• 0

KOR en andere hulpmiddelen om niet teveel btw / ib te betalen dit jaar.

Goedendag,

 

Ik heb nu eventjes 2 uurtjes zitten zoeken op internet (HL/belastingdienst.nl) want ik zit met het volgende:

 

Ik heb mijzelf begin dit jaar ingeschreven in de kvk.

Ben 2 weken geleden pas werkelijk begonnen met omzet draaien en verwacht eind dit jaar 3500 euro omzet te hebben.

 

Nu zijn er allerlei leuke regelingen die er voor zouden zorgen dat ik geen btw en ib hoef te betalen als ik aan het uren criterium zou voldoen. Maar hoe zit dit als je vlak voor het einde van het jaar toch wat omzet?

 

Ik heb aan uren tot aan het einde van het jaar tegen de 300 in mijn zaak gestoken (werkelijk betaalde uren en voorbereiding).

 

Ik ben dacht eerst om een nieuwe mac te gaan kopen maar ik begrijp dat ik dit over meerdere jaren moet opschrijven en daarmee dus niet in een keer mijn winst kan halveren.

 

 

Verder ben ik de KOR tegen gekomen wat als het goed is inhoud dat ik dit jaar geen btw hoef af te dragen, maar word de geheven btw dan bij de winst opgeteld?

 

 

Graag zou ik geholpen worden met tips om straks niet ook nog eens 30% (als ik het goed heb) van die 3500 te moeten betalen. En als ik het fout begrepen heb met de KOR dan word ik daar ook graag op gewezen. Je kan het immers maar beter zeker weten (:

 

Alvast bedankt voor de aandacht en de moeite

www.LeonPals.com & www.Twitter.com/LeonPals

www.Zwirt.com & www.twitter.com/Zwirt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.