaling, garantie, etc ,etc wordt allemaal afgehandeld door Spreadshirt.net. Ik ontvang een provisie per verkocht ontwerp... (Waar ik vervolgens gewoon ook nog netjes BTW over afdraag.....)

 

Dus wellicht zou een PM meer op zijn plaats geweest zijn i.p.v. iemand direct in een kwaad daglicht te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Goed initiatief om dit aan te bieden, gratis.

Maar de excel-sheet lijkt me te mager om hier een administratie mee te voeren.

 

Als ik mag inhaken op het initiatief, volledig onbaatzuchtig overigens, dan kan ik het gratis boekhoudpakket van OS Financials van harte aanbevelen. Dit pakket gebruik ik al een paar jaren voor een klant van mij, gratis.

Het vergt wel wat starterskennis, maar werkt uitstekend en is ook nog eens geschikt voor het voeren van een volledige administratie. http://www.osfinancials.org/

 

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie
  • 0

@ Financieel Breda

 

M.i. een slecht advies. OSF is voor de meeste mensen veel te ingewikkeld en te uitgebreid. Bovendien is het na elke update weer de vraag of alles nog functioneert zoals het deed vóór de update.

 

Kijk dan b.v. eens naar SpeedBalance als je met een gratis programma wilt werken.

 

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kon mijn weg in OSF niet vinden. Ik vond het pakket verre van intiuitief. Maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren.

 

Zelf vind ik OpenERP (Open Source) een heel fijn pakket. Ik ben zelf een beginner op boekhoudgebied en kon mijn weg in dit pakket al snel vinden.

 

Ik weet alleen niet of het ook echt een pakket is voor mensen die niet zo technisch zijn. Je moet wel een en ander installeren om het aan de praat te krijgen. Maar goed, je kunt het altijd even bekijken :)

 

OpenERP

 

Groet,

Peter

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.